Hårek Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Ghost er ikke gratis. Men hvis du mener lignende programmer så kikk under "Hard disk cloning" her: http://www.ultimatebootcd.com/ Har ikke prøv disse, si fra hvordan det går hvis du prøver. Lenke til kommentar
arna Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 Ok, takk skal du ha! Skal prøve det senere i morgen når jeg har fått skaffet en ekstern disk til ¨kopiere det jeg har Lenke til kommentar
arna Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Testet de freeware ghost programmene i går.. HDClone (free edition) er ikke free edition, koster penger! Men dette får man først opplyst i det man booter fra programmet i oppstarten g4u er litt kronglete synes jeg for det har dårlig brukveiledning. Støtter cloning av IDE til SCSI disker men har ikke hatt noen vellykket bruk av dette fordi det virker som den trenger en FTP å dumpe imaget på. Beregnet som nettverksghost. PC Inspectore clone maxx støtter ikke scsi så har ikke tatt den til bruk. Men kan ikke klone partisjoner, men kun hele disker. Så litt bortkastet uansett.. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Har ikke testet det selv, men du kan ta en titt på Partition Saving. Vedr. SCSI, så vet du at du må ofte ha DOS-drivere når du kjører programmer under DOS? Uansett, du finner DOS SCSI-drivere for Adaptec hos Bootdisk.com. Lenke til kommentar
arna Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 Takk for tipset. Tester det ut hjemme nå, men har oppstått et lite problem (har ikke rekt å se så mye på det) Når jeg skal velge hvor jeg skal lagre imaget kan jeg bare velge A:\ Floppy, som jeg ikke helt forstår meg på .. Er forrøvrig dette: Under 'Drives:' er det som sagt bare A: og ikke andre partisjoner .. Hmm noen andre som har erfaringer med dette ? Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Er det NTFS? Kanskje de ikke kan leses Lenke til kommentar
arna Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 Alle diskene kjører winxp så det er jo NTFS og det er 1 SCSI disk og 1 IDE Men før jeg kan velge hvor jeg skal lagre imaget får jeg jo spørsmål om hvem disk jeg har lyst til å lage image fra og da finner jeg jo begge ! Hmmm. .. noen gode råd ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 En ting er å finne en disk, en annen ting er å finne en partisjon. Dette var også en begrensing i Norton Ghost, inntil versjon 2003. Man måtte ha en FAT32 partisjon for å lagre image. Nye Ghost kan lagre direkte på NTFS. Lenke til kommentar
arna Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 MM. Skaffet meg Norton Ghost 2003 og må si det var rimelig tut og kjør. "what partition do you want to clone?" "Partition C:\ selected, press ok to start process" done Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå