Gå til innhold

Studielån på VGS?


bjaa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje et uhyre dumt spørsmål, men...

Man betaler altså ikke renter så lenge man studerer? Hva hvis man da tar opp et lån på noen tusen da, setter det inn på en konto med høy rente. Hvert år bruker man opp rentene, men beholder alltid like mye penger som du lånte på den kontoen. Og før du er ferdig med å studere betaler man tilbake hele lånet sånn at du slipper renter. Vil du da ha tjent på det hele pga renter? Eller er det noen regler eller noe som forhindrer dette?

Er vel ikke mye å tjene på dette uansett, men... litt morsomt med sånne teoretiske "tjene seg rik uten å arbeide-greier :p ". Ikke at det er aktuellt uansett...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Kanskje et uhyre dumt spørsmål, men...

Man betaler altså ikke renter så lenge man studerer? Hva hvis man da tar opp et lån på noen tusen da, setter det inn på en konto med høy rente. Hvert år bruker man opp rentene, men beholder alltid like mye penger som du lånte på den kontoen. Og før du er ferdig med å studere betaler man tilbake hele lånet sånn at du slipper renter. Vil du da ha tjent på det hele pga renter? Eller er det noen regler eller noe som forhindrer dette?

Er vel ikke mye å tjene på dette uansett, men... litt morsomt med sånne teoretiske "tjene seg rik uten å arbeide-greier :p ". Ikke at det er aktuellt uansett...

Det har jeg også tenkt på. Og kan du få penger som du kan bruke på øl, motorsykler og studier tviler jeg på at de kan nekte deg å sette de rett inn på konto. Hadde jeg kunne fått lån hadde jeg nok prøvd, selv om renta egentlig er for lav til sparing i dag.

Lenke til kommentar
Kanskje et uhyre dumt spørsmål, men...

Man betaler altså ikke renter så lenge man studerer? Hva hvis man da tar opp et lån på noen tusen da, setter det inn på en konto med høy rente. Hvert år bruker man opp rentene, men beholder alltid like mye penger som du lånte på den kontoen. Og før du er ferdig med å studere betaler man tilbake hele lånet sånn at du slipper renter. Vil du da ha tjent på det hele pga renter? Eller er det noen regler eller noe som forhindrer dette?

      Er vel ikke mye å tjene på dette uansett, men... litt morsomt med sånne teoretiske "tjene seg rik uten å arbeide-greier :p ". Ikke at det er aktuellt uansett...

Det har jeg også tenkt på. Og kan du få penger som du kan bruke på øl, motorsykler og studier tviler jeg på at de kan nekte deg å sette de rett inn på konto. Hadde jeg kunne fått lån hadde jeg nok prøvd, selv om renta egentlig er for lav til sparing i dag.

du kan bli svartelistet av lånekassen...

Lenke til kommentar
Det har ikke jeg hørt noe om. Det er mange som gjør slikt.

joda... men det er fordi lånekassen ikke har nok midler til å undersøke hvor alle pengene går. Har en kompis som la vekk hele lånet gjennom en 6 årig utdannelse, han fikk problemer.

 

btw: Nå stikker jeg faktisk til byen for å ta ut stipendet

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...