PapaDon Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 har xbox med 120 gig disk. Synes at "medie" partisjonen, altså den jeg må ha filmer og musikk på for at xbmc skal finne det, er for liten, hvordan kan jeg forandre på dette? Lenke til kommentar
redflame Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 det må man forandre på xml fila til mediaplayer Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 det må man forandre på xml fila til mediaplayer hva forandrer jeg der? hdd størelsen eller mappene?Hva skal jeg forandre i den fila? Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 Vet du også hvorfor alle programmene ligger dobbelt opp? de ligger på 2 eller 3 forskjellige partisjoner. Tar sikkert ikke opp noe plass, men er litt irriterende Lenke til kommentar
roolf Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Jeg har problemer med å skjønne problemet. Dersom du har en 120 GB harddisk, har du følgende partisjoner: C, D, E, F, X, Y og Z. De tre siste er for swap/cache-filer og kan sees bort fra. D er DVD-romen og angår ikke harddisken. C brukes til systemfiler og har en gitt størrelse. Dessuten er det vanlig å kun lagre dashet her. Det du kan bruke er da E og F. E er vanligvis ca 5 GB, mens F (med en 120 GB HD) er ca 100 GB. De fleste pleier å legge programmer (apps) på E ettersom 5 GB er tilstrekkelig til dette. Spill/filmer/musikk mv. kan legges på F. At programmene ligger dobbelt opp skyldes at noen har kopiert dem inn på flere steder, typisk E og F. Du trenger bare programmene et sted. Sjekk forresten at programmene faktisk er lagret på flere steder og at det ikke bare er tomme mapper. For øvrig kan du legge mediafiler (og andre filer) hvor som helst på E eller F (og i prinsippet også på C, men det anbefales ikke). Både avalaunch og xbmc har en .xml-fil som kan redigeres (i f.eks. wordpad). Her kan du bl.a. angi hvor filene skal åpnes som default. Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 Jeg har problemer med å skjønne problemet. Dersom du har en 120 GB harddisk, har du følgende partisjoner: C, D, E, F, X, Y og Z. De tre siste er for swap/cache-filer og kan sees bort fra. D er DVD-romen og angår ikke harddisken. C brukes til systemfiler og har en gitt størrelse. Dessuten er det vanlig å kun lagre dashet her. Det du kan bruke er da E og F. E er vanligvis ca 5 GB, mens F (med en 120 GB HD) er ca 100 GB. De fleste pleier å legge programmer (apps) på E ettersom 5 GB er tilstrekkelig til dette. Spill/filmer/musikk mv. kan legges på F. At programmene ligger dobbelt opp skyldes at noen har kopiert dem inn på flere steder, typisk E og F. Du trenger bare programmene et sted. Sjekk forresten at programmene faktisk er lagret på flere steder og at det ikke bare er tomme mapper. For øvrig kan du legge mediafiler (og andre filer) hvor som helst på E eller F (og i prinsippet også på C, men det anbefales ikke). Både avalaunch og xbmc har en .xml-fil som kan redigeres (i f.eks. wordpad). Her kan du bl.a. angi hvor filene skal åpnes som default. Er helt enig at jeg burde kunne legge ting på F. Men hvis jeg legger det på F finner ikke xbmp filene, sikkert en tekstfil jeg kan forandre på for å få dette til, men jeg vet ikke hvilken (ja jeg skal oppgrader til xbmc, må vente på internetten som kommer på tirsdag) Vet du hvilken av partisjonene programmene må kigge på? Jeg vil jo slette de jeg ikke trenger. takk for hjelpen Lenke til kommentar
roolf Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 I mappen til Xbmc ligger det bare en fil som ender på .xml. Denne er rimelig selvforklarende dersom du åpner den i notepad eller liknende program. Her kan du redigere slik at den viser til stedet der du har lagret mediafilene. Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 nå har det seg sånn at jeg har XBMP (xbox media player), ikke XBMC (xbox media center), fikk fikset det i går, var omtrent der dere sa, så takk for hjelpen:) Lenke til kommentar
Panter Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 nå har det seg sånn at jeg har XBMP (xbox media player), ikke XBMC (xbox media center).. Da bør du få tak i xbmc, den er nå lysår foran xbmp.. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=233715 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå