Gå til innhold

Trenger hjelp med ftp server? :)

Anbefalte innlegg

Hei.... Jeg har en ftp server på linux. Nå skal vennen min få det også.( han har windows xp ). Det jeg lurer på er om hvilket progam som er det enkleste av de alle. Trenger virkleig hjelp her :) . :( jeg som lovte og hjelpe han :p. Kan jeg eventulet få noen lette instrukser på hvordan jeg lager ftp serveren på proggramet??..

( har åpnet port 20,21 )

Endret av jente19jentejente
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom han har WindowsXP Pro kan jo den innebygde FTP-serveren brukes. For å sette den opp, gå inn i kontrollpanel -> legg til fjern programmer -> Windows komponenter -> Internet information services (IIS). Der huker du av for FTP. Når dette er installert, kan du konfigurere den i Adminstrative Tools.

Genialt nick btw... :D

Lenke til kommentar
Dersom han har WindowsXP Pro kan jo den innebygde FTP-serveren brukes. For å sette den opp, gå inn i kontrollpanel -> legg til fjern programmer -> Windows komponenter -> Internet information services (IIS). Der huker du av for FTP. Når dette er installert, kan du konfigurere den i Adminstrative Tools.

*slettet*

Endret av OSTEBU
Lenke til kommentar

Fikk til det, men så er jeg helt blank på detta...

Men åssen får jeg kobla til den via en annen pc?

Eller åssen kan jeg koble meg opp mot den via nett på en annen pc?

Lenke til kommentar
Du må sette en eventuell ruter til å videreføre forespørsler på port 21, til din PC. Deretter kan du bruke din eksterne IP til å koble til.

Først av alt kan du egentlig teste at serveren i det hele tatt fungerer. Klikk på denne linken for å sjekke det: ftp://localhost/

ok... Men har ikke ruter da, er kobla rett til SDSL modemet....

Men når jeg starter opp bulletproof ftp så får jeg beskjed om at port 21 er optatt???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...