Gromit Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Du velger en profil for vekselstrøm og en for batteri så det bestemmer du selv. CPU fart kan du bruke cpu-id eller speedswitchXP som er et lite genialt gratisprogram som styrer CPU for deg med ulike profiler for som sagt ja. vekselstrøm eller batteri. Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Korfor er det nødvendig å oppdatere BIOS i det hele tatt hvis den funker fra før av? Lenke til kommentar
andjoha Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 sier ikke det seg selv da? som trådstarter sier.. "sinnsykt bedre ytelse" det at den funker fra før av, betyr da absolutt ikke at man ikke kan få den til å funke bedre.. Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Virket jo som trådstarter ikke fikk den over 600MHz då, men hvis det kan løses ved hjelp av strøm-innstillinger, ser eg ikke noe grunn til å oppdatere.... Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Windows har en lei tendens til å kun vise laveste hastighet en prosessor kan kjøre på. Derfor blir det slik. Ytelsene er riktige under belastning. Og trådstarter fikk bedre ytelse pga av at hans maskin sin BIOS ikke hadde full støtte for Dothan. Kun Banias. Lenke til kommentar
tjodrik Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Du velger en profil for vekselstrøm og en for batteri så det bestemmer du selv. CPU fart kan du bruke cpu-id eller speedswitchXP som er et lite genialt gratisprogram som styrer CPU for deg med ulike profiler for som sagt ja. vekselstrøm eller batteri. 1. Hvor velger jeg profil for vekselstrøm/batteri 2. Hva er cpu-id? 3. Link til speedswitchXP? Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Google? Bare søk. du finner det lett. Du går inn i BIOS på maskina di og under POWER der velger du. Lenke til kommentar
RoyalCrown Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Noen som vet om det er fikset ? Jeg prøvde for en uke siden, da fungerte den ikke (radeon med 128mb) Lenke til kommentar
kikut Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Når jeg forsøker å bruke win programmet til Aopen som skal ta biosen tilbake til A1Ea så får jeg: "modell Id check error" Noen andre som får det? irriterer meg fortsatt over Aopen Jeg var nok litt raskt ute med BIOS-oppgradering. Jeg har fått samme feilmelding som deg når jeg prøver å legge BIOS tilbake til det den var. Kan jeg flashe fra Windows med R01-B1J, eller må dete gjøres fra DOS? Har bestilt en USB-floppy, så jeg kan vente med flashen til da. Lenke til kommentar
zarz Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Gjelder denne BIOS oppdateringen for CL56 serien også?Jeg har en Multintote CL56P som jeg mistenker at kjører på 600mhz, jeg klarer å spille doom3 og hl2 fint, men det står at prosessoren kjører på 600mhz i consolen(hl2). Btw: Centrino 2.0 prosessor Nei det funker ikke for CL56, har selv en cl56 og jeg får og 596 mHZ når jeg starter spillet, men den klokker seg opp etterhvert. Jeg har bios oppdatering hvis du trenger. Er det vanskelig å oppradere biosen? Har du forresten en enda nyere versjon en den du postet for en liten stund tilbake? En som virker.. Så vidt jeg kan forstå så har det vel ingenting å si om jeg innstallerer en oppgradert versjon av Radeon 9700 driveren? Bare jeg ikke oppgraderer bios. Endret 28. desember 2004 av zarz Lenke til kommentar
Muvule Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Når jeg forsøker å bruke win programmet til Aopen som skal ta biosen tilbake til A1Ea så får jeg: "modell Id check error" Noen andre som får det? irriterer meg fortsatt over Aopen Jeg var nok litt raskt ute med BIOS-oppgradering. Jeg har fått samme feilmelding som deg når jeg prøver å legge BIOS tilbake til det den var. Kan jeg flashe fra Windows med R01-B1J, eller må dete gjøres fra DOS? Har bestilt en USB-floppy, så jeg kan vente med flashen til da. Å flashe til R01-B1J kan fint gjøres fra windows. Jeg har flashet litt fram og tilbake mellom B1J og A1J og alt dette har verdt fra windows. Synd aopen enda ikke har fikset denne feilen... Lenke til kommentar
Photon-0123 Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) drar opp den her jeg, fikk svart skjerm problemet selv, og flashet til den 64mb versjonen nå. Men etter at jeg flashet til den så har ikke ATI gjenkjent kortet mitt lenger, og alt som heter grafisk går rett på trynet, noen som vet om aopen i det hele tatt er klar over problemet? edit: eller finnes det noen drivere som jeg _kan_bruke? =) Endret 30. januar 2005 av Photon Lenke til kommentar
rbuljo Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 er det kommet noe fiks for og få tilbake 128mb skjermkort? noe dritt dette... Lenke til kommentar
rbuljo Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 her er løsningen på bios problemet til 1557G https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=584936 Lenke til kommentar
larjan Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Legg inn notebook hardware control, der kan du regulere cpu hastighet selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå