eivindlt Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 2 av 3 ganger vi skrur på pcen til familien, blir skjermen bare sort, og en liten strek blinker oppe i venstre hjørne av skjermen. Dette er ekstremt irriterende, og det er ingenting vi har kunnet gjøre med det. Idag ringte jeg HP, og de sa det var IDE-kablene som ikke satt godt nok i harddiskene eller på hovedkortet.. Høres dette riktig ut? Har ikke veldig lyst til å mekke på fatterns ganske så dyre pc så den blir ødelagt liksom... Hvis ikke det hjalp, sa HP-mannen, burde jeg rense harddiskene for støv. For ordens skyld: det er IDE-harddisker det er snakk om... Så hva bør jeg gjøre? Er dette riktig, eller er det andre ting som kan være feil? Isåfall hva? På forhånd takk for svar!!! :!: Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Sjekk kabel - det er lett, bare ta den ut og trykk den tilbake på plass, husk å sett den rett vei da bytt kabel - billigt forsøk hvertfall Bytt hdd - jeg tipper feil på hdd, så da må den byttes. Men det er ofte tull med kabling også så sjekk det først. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Det er veldig vanlig at dette skjer første gangen du restarter etter å ha mekket på eldre ferdig-PCer. Det som skjer er at biosen oppdateres med å søke etter IDE-enheter, minne og CPU og oppdatere bios med den nye informasjonen. Når du restarter første gang så vil du se den hvite firkanten eller streken oppe i hjørnet. Det er da de nye enhetene oppdateres. Så restarter PC'n automatisk, og da skal alt være i orden og PC'n vil prøve å boote. Trikset er altså å restarte, vente på oppdateringen og (auto-)restarte igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå