Gå til innhold

Når kommer 939 A64 3000+ og 3200+ ?

MrAHB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå er det over en uke siden 90nm A64 3200 og 3000 ble lansert for sokkel 939, så var spørsmålet: Når kommer dette til norge? -Såvidt jeg har sett ligger det ikke inne i prisguiden en gang :no:

Vil nok ta en liten stund. Wafferene er vell ikke oppe i full produksjon enda, da prioriteres selvfølgelig USA fremfor lille Norge.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Noen som vet om nforce 3 brikkesettene greier de nye 90nm prosessorne, med eldre BIOS? Har bestilt hovedkort og ram og venter bare på at 90nm prosessorne skal komme. F.eks. MSI K8N NEO2 PLATINUM

GIdder liksom ikke kjøpe en 90nm prosessor, hvis jeg må ha tak i en 130nm prosessor for å oppgradere BIOS. Kan ikke kjøpe to prosessorer liksom. Vil selfølgelig helst ha 90nm prosessoren , siden det ser ut som om de kan klokkes langt.

Lenke til kommentar
Noen som vet om nforce 3 brikkesettene greier de nye 90nm prosessorne, med eldre BIOS? Har bestilt hovedkort og ram og venter bare på at 90nm prosessorne skal komme. F.eks. MSI K8N NEO2 PLATINUM

GIdder liksom ikke kjøpe en 90nm prosessor, hvis jeg må ha tak i en 130nm prosessor for å oppgradere BIOS. Kan ikke kjøpe to prosessorer liksom. Vil selfølgelig helst ha 90nm prosessoren , siden det ser ut som om de kan klokkes langt.

wtf? mener du om k8n neo2 plat. støtter de nye winchester prosessorene? i det tilfellet ja :p

Lenke til kommentar

Vet de støtter de. Men har hørt at noen hovedkort må ha inn nyeste BIOS for at de skal fungere med 90nm CPU. Lurer på om dette hovedkortet er et av de. Vanskelig å flashe bios hvis hovedkortet ikke får brukt CPU.

Edit: Tror kansje dette gjelder spesielt VIA brikkesett, og derfor lurer jeg.

Endret av kjakangund
Lenke til kommentar
Vet de støtter de. Men har hørt at noen hovedkort må ha inn nyeste BIOS for at de skal fungere med 90nm CPU. Lurer på om dette hovedkortet er et av de. Vanskelig å flashe bios hvis hovedkortet ikke får brukt CPU.

hvor har du lest det? hørtes _meget_ tvilsomt ut :p har lest div. tester med winchester prosessorer og nesten alle brukte msi k8n neo2 plat. såeh.. er jo helt villt hvis de faktisk selger et mobo som ikke støtter en av prosessorene det er laget for :hmm: jeg skal oxo kjøpe et sånt mobo snart... :dontgetit:

pluss at de andre 939 mobo'ene der ute har jo oxo 'gamle' bioser, tror egentlig at AMD har jobbet med disse

Endret av Messerschmitt109
Lenke til kommentar

Problemet er vel at hovedkortene ble designet og produsert lenge før denne prosessoren ble tilgjengelig.

Her er et eksempel på en som har trøbbel: http://www.techspot.com/vb/topic16029.html

Jeg har også lest en del tester hvor de bruker nettop det MSI hovedkortet, og jeg ville synes det var veldig rart om de ikke hadde kommentert det i det minste. Så jeg tror nok det går greit. Men jeg vil helst være sikker før jeg bruker et par høvdinger. :yes:

Endret av kjakangund
Lenke til kommentar

Det er jo ikke MSI engang da. Det er et ABIT AV8. Basert på VIA K8T800 Pro brikkesettet.

Så jeg regner egentlig med at det går greit. Tenkte jeg bare ville spørre og se om noen visste noe sikkert. Lest en eller annen plass at de MÅ oppdateres eller noe sånt. Jeg har letet en del og jeg finner ikke noe.

Men jeg så på MSI sin hjemmeside at de har kommet med BIOS v1.3. Der stod det blant annet "Update CPU ID". Det jeg da jeg lurte på om det kunne ligge noen potensielle "grå hår" i denne linja. :!:

De vil vel nødig komme med noe dårlig reklame for sine egneprodukter for å si det sånn. Så hvorfor ikke pakke et problem inn i en linje som kansje kan bety hva som helst. Tror muligens det er oppdatering for 4000+ og FX55 som ligger bak.

Endret av kjakangund
Lenke til kommentar

Nei gudene vet. Vi får kjøpe en, og se hva som skjer.

Går sikkert greit, men har ikke intrykk av at de som tester hardware rundt omkring er de siste til å legge inn siste BIOS for å si det sånn.

Nei. Vi får vente og prøve selv. Da kan vi si noe sikkert. Men jeg må si de somler fælt med å få de inn her til lands. Har allerede kjøpt hovedkort og ram skjønner du, venter kun på prosessor, så da er ikke akkurat tålmodigheten helt på topp.

Jaja. *Tvinne tommeltotter* :roll:

Lenke til kommentar
Nei gudene vet. Vi får kjøpe en, og se hva som skjer.

Går sikkert greit, men har ikke intrykk av at de som tester hardware rundt omkring er de siste til å legge inn siste BIOS for å si det sånn.

Nei. Vi får vente og prøve selv. Da kan vi si noe sikkert. Men jeg må si de somler fælt med å få de inn her til lands. Har allerede kjøpt hovedkort og ram skjønner du, venter kun på prosessor, så da er ikke akkurat tålmodigheten helt på topp.

Jaja. *Tvinne tommeltotter* :roll:

skal forhåndsbestille en 939 3000+, neo2 mobo og en thermaltake silentboost k8n :p har fortsatt geil pc3200 minne tho :/ planlegger å få cpu'en opp til 2,5 eller 6 ghz. bwahaha :dribble:

2,5 eller 6 ghz < skjønner? :p 2,5-6 ghz

Endret av Messerschmitt109
Lenke til kommentar
Nå er det over en uke siden 90nm A64 3200 og 3000 ble lansert for sokkel 939, så var spørsmålet: Når kommer dette til norge? -Såvidt jeg har sett ligger det ikke inne i prisguiden en gang :no:

Vil nok ta en liten stund. Wafferene er vell ikke oppe i full produksjon enda, da prioriteres selvfølgelig USA fremfor lille Norge.

Tja de prduseres jo i Dresden og har vært i salg i Tyskland i godt over en uke. De er inne på leger etter raskt utsolgt igjen så tipper tilgangen er relativt god.(www.alternate.de ) Nå er riktignok Alternate en av de største Hardware shappene i Tyskland så de får nok ting "noe" raskere enn feks. Komplett, selv om de vokser seg fete etterhvert de også. Vurderer å få en sendt opp, men venter uansett på Nforce4.......

greier ikke vente mer snart......... som en 4 åring kl 16 på julaften...... :blush:

Ser at de sender til Norge også, men får høre om de trekker fra Tysk mwst først.

Endret av drvcd
Lenke til kommentar

Tja de prduseres jo i Dresden og har vært i salg i Tyskland i godt over en uke. De er inne på leger etter raskt utsolgt igjen så tipper tilgangen er relativt god.(www.alternate.de ) Nå er riktignok Alternate en av de største Hardware shappene i Tyskland så de får nok ting "noe" raskere enn feks. Komplett, selv om de vokser seg fete etterhvert de også. Vurderer å få en sendt opp, men venter uansett på Nforce4.......

greier ikke vente mer snart......... som en 4 åring kl 16 på julaften...... :blush:

Ser at de sender til Norge også, men får høre om de trekker fra Tysk mwst først.

Kjernen lages i Dresden, men ikke det ferdige produktet ("Assembled in Malaysia" :p) tror jeg. :D

Og til dere med frykt for BIOS flashing, så kan man lage en bootable floppy og last ned BIOS'en og flashe fra FD :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...