Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel, skal jeg ta de seriøst?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har bredbånd fra nextgentel (1024) og har nå ventet i 2 uker på at de skal oppgradere det til 2048. Idag ringte jeg fordi jeg var lei av å vente og her er svaret jeg fikk fra nextgentel ; Dette er i telenor sitt nett, så det er ikke mye vi kan gjøre. Vi regner med at oppgraderingen er rett rundt hjørnet. For 2 uker siden ble jeg fortalt at dette ville ta MAKS en arbeidsuke (5 dager)

 

".Dette nummeret ser ut til å tilhøre en sentral som ikke er planlagt utbygget eller avstanden til sentralen er for lang." får jeg når jeg prøver nr sjekken til ngt...

Anyways, dette er feil, jeg har bredbånd fra nextgentel, og jeg har spurt om noen kan rette på det for meg derfor ringte jeg telenor. Der blir jeg fortalt at det er ikke jeg som skal være noe mellomledd mellom nexgentel og telenor, og at det må være noe feil hos NGT... Hvem har feil her? Nextgentel sa til meg forrige gang jeg snakket med de at det er Telenor som ikke har omregistrert oss etter vi flyttet og ble koblet opp mot en ny sentral for et halvt år siden

Er dette bare terror fra Telenor fordi jeg ikke vil ha vanlig telenor bredbånd eller kan det være at de bare har gjort en feil...?

Hvis jeg plutselig får en regning nå neste mnd som sier at jeg skal betale for 2 mbit fra den datoen jeg bestilte det, hva gjør jeg da? Jeg nekter å betale for et produkt som jeg ikke har fått. Er nesten fristende å gå til forbrukerombudet, men jeg er ikke sikker på om jeg egentlig har noe bra sak :p

 

Btw, kundeservicen til NGT SUGER. Hvis du har lyst å komme igjennom fort så bare velger du å bli satt over til salgsavdelingen, som jeg gjorde idag...Da var jeg nr 1 i køen fra jeg ringte.. Når jeg ble satt over til support avdelingen var jeg plutselig nr 19... hurra, jeg måtte BARE vente litt over 20 minutter denne gangen, forrige gang var d jo 1.5 time :mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hm, ting tar tydeligvis litt tid ja.

men du skal ikke betale for denne tjenesten når du ikke benytter denne, du betaler sikkert denne fakturaen som vanlig og får fratrekk for det du har betalt for mye på neste.

 

Att nummersjekken ikke er helt til å stole på står på siden til ngt og. du har jo og fått linjen så ngt kan jo levere ;)

Lenke til kommentar
Hei, jeg har bredbånd fra nextgentel (1024) og har nå ventet i 2 uker på at de skal oppgradere det til 2048.

Hvilket abbonnement har du fra dem og hva oppgraderer du til?

(de har ikke 1024 btw)

 

Hvis jeg plutselig får en regning nå neste mnd som sier at jeg skal betale for 2 mbit fra den datoen jeg bestilte det, hva gjør jeg da?

Man betaler vel ikke for noe man ikke har fått, - gjør man vel ;)

Lenke til kommentar

NGT har, som de aller ffleste andre bredbåndleverandører, underleverandører som de er avhengige av for å få gjort diverse arbeid. I NGT sitt tilfelle så er det bl.a. Bravida som gjør en del arbeid i sentralene. Når det blir forsinkelser der, så forplanter det seg selvfølgelig oppover i leddene ut til forbrukeren, desverre.

 

Utifra det jeg kan lese så høres det ut som du har et "surf" abbonement. Om det stemmer, så innebærer det egentig at NGT selger linjen gjenom Telenor. Dvs. at du ikke er koblet direkte på utstyr som eies av NGT, men gjennom telenor utstyr. I så tilfelle, så må også forandringer gjøres gjennom eieren av utstyret, og det kan være det er det som har forårsaket forsinkelser. Normalt kan du abbomenents-edringer helautomatisert gjennom kundesidene, uten å involvere en eneste support-person.

 

Når det gjelder betaling, så sier du bare ifra om du får en regning på den nye hastigheten for en periode du ikke har hatt den farten, så før du vel refundert.

 

Anngående nummersjekken, så er den mer en indikator... slike automatiske sjekker er skjeldent 100% treffsikre. Om du har "surf" så kan det være det også er grunnen. jeg vet ikke om den sjekken bare søker innenfor NGT's eget nett, eller det som også kan selges via wholesale.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

1024 versjonen er vel den som heter Surf. Det er faktisk Telenor sitt produkt, som NGT selger under eget navn til kunder som bor der NGT ikke har dekning ennå. Derfor er det i dette tilfellet Telenor som står for oppgraderingen. Det er derfor du får melding om at sentralen ikke er bygget ut.

 

Men Telenor har rett, du skal ikke være mellomledd.

 

Du kan trygt anta at du får faktura på det du har bestilt. Da ringer du ikke, du skriver et brev og beskriver situasjonen og ber om kreditering av det overskytende. Ikke la være å betale fakturaen, da stenger de bare linjen. Betal den og klag skriftlig, så ordner det seg.

 

En dag når jeg er i dårlig humør skal jeg poste det 6 (A4) siders brevet jeg skrev til NGT om problemene med å få bredbånd på lufta...

 

Men når det først er oppe virker det bra. Kundeservice er som som så, men det er ikke ofte du trenger den. Telenor sin kundeservice derimot er blitt førsteklasses, svar på minuttet og greie og hjelpsomme mennersker.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Sjekken er bare innenfor ngt sitt nett, men sentralen til ngt her som jeg bor nå var klar i uke 39-41 og alle nabohusene rundt meg, inkludert det som er vegg i vegg med meg kan få "skikkelig kraftig bredbånd fra nextgentel"

 

Mine brev til ngt begynner og å komme opp i et par sider nå :roll: Det er litt synd for på linjen er det ingenting å klage på...

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar

Heisann!!!

 

Ettersom jeg leser igjenom her så ser jeg at ikke mange liker Telenor stemmer dette??? For her inne virker det som at NGT er kjempe dårlige på service og produktene sine da. Det er jo ikke den eneste tråden med NGT som er dårlig respons fra.

 

Jeg har selv Telenor ADSL 2048 som jeg faktisk er kjempe fornøyd med.

Jeg var med Telenor før de begynt med nedlastings kvoten og slapp unna den.

Linja mi er stø som et fjell. Har ikke hat noe nedetid fra jeg fikke det og det er lenge siden. Regner med 3 år nå. Så jeg er kjempe fornøyd.

 

Men skal jo ikke legge skjul på at jeg har sett etter andre levrandører som er billigere da men jeg håper fort av runden for alt negativt som flyr ute i WWW.

 

Det kan jo være linja mi er stødig pga. nabolaget mitt og sentralen jeg er koblet opp i mot. Det er et villa strøk meg ikke VELDIG mange brukere tror jeg.

 

Supporten er jeg fornøyd med også. Hadde ikke tollerert ventetid oppimot 1,5 t for support. Hadde ikke turt å gå over til IP telefon da ihvertfall da siden alt er sammenknyttet til brebåndslinja...

Lenke til kommentar
Men Telenor har rett, du skal ikke være mellomledd.

 

Men når det først er oppe virker det bra. Kundeservice er som som så, men det er ikke ofte du trenger den. Telenor sin kundeservice derimot er blitt førsteklasses, svar på minuttet og greie og hjelpsomme mennersker.

 

Geir :)

Men hvem går jeg til hvis jeg skal få oppdatert denne informasjonen da? Hehe, jeg er bare kunden, og når ingen vil ta ansvar, så blir det litt vanskelig for meg å vite hvor jeg skal gå for å rette på det... :p

Ble foresten positivt overrasket over telenor sin kundeservice idag.. Det var ikke like bra før. Kom igjennom på 2:30 minutt inkludert ventingen som går med når du snakker med den datamaskinstemmen :) Eneste jeg ikke likte var at de begynte å mase om at hvis jeg hadde hatt telenor så hadde jeg ikke hatt sånne problemer, men det er nå greit nok :!:

Lenke til kommentar
Heisann!!!

