Gå til innhold

Har nyeste drivere, men TV-ut funker ikke

Rodga

Anbefalte innlegg

Skjermkort: ATI Radeon 8500 (retail) (utganger: VGA, DVI og S-VHS)

Driver: Catalyst 4.10 (nyeste, til Win XP) (den øverste versjonen på denne sida)

Jeg får altså ikke "PC-til-TV" til å funke. Har S-VHS-ut på skjermkortet og bruker en S-VHS-til-RCA/kompositt-kabel (som da går til RCA-SCART-kontakten bak TV'en). Det har funka før (med samme kabel), men nå går det ikke. Har selvfølgelig vært en del inne på "ATI Kontrollpanel" (aka. Egenskaper for skjerm\Innstillinger\Avansert\Visning), men den klarer ikke registrere at jeg har kobla til TV'en. Har også installert/prøvd MultiMedia Center v.9.02 (nyeste), men det har heller ikke hjulpet..

Noen som har forslag til hvordan jeg får fiksa dette? :hmm: ..eller som veit om andre PC-TV-løsninger.. :)

Skjermkortet:

41676.jpg

..og video-kabelen (S-VHS-til-RCA):

svhs-rca.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg kan se, følger s-video-kabelen din s-video standarden.. men det er ikke sikkert s-video utgangen din gjør det... bruker du en overgang som fulgte med kortet?

Noen fabrikanter bruker nemlig en 7-pins kontakt i stedet for den standard 4-pins kontakten... Har utgangen din plass til 7 pinner, er det sikkert mismatch med hvor signalene sendes... muligens...

Lenke til kommentar
Såvidt jeg kan se, følger s-video-kabelen din s-video standarden.. men det er ikke sikkert s-video utgangen din gjør det... bruker du en overgang som fulgte med kortet?

Noen fabrikanter bruker nemlig en 7-pins kontakt i stedet for den standard 4-pins kontakten... Har utgangen din plass til 7 pinner, er det sikkert mismatch med hvor signalene sendes... muligens...

Rektig, nei, men jeg bruker egentlig den kabelen som fulgte med.. 7-pins ..har som sagt funka med samme kabel før, så det er ikke det som er greia... :]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...