Stoffi```` Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Halo jeg trenger hjelp til å formatere pcen til broren min han har proppa den full av virus og annen dritt...... jeg har ikke recovery cd. noen som kan hjelpe eller en link til en side (helst på norsk) Lenke til kommentar
Karibi-Kåre Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Siden du nevner VIRUS antar jeg at du bruker Windows, så det er det jeg tar utgangspunkt i. Slå på pcen, sett i cd'en til Windows Nå skal pcen boote cda, hvis CDROM ligger før HDD i bios-instillingene dine. Følg anvisningene på skjermen. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Sidan du nevner recovery CD...er det snakk om Dell eller liknande, og at du ikkje har ein Windows CD? Lenke til kommentar
Stoffi```` Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 ('') når jeg starter med cden i og bios instilingene med cd før hdd så starter denn på vaneligmåte.... Lenke til kommentar
Krizz80 Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Heisann!! Har hatt det problemet noen ganger. Prøver da å kjøre safe. Test så starte bare cd drive. First boot device= cddrive, Second boot= cddrive, Third boot device= cddrive (i bios). Pass også på at du trykker enter når den skal boote. Pleier å funke for meg. Når windows er inst. kan du jo bare bytte tilbake Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Skrivefeil i topic, og ellers et ganske labert et Windows XP cden (originale, oppgraderings cder fungerer ikke, og mange piratkopierte\backup-kopierte fungerer ikke til booting) skal gjøre at pcen booter fra den, hvis bios er riktig innstilt, du må bare trykke når det står "press any key to boot from cd.." Endret 25. oktober 2004 av Kevlar Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Skrivefeil i topic, og ellers et ganske labert et Windows XP cden (originale, mange brente fungerer ikke til booting) skal gjøre at pcen booter fra den, hvis bios er riktig innstilt, du må bare trykke når det står "press any key to boot from cd.." Stort sett er det fullversjoner som kan bootes, mens oppgraderinger ikkje gjer det, og det er mange oppdateringsversjoner ute på det illegale markedet. Lenke til kommentar
Stoffi```` Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 det står boot from cd en liten stund nårjeg starter men så starter denn på vanelig måte. cden er oppgradering men prøvde og tmed mn eg xp cd... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 det står boot from cd en liten stund nårjeg starter men så starter denn på vanelig måte. Det pleier å være et spørsmål, dette. Altså venter den på at du skal trykke en tast for å bekrefte at du skal boote fra CD. Hvis ikke så booter den fra HD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå