sjantiok Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Er det noen med disse hd'ene som kan komme med en kommentar ?. Jeg vet alt om problemene med 75 gxp, og varme problemene til 60 gxp,(har 1 selv). men jeg har ikke lest noe om 120gxp. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 jeg har gitt opp ibm disker uansett, ville sjekket Seagate eller WD hvis jeg var deg... ellers finner du sikkert masse på 120gxp --> google.com Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Siden det er så mange som klager på IBM disker, så er det jo bare å innstalere SMARTDefender (gratis program til IBM disker) som vil overvåke "helsen" til hdd'en. Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 21. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2002 hmm smartdefender? hvordan virker det når jeg har 1 wd og 1 ibm i raid 0 ? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 min IBM 120 GXP døde etter 2 åneder. IKKE å anbefalle!!!! Lenke til kommentar
Solitaire Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Har levert inn 2 80 GB WD til rep. vet ikke om de er noe særlig mer å satse på. Siste jeg kjøpte er Maxtor 120 GB - stille og god. Ingen problemer etter en uke i alle fall. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 er det så vanskelig å søke her i forumet og se at "samme" thread finnes ca. 200 ganger her med samme svar. .. Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 21. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2002 tja jeg har søkt men fant ingen gode svar. ser også her at folk er mer opptatt av og fordømme Ibm og promotere andre løsninger enn og komme med gode argumeter på hvorfor jeg ikke skal velge IBM hd. For alt jeg vet har dere som klager på IBM hd'er brukt dem som kastestein eller brevvekt. Personlig har jeg flere Ibm hd'er og de har aldri skapt problemer. Takker dudsi for forslaget om smartdefender. [ Denne Melding var redigert av: sjantiok på 2002-05-21 18:40 ] Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Jeg bruker selv en IBM 80GB 120GXP i min maskin, og er kjempefornøyd med denne. Jeg har testet 2 WD 80GB disker (hvor den ene var feil på), og begge disse bråket mer i mine ører. Dersom noen lurer så har jeg brukt flere disker fra 60 og 75GXP serien, hvorav 2 75GXP disker har tatt kvelden. Jeg er temmelig sikker på at IBM har gjort leksa på 120GXP serien. Jeg har ingen problemer med å anbefale IBM 120GXP diskene, selv etter IBM's uttalelser om maks 8 timer i døgnet osv. Skulle disken ryke, så er det 3 års garanti. Noe som tilsvarer at disken blir erstattet med en lik, bedre eller pengene tilbake. Dersom disken ryker etter 2 å, er dette det samme som at du kan vente deg en grei oppdatering av harddisken :smile: All den negative kritikken av IBM disken stammer i hovedsak fra 75GXP serien, dette er en av verdens mest solgte disker. Når det på toppen av det hele viser seg at det er svakheter med denne serien, så viser dette vannvittig godt igjen på diskusjonsforum som dette. 60GXP serien er slettes ikke så verst, men den har også solgt i enorme antall, noe som gjør at de problemene som måtte oppstå med disken viser godt igjenn på forum. Uansett hvilken disk du har, er det viktig å ha backup av det aller viktigste. Husk også at det er lurt å ha en eller annen form for kjøling av diskene, og da spesielt 7200rpm disker. Lenke til kommentar
tgrude Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 skjønner ikke hvordan dere klarer det..:razz: jeg har en maxtor 14,2 gb som jeg har mistet i gulvet 2-3 ganger fra 1 meter høyde, og den lever enda.. har en ibm 60 gb som jeg har 3 knekte pinner på ata-kabel inngangen eller hva den nå heter. LEVER! men treg. og en wdc 80 gb som jeg ikke har gjort noe "stygt" med. Den bruker jeg nå. //HD-misshandleren Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 jeg kjører raid med det diskene. funker fett. lager ikke så mye lyd som mange vil ha det til, blir derfor heller ikke så varme. men er alltid lurt å ha extra kjøling. vet at det er begrenset bruk på 8t daglig, men kjører de hele døgnet når det passer. har hatt den ene siden jul og ikke opplevd problemer. du kan også enable smart som passer på disken din. den sier ifra før disken tar kvelden. er veldig raske disker, og tåler en rimelig høy fsb, så de er fine til overklokking. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå