daphexb Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Hei, jeg ønsker litt tanker og råd når det gjelder valg av ny skriver. Hovedsaklig skriver jeg ut dokumenter med tekst og noe grafikk på. Skriver ut, 50-150 sider i uken. Skriver også ut noen bilder tatt med digitalkamera. Lurte på om jeg burde gå for en fargelaser, det blir vel billigst i lengden. (Og kanskje bedre tekst utskrift?) Men jeg lurer på om bildene på en fargelaser er dårlige? Bestilte gratis testutskrift fra Xerox på 6100 fargelaseren deres, var ganske bra den da. Hva mener dere, fargelaser eller bra blekkskriver? Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 farge laser blir billigst i lengen ja Lenke til kommentar
daphexb Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 Hva med kvaliteten på grafikk og bilder på en fargelaser? Lenke til kommentar
eckmann Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Er det noen som kan anbefale en GOD fargelaser? Gjerne ikke mer enn rundt 10 000. Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Hva med kvaliteten på grafikk og bilder på en fargelaser? hvis det er en god fargelaser, så vil du ikke merke store foskjellen Lenke til kommentar
Folo Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Ville heller kjøpt en god laser, evt en litt rimeligere fargelaser, og i tillegg kjøpt en photo skriver til rundt 1500. Har ikke noe spesielt erfaring med fargelaser, men noe sier meg at du ikke får så bra kvalitet på bilder. Da vil jeg si at du sitter igjen med best kvalitet for pengene på lengre sikt. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Laserskriver er klart mest økonomisk for så mange utskrifter per uke. Fargelaserskrivere gir generellt litt dårligere bildekvalitet enn blekkskrivere, men nå synes jeg ikke noen av delene egner seg for å skrife ut foto. (Med mindre du kan ofre en del kvalitet og bare MÅ ha utskriftene med en gang.) Skrivere generellt gir merkbart dårligere kvalitet enn du får hos en profesjonell fotoforhandler. Du sparer også en del penger på å bestille utskriftene fra fotoforhandleren i stedet for å skrive de ut selv. Lenke til kommentar
daphexb Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Tror jeg skal gå for en fargelaser. Hvilken anbefaler dere, jeg har ikke krav til hastighet. Bare kvalitet. Leste denne testen hos PC world norge. Jeg syns jo Samsung CLP500 kommer veldig gunstig ut i denne testen, med tanke på prisen. Det som trekker den litt ned i testen er hastighet og støy, noe som ikke betyr noe for meg. Når det gjelder kvalitet på utskrifter kommer den bare litt bak den som er best i test. Prisen for testvinner er 2500 kr mer. Hva tror dere om Samsung'en? Endret 25. oktober 2004 av daphexb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå