Gå til innhold

masseødeleggelse av CD'r

petterg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5432143541

Hei. Kjøp deg en cd-makulator som vi brukte på jobben etter å ha dratt den gjennom den en 2-4 ganger så detter/flasser/brytes det laget på cd'en der data'ene ligger.. det var ihvertfall det jeg forsto :p Den ble vel kjøpt på Chlas Olson dog.. :hmm:

Endret av Slettet+5432143541
Lenke til kommentar
Er det ingen som har sett hvordan Mythbusters kvittet seg med cd'ene?

Få cd'ene til å rotere i 27'000 rpm (en eller annen elektrisk motor skulle fungere greit. . . ), og nyt synet! :!:

6806616[/snapback]

Så hører det med til historien at dummy foguren som skulle sjekke skadeomfanget av en eksploderende CD faktisk fikk splinter i seg som skapte så stygge kuttsår at den vrengte seg i smerte.

Lenke til kommentar
likte egentlig sementmixeren best :) men, hvis du ikke liker sement, så kan du jo prøve litt mindre skala,,,, denne mixeren skal vel duge :

Hmmm, ignore this post,, akkurat da jeg så over videon kom åpenbaringen at cd'ne kanskje ikke kommer nedi :(

7354159[/snapback]

i denne videoen er det cd oppi blendern
Lenke til kommentar

Hvorfor finnes det ikke software som lar brenneren gå berserk på en plate du vil ødelegge? (F.eks kun brenne "1'ere" over hele platen)

At platen i utganspunktet ikke er overskrivbar burde vel ikke spille noen rolle så lenge inholdet kun skal ødelegges??

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Cd + skraping på asfalt. Kan ikke bli enklere. :thumbup:

Får du lest noe av cd'en etter en skrapetur på bakken vil jeg gjerne se beviset.

Jeg var uheldig med en leie DVD. Jeg mast den på bakken og greide etterpå å skli på den. 500kr rett ned i dass. :wallbash:

Lenke til kommentar
LoL :p interessant tema..

Det enkleste måtte ha vært å putte platene i en solid søppelsekk e.l og finne frem slegga... Et par minutter med slegging burde gjøre jobben  :thumbup:

7359286[/snapback]

Ja, man trenger ikke å kaste bort penger på en maskin for ordne dette. Bruk slegga, med normal muskelkraft bør det gå greit. :!:

Lenke til kommentar

Gamle tråder går aldri av moten ......

http://www.plextor-europe.com/products/Ple...oice=PlexEraser

The PlexEraser, PX-0E100E, the environmentally friendly and high-tech alternative to the disc shredder designed for

security-conscious organisations such as financial institutions, government departments, the military, research

establishments - and any company with commercially sensitive data - it is the first security device in the world

which destroys data on a CD/DVD.

The PlexEraser enables discs to be destroyed without the organic dye leaking from the disc -

something not possible with a disc shredder/manual shattering - and leaves them ready to be recycled without

any data being recoverable.

Kanskje ikke så spennende og eksotisk som noen av de andre forslagene,

men veldig elegant løsning :-)

Lenke til kommentar

Alternativ 1: Plasser cdene i en potetsekk (strie) sammen med steiner av ulik størrelse. Slå så posen mot asfalt eller en murvegg gjentatte ganger, cdene blir knust i småbiter og du får litt trening på kjøpet.

Alternativ 2: plasser cd-ene i en blender slik vist med klinkekuler her:

og lag cd-smoothie.

Dekonstruksjon på sitt beste.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...