Gå til innhold

Kommer ikke in på webmin

Anbefalte innlegg

Jeg har satt et lite nettverk, Det består av følende.

1.Stk pc med mandrake linux 10.0, som er satt opp med internett-deling og dhcp-server.

1.Stk pc med windows xp.

Det som er problemer at jeg kommer ikke in på webmin fra pc'en med windows xp. Jeg kommer bare inn fra pc med mandrake.

Det er jo en enkel brannmur-løsning innebyg og den har jeg oppnet for webtjener, domenetjener, ssh-tjener, ftp-tjener, mailtjener, pop-tjener, samba-tjener og echo request.

Er det noen som kan hjelpe meg.

MVH

Kengdal

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må nok åpne for port 10000 (tcp) i brannmuren, siden webmin kjører på denne porten. Om du har åpnet for webserver i brannmuren, betyr det kun port 80.

Du kommer inn fra maskinen med Mandrake siden brannmuren ikke sperrer for noe som kommer fra localhost (127.0.0.1).

Endret av objorkum
Lenke til kommentar
Du får ikke opp feilmelding om noenting når du går på den porten? i såfall er det nok brannmuren.

Dersom du får opp at "du ikke har tilgang til å koble på", må du fjerne "allow=127.0.0.1" i /etc/webmin/miniserv.conf og restarte webmin.

Webmin skal tillate oppkoblinger fra alle hosts som default. Tipper det er brannmuren som jeg skrev over. Har du ikke åpnet for port 10000 som webmin kjører på, får du ikke kontakt.

Lenke til kommentar
Du får ikke opp feilmelding om noenting når du går på den porten? i såfall er det nok brannmuren.

Dersom du får opp at "du ikke har tilgang til å koble på", må du fjerne "allow=127.0.0.1" i /etc/webmin/miniserv.conf og restarte webmin.

Webmin skal tillate oppkoblinger fra alle hosts som default. Tipper det er brannmuren som jeg skrev over. Har du ikke åpnet for port 10000 som webmin kjører på, får du ikke kontakt.

Det kommer ann på hvor du installerer fra. filene fra www.webmin.com tillater alt, mens f.eks. debians webmin-maintainer legger inn allow=127.0.0.1 i configfila.

Lenke til kommentar

Under redhat kan du legge følgende i /etc/sysconfig/iptables

-A RH-Lokkit-0-50-INPUT -p tcp --dport 10000 -j ACCEPT

Noe lignende kan sikkert brukes på Mandrake også. Se hva

som står i iptables fila fra før og putt

-p tcp --dport 10000 -j ACCEPT

etter

-A RH-Lokkit-0-50-INPUT (eller hva som måtte stå i mandrake)

/PRW

Endret av westereng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...