Gå til innhold

lyd problem.. please help me

Anbefalte innlegg

hei jeg har brukt aida til å finne ut hva slags lyd greie jeg har..

det er SiS 7012 Audio Device er det noen som vet hvor jeg kan få henta drivere til denne..

lyden fungerer ikke etter at jeg formaterte da.. :mad:

tror ikke at det er et selvstendig lyd kort.. må være intergret i hoved kortet..

vis du lurer på noe mer får å kunne hjelpe meg bare å si ifra.. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare gå inn på nettsidene til hovedkort-produsenten din. Der ligger garantert drivere til alle integrerte features, inkludert lyd. Du må selvfølgleig vite hvilket hovedkort du har da, men om du ikke husker det så står det i manualen, eller på hovedkort selv (om du har mistet manualen også).

-Stigma

EDIT: Den driveren som er linket til over skulle dog fungert helt fint fra det jeg kan se. Det er godt mulig det er akkurat samme som ligger på hovedkort-produsentens hjemmeside.

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

det er nettopp det den skulle ha fungert i følge hjemme-siden til produsenten .. fordi det er samme driver men jeg får ikke kjørt den inn... og når jeg ber maskinen om å søke etter driveren i den mappa så finner den den ikke... så jeg skjønner ikke hvorfor det ikke fungerer... det skulle jho ha funka da... :hmm:

Lenke til kommentar
ey bare så du veit det hakke peil på pc'e jeg assa... hva f mener du med hk??

vis det er hoved kortet du mener så har jeg ikke peil... :hmm:

åssen finner jeg ut det da... kan jho bruke aida men hva skal jeg se etter????

Jepps - det er hovedkortet jeg mener.

Hvis du har eska du kjøpte kortet i fortsatt vil du kunne se hvilket kort det er og dermed finne drivere til det.

Finner du navnet på det, kan jeg hjelpe deg å finne rett driver til det :)

Lenke til kommentar
ey bare så du veit det hakke peil på pc'e jeg assa... hva f mener du med hk??

vis det er hoved kortet du mener så har jeg ikke peil... :hmm:

åssen finner jeg ut det da... kan jho bruke aida men hva skal jeg se etter????

igjen, gå inn på hovedkort-produsentens hjemmeside og se etter software for den modellen du har. Du skal som regel ha installert alle drivere som listes opp for din modell.

Det han mente var at om du ikke har hoved-driverene til kortet installert, så er det ikke sikkert at maskinen i det hele tatt gjennkjenner at det har en integrert lydchip.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...