 

Ettersom jeg leser igjenom her så ser jeg at ikke mange liker Telenor stemmer dette??? For her inne virker det som at NGT er kjempe dårlige på service og produktene sine da. Det er jo ikke den eneste tråden med NGT som er dårlig respons fra.

Produktene til NGT er helt topp det samme er prisene og upload hastigheten (som de fleste bryr seg om, ihvertfall her på forumet). Supporten er så som så, men den har jeg aldri hatt bruk for (har hatt NGT i 2-3 år nå).

 

Så majoriteten av verken telenor eller NGT sine kunder har problemer med Internettlinjen sin. I dette tilfellet høres det dog ut som telenor sitt ansvar ettersom det er de som har ansvaret for linjen og alt utstyret koblet til forbrukeren. I tillegg kommer det faktum at NGT bare låner et abonnement av Telenor og putter sitt navn på. NGT kjøper altså et produkt av telenor.

Lenke til kommentar

Wholesale er noe dritt. Da er det nesten bedre å kjøpe det av Telenor, for da slipper du den usedvanlig dårlige kundeserviceavdelingen til NextGenTel. Telenor leverer tross alt raskest av alle ADSL leverandørene i landet, og de har ganske bra kundeserviceavdeling. Ellers har jeg lite til overs for telenor. De har heldigvis skiftet på sine taktikker på bredbånd, og tatt bort den nedlastingsgrensen, ettersom den var totalt misslykket.

 

NextGenTel har bare en ting som de kan reklamere med, og det er bra linjer med bra hastighet. Resten er bare surr. At de klarer å rote til så mye på faktura kan ikke jeg forstå. Underbemannet så det griner etter. De rike er rike av en grunn. De sparer.

 

PS! Trådstarter. Å ringe salg for så å bli satt over til support er ikke noe triks. De som sitter på salg kan lite, gjerne ingenting om support, og de sitter der for å selge, noe de har akkord på, eller konkuranse eller lignende. Så de har ikke noe intensjon om å hjelpe stakkars folk med bredbåndsproblemer. Derfor må du over i supportkøen, og der kommer du sist i køen (såklart). Derfor tar dette lenger tid. Og ikke ring NextGenTel klokken 1100 - 1200. Da sitter halve avdelingen i Lunch, noe som gjør at det er ytterligere ventetid på telefonen, grytidlig er best.

 

-Chief-

Lenke til kommentar
Heisann!!!

 

Ettersom jeg leser igjenom her så ser jeg at ikke mange liker Telenor stemmer dette??? For her inne virker det som at NGT er kjempe dårlige på service og produktene sine da. Det er jo ikke den eneste tråden med NGT som er dårlig respons fra.

 

Jeg har selv Telenor ADSL 2048 som jeg faktisk er kjempe fornøyd med.

Hadde Telenor selv i mange år, og var stort sett meget fornøyd. Byttet bare fordi jeg vill ha større hastighet, spesielt oppstrøms. (Det var rett før de økte fra 1024 til 2048, men siden de ikke økte oppstrøns hadde det ikke hjulpet.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
PS! Trådstarter. Å ringe salg for så å bli satt over til support er ikke noe triks. De som sitter på salg kan lite, gjerne ingenting om support, og de sitter der for å selge, noe de har akkord på, eller konkuranse eller lignende. Så de har ikke noe intensjon om å hjelpe stakkars folk med bredbåndsproblemer. Derfor må du over i supportkøen, og der kommer du sist i køen (såklart). Derfor tar dette lenger tid. Og ikke ring NextGenTel klokken 1100 - 1200. Da sitter halve avdelingen i Lunch, noe som gjør at det er ytterligere ventetid på telefonen, grytidlig er best.

Jeg hadde noen andre ting å spørre om og :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...