Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Gmail innlogging - problemer

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er riktig plassering i forumet, men jeg prøver... Har problemer med å logge inn på gmail fra min bærbare PC. Får følgende melding:

---------

Gmail requires ActiveX controls to be enabled

Your browser seems to be Internet Explorer, and ActiveX seems to be disabled. Gmail requires ActiveX to be enabled in order to operate.

To use Gmail, enable ActiveX controls in Internet Explorer. You can do this by going to the Tools menu, selecting Internet Options, Security tab, Internet zone, and either select the Default Level, or selecting Custom Level and scrolling down to "Run ActiveX controls and plug-ins" and selecting Enable.

After enabling ActiveX controls, try again.

---------

Selv om jeg gjør som det står og aktiverer ActiveX, får jeg fortsatt opp den samme meldingen. Kjører IExplorer 6.0 og XP.

Flere utsatt for dette, eller noen som sitter på løsningen (det siste er jo det beste!)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det mulig at du har en brannmur løsning med activex blokkering innebygget? Det er iallfall det på min Zonealarm, under privacy kontroll. Det er iallfall en mulighet. Sjekk det samme på evt eksterne gateway løsninger du måtte ha. :)

Lenke til kommentar
Bruk Firefox.

Dette er ikke løsningen på det han spør om! Hvorfor må mange svare akkurat dette hvis noen har et problem med IE. Hvis noen du kjenner har problemer med bilen sin foreslår du da at de skal anskaffe moped? Nei, du prøver å finne nummeret til SnapDrive eller lignende bedrifter som kan fikse problemet.

Man - så lei jeg er av slike svar!

Lenke til kommentar
Er det mulig at du har en brannmur løsning med activex blokkering innebygget? Det er iallfall det på min Zonealarm, under privacy kontroll. Det er iallfall en mulighet. Sjekk det samme på evt eksterne gateway løsninger du måtte ha. :)

Kan ikke forstå hva det skulle være, for akkurat nå kjører jeg ingen brannmur på pc'en. Software løsning vel og merke. Sitter jo bak en router med innebygd brannmur, men den skulle vel ikke blokkere ActiveX?

Lenke til kommentar

Kan det være at internet explorer og SP2 stopper ActiveX? Se om du har en gul stripe øverst i browservinduet som sier noe.

Ellers kan du legge inn gmail.com som en trusted site, så tror jeg den vil kjøre alle ActiveX dingserier uten å spørre eller syte.

_

johanf

Lenke til kommentar

Har også Gmail logg inn problem;

Kommer ikke til hovedsiden engang med FF, kommer til hovedsiden med IE, men kan ikke logge inn. (kan f.eks logge inn på Hotmail)

Dette gjelder bare denne pcèn...

Har service tweake systemet litt da ;) (får dog ikke opp feilmelding)

Noen services som må være på for at Gmail skal funke?

Har nemlig kanskje fått disabla noe viktig..? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...