Gå til innhold

Chess forsikring, utrolig sene?

Anbefalte innlegg

Jeg må si jeg er meget skuffet over forsikringen til chess.

For det første er det ingen i chess som vet hvor forsikrings selskapet holder til. Hvis ikke jeg hadde husket stempelet på konvolutten jeg fikk av de hadde jeg enda prøvd å ringe til danmark, selv om tlf min befinner seg i Bergen

Jeg skulle ha fått den reparert, men det er nå gått 3 uker siden de fikk den. Har jeg snart rett til å kreve ny tlf? Med hvilken rett kan jeg få igang farten på det her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan ble telefonen ødelagt ?

Tror dette kommer mye ann på hva forsikringen sier. Ellers hvis telefonen har streiket av seg selv går det jo på forbrukerkjøpsloven. Da er det opp til forhandleren å fixe den. Innen forbrukerkjøpslover har du mange rettigheter.

Endret av tmbn
Lenke til kommentar
Hvordan ble telefonen ødelagt ?

Tror dette kommer mye ann på hva forsikringen sier. Ellers hvis telefonen har streiket av seg selv går det jo på forbrukerkjøpsloven. Da er det opp til forhandleren å fixe den. Innen forbrukerkjøpslover har du mange rettigheter.

Nei, det har vært et uhell med den så displayet har sprukket. Men var såkalt forårsaket av en 3.part..

Uansett, man betaler 40 kroner i mnd for en tjeneste. Ganske mange som gjør akkurat det så bør man forvente en viss effektivitet selv om det ikke er uttrykt i vilkårene mener i alle fall jeg.

Ikke noe sånn tull med Telenor. Derfor jeg kommer til å gå tilbake til en av de 2 store når mitt chess king abb. går ut om kort tid.

Lenke til kommentar

No er edt vledig få innboforsikringer som dekker tap /tjueri av mobiltelefon så lenge den ikkje er inne i boligen.

Reiseforsikring derimot dekker som oftast det, men er litt avhenging på kva vilkår den er på. Nokon må du vere vekke 1 døgn før den gjeld mens andre gjelder i det du går ut heimanfrå.

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
Chess sin forsikring er rett og slett svindel.. Virkelig dårlige greier..

Bruk reise/innbo forsikring istedenfor.. billigere og mye bedre.

Innboforsikringen er tullete å bruke på mobil. Du ender gjerne opp med å få igjen 500,- etter at alt av egenandel og verdiavskrivning er trukket fra. Totalforsikring hos teleoperatør eller forsikring i butikk er faktisk mye gunstigere måter å forsikre seg på.

Ikke alle reiseforsikringer dekker mobiltelefoner, og de har gjerne betingelser som sier "kun i utlandet" "ikke i hjemmet, jobb eller studieplass".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...