ltwisloff Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Har anskaffet meg en ny PC med et MSI K8N Neo Platinum HK. Dette kortet er utstyrt med såkalt Dynamic Overclocking Technology(?) som gjørat maskinen overklokker seg selv ved behov for mer kraft. Hørtes ut som en relativt god idé...jeg lurer derfor på om det er noen som har noe kjennskap til dette, og om det kan anbefales, eller bare er tull. Fornuftige svar tas imot med takk! Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Kan, du ikke bare prøve selv? Og så gi en liten rapport Har ikke dette kortet, men er jo alltid nysgjerrig på ting og tang... Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Funker helt greit, men jeg syntes det er bedre å bruke "core center" som man oxo kan bruke til å overklokke med. Da overklokker man i windows og ser hele tiden hvor varm cpu er osv.... Man klarer også å tyne mere ut av cpu med "sikkerlig" overklokking fremfor dynamisk. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Ser ikke helt vitsen med dynamisk overklokking... hvorfor skal CPU'en klokkes ned i det hele tatt? Kjører man stabilt på en klokkefrekvens så kjører man stabilt på en klokkefrekvens... bittelitt mindre strømforbruk over tid og kanskje bittelitt lengre levetid (ikke at dette er sikkert heller). Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Hvis jeg hadde hatt mulighet til det så hadde jeg hatt automatisk nedklokking på pcen min når den ikke var i bruk... Hvorfor skal den stå der som en varmeovn da? Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Fordi det er kaldt om vinteren? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Fordi det er kaldt om vinteren? Word! åpent vindu er synonymt med maskin som står og dure hos meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå