Åsmund Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 hay. Jeg kjøpte en msi mega og kjøpte noen nye billig-deler til den gamle pc-en min som er: abit nf7-s 256 crucial gammalt pci skjermkort sempron 2200 2xWD Når jeg prøver å starte må jeg holde inne powerknappen. Hardiskene starter ikke opp vifta på cpu-en går seint. viftene på psu-en gir ett lite rykk, men klarer ikke gå rundt. Jeg har prøvd å tatt ut alle unødvendige deler og flasha bios. Jeg kan sjekke om delene virker i msi megaen, kanskje PSU og. Men jeg bare lurte på om noen har opplevd det samme, slik at jeg slipper å bytte deler igjen. De nye delene fungerer sikkert. Er strev. Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Hmmm.... Høres ut som om PSUen din har tatt kvelden. Har du testa med en annen PSU? Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 har ikke det men. Har ikke noen anen psu nå, bare megaen da. får se om jeg kan prøve den der. mulig jeg har garanti på psu-en fortsatt. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 vel, psu virker. Så prøvde jeg å løfte opp hk for å se om det var kortslutning. Har en følelse av at det er cpu. Teste mer når jeg kommer hjem. Men sempron skal virke på abit nf7-s? Ialefall i følge abit.com, eller hvor nå enn jeg så det. Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 det du opplever er vel en ganske vanlig feil, som regel er det rammbrikkene som ikke sitter i, feil kobling på ledsene, eller ett eller annet som ikke har skikkelig kontakt, så lenge den går rundt når du holder inne powerknappen er det nok i orden ellers. Lenke til kommentar
hovestol Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Hadde samme problemet selv, viste seg at skjermkortet var for gammelt. Prøv med ett annet, nyere skjermkort. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Du sa selv at du hadde koblet vekk alt unntatt det som var nødvendig, men har du koblet vekk firewire\usb på hovedkort? Jeg TROR det var det jeg hadde problem med på mitt NF7, der beveget cpuvifte på seg, og LED'en som viser at power er på blinket, men ikke noe mer. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 har koblet vekk det ja. Tror jeg må kjøpe nytt hk, men har ikke brukt for en server før jeg har fylt opp 160 giga med divx som da skal i serveren, og 200 gigaen i MSI megaen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå