Simen1 Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Hvordan er makuleringsmaskina fra clas ohlson? Lager den bare noen hull i cd'n eller makuleres den slik som ark blir makulert? Vi har makuleringsmaskin på jobben som moser cd'er skikkelig.. eneste dumme er at cd'ene havner sammen med resten av papiret som også blir makulert, og det da ødelegger noe for gjennvinning av papieret. Ikke at det er noe stort problem. Det er ikke så ofte vi må makulere cd'er uansett, så er bare å bytte pose egentlig. 6818392[/snapback] Jeg fant ikke gjen den som tok CDer men det går kanskje an å bruke en av de vanlige til papir? Lenke Jepp, man må nesten holde plast og papir hver for seg. Kildesortert Lenke til kommentar
masterboy Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 det er forresten nøyaktig de samme "giftige" kjemikaliene som slipper ut i naturen om man brenner dem eller de råtner... 6801419[/snapback] Tullball! Det er mye bedre at cdene ligger på en fylling enn at giftige gasser slipper ut i atmosfæren. CD plater råtner ikke 6818481[/snapback] Det kan jeg love deg at de gjør! Det går bare en del tregere enn med bananskall! Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Pleier bare å sitte med ei saks, eller noe annet skarpt, og ripe de opp litt på begge sider, jeg... Fungrer det.. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 det er forresten nøyaktig de samme "giftige" kjemikaliene som slipper ut i naturen om man brenner dem eller de råtner... 6801419[/snapback] Tullball! Det er mye bedre at cdene ligger på en fylling enn at giftige gasser slipper ut i atmosfæren. CD plater råtner ikke 6818481[/snapback] Det kan jeg love deg at de gjør! Det går bare en del tregere enn med bananskall! 6819533[/snapback] Ta et søk på nettet og du ser at plast ikke råtner. For at plast skal råtne, må man blande inn spesielt materiale i den og det er omtrent ikke i bruk i dag. Lenke til kommentar
knaill Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Finn fram Dremelen Sett CDen fast i den roterende delen. Spinn opp CDen til ca 30k RPM. Slå på den roterende CDen med en blyant. Poff. *borte* Kjempegøy Lenke til kommentar
radiated Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Du trenger: vinkelsliper dobbelsidig tape sandpapir eller: slegge litt grus asfalt Prøv å kobinere de tre elementene på minst mulig gunstig måte for CD-ene. Om vinteren kan man hive platene i peisen, plast brenner veldig bra (men lite miljøvennlig). Noen sekunder i stekepanne burde også gjøre susen, men microbølgeovn er nok raskere. Å måtte bruke penger på å kjøpe en makulator bør enhver person se på som et personlig nederlag. Lenke til kommentar
Rocket Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 gi dem til meg, så skal jeg destruere dem på en fornuftig (men dog hemmelig) måte ^^ Lenke til kommentar
SuperFly Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 10l bøttesemment vann båt 3011193[/snapback] Gamle hoffatrikset Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 sett 20 og 20 cder i ei stikke og sag de tvers over med ei baufil, altså rett over der stikka klemmer. du kan sikkert også prøve med flere om gangen. Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 hvorfor baufil, har du ikke hørt om el-verktøy. diverse el-verktøy Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Utrolig hvor lenge denne tråden har vart La oss håpe at trådstarter fant en enkel, miljøvennlig løsning Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Utrolig hvor lenge denne tråden har vart La oss håpe at trådstarter fant en enkel, miljøvennlig løsning 6826312[/snapback] Ja jeg prøve for noen dager siden og komme igjennom og få hørt hva det ble til, men det kom så mange flere forslag at Posten ble borte i mengden. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 hvorfor baufil, har du ikke hørt om el-verktøy. diverse el-verktøy 6825665[/snapback] Fordi det vil være større sjanse for at deler av plata fyker til alle kanter. Med baufil har du relativ stor kontroll. Lenke til kommentar
anbar Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 jeg vet ikke om det allerede er sagt, men en stekeovn fungerer i massevis. 200 grader forvarmet og et fat (med papir imellom),ti minutter eller til cd'ne har fått en fin skorpe, ta ut fatet og kast plasten. Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Finn en nabo el. som har sementblander. Sleng CD'ene oppi der med noen passe store steiner og la den kjøre en god stund. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Step 1: Kjøp en kinaputt, rund og akkurat passe til å ha i hullet i cdene. Step 2: Tre så mange cder som mulig utenpå kinaputten. Ha gjerne på et lokk under. Step 3: Sett kreasjonen på et trygt sted. Step 4: Tenn på kinaputten og løp! Step 5: Rydd opp igjen! Lenke til kommentar
radiated Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Finn en nabo el. som har sementblander. Sleng CD'ene oppi der med noen passe store steiner og la den kjøre en god stund. 6829340[/snapback] Denne likte jeg. Ekstremt effektiv, og mulighet for å ødelegge flere tusen CDer i slengen. Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 10l bøttesemment vann båt 3011193[/snapback] Haaaaa-ha-ha! Lenke til kommentar
ElderScrollsinisten Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Du kan gjøre litt av hvert. Klippe dem opp og så gi dem en bølgings eller to. Hehe festlig å hvispe sammen litt termitt og se hvor mange du kan svi igjennom Når det gjelder hele den seremonielle greia må jeg si at jeg liker lyden av det! Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 (endret) Finn fram Dremelen Sett CDen fast i den roterende delen. Spinn opp CDen til ca 30k RPM. Slå på den roterende CDen med en blyant. Poff. *borte* Kjempegøy 6823736[/snapback] For å ikke glemme at personen som slår på cden kommer til å få store skader pga flygende plastbiter? edit: Vet ikke om du har sett Mythbusters, men bitene gikk flere centimeter inn i ballisticsdukka som har samme egenskaper som et vanlig menneske Endret 24. november 2006 av the_zombie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå