kengdal Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Jeg har satt et lite nettverk, Det består av følende. 1.Stk pc med mandrake linux 10.0, som er satt opp med internett-deling og dhcp-server. 1.Stk pc med windows xp. Det som er problemer at jeg kommer ikke in på webmin fra pc'en med windows xp. Jeg kommer bare inn fra pc med mandrake. Det er jo en enkel brannmur-løsning innebyg og den har jeg oppnet for webtjener, domenetjener, ssh-tjener, ftp-tjener, mailtjener, pop-tjener, samba-tjener og echo request. Er det noen som kan hjelpe meg. MVH Kengdal Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Har du prøvd med IP-adressen? Hva er IP-adressene og subnettet? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Du må nok åpne for port 10000 (tcp) i brannmuren, siden webmin kjører på denne porten. Om du har åpnet for webserver i brannmuren, betyr det kun port 80. Du kommer inn fra maskinen med Mandrake siden brannmuren ikke sperrer for noe som kommer fra localhost (127.0.0.1). Endret 25. oktober 2004 av objorkum Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Du får ikke opp feilmelding om noenting når du går på den porten? i såfall er det nok brannmuren. Dersom du får opp at "du ikke har tilgang til å koble på", må du fjerne "allow=127.0.0.1" i /etc/webmin/miniserv.conf og restarte webmin. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Du får ikke opp feilmelding om noenting når du går på den porten? i såfall er det nok brannmuren. Dersom du får opp at "du ikke har tilgang til å koble på", må du fjerne "allow=127.0.0.1" i /etc/webmin/miniserv.conf og restarte webmin. Webmin skal tillate oppkoblinger fra alle hosts som default. Tipper det er brannmuren som jeg skrev over. Har du ikke åpnet for port 10000 som webmin kjører på, får du ikke kontakt. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Du får ikke opp feilmelding om noenting når du går på den porten? i såfall er det nok brannmuren. Dersom du får opp at "du ikke har tilgang til å koble på", må du fjerne "allow=127.0.0.1" i /etc/webmin/miniserv.conf og restarte webmin. Webmin skal tillate oppkoblinger fra alle hosts som default. Tipper det er brannmuren som jeg skrev over. Har du ikke åpnet for port 10000 som webmin kjører på, får du ikke kontakt. Det kommer ann på hvor du installerer fra. filene fra www.webmin.com tillater alt, mens f.eks. debians webmin-maintainer legger inn allow=127.0.0.1 i configfila. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 Hvordan åpner jeg for port 10000? Takker for alle svar Lenke til kommentar
westereng Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) Under redhat kan du legge følgende i /etc/sysconfig/iptables -A RH-Lokkit-0-50-INPUT -p tcp --dport 10000 -j ACCEPT Noe lignende kan sikkert brukes på Mandrake også. Se hva som står i iptables fila fra før og putt -p tcp --dport 10000 -j ACCEPT etter -A RH-Lokkit-0-50-INPUT (eller hva som måtte stå i mandrake) /PRW Endret 26. oktober 2004 av westereng Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) Jeg finner ikke ikke den filen. Jeg søkte etter iptables men fant en fil, men det var ikke en config fil Endret 26. oktober 2004 av kengdal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå