Dwagon Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Plages litt med min laptop. har installert Xandors Desktop OS 2.0 på den men får ikke til å legge inn driveren til Wlan kortet Navn på Wlan kort : Intel® PRO/Wireless LAN 2100 3B Mini PCI Adapter har vert på intel sine sider og lastet ned en linux driver men får ikke til å legge den inn på maskinen.. kjører dualboot med Win XP (fordi jeg må ha nett for å skrive i forumet) Er det noen der ute som kan hjelpe en stakars nerd over til linux.. Så det jeg lurer på er: 1 : Hvordan legge til Wlan driveren 2 : Noen som vet hvordan man får en linux maskin til og koble opp mot et w2k domene? Hvis jeg skulle mangle noe i beskrivelsen ovenfor så si ifra. hvis dette løser seg ser jeg ingen grunn til å ha Windows... edit: så en leif i topic Mvh Dwagon Endret 25. oktober 2004 av Dwagon Lenke til kommentar
w3edr5t Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Antar du har lastet ned ipw2100 driver og firmware fra ipw2100.sf.net. Du trenger gcc eller annen kompilator for å bygge denne driveren. Å bygge ipw2100 modulen trenger ikke være vanskeligere enn: tar xvfz ipw2100-0.55.tgz cd ipw2100-0.55 make make install Legg firmware filene under /usr/lib/hotplug/firmware For å laste modulen modprobe ipw2100 Jeg bruker selv ipw2100 driveren på en Dell Latitude D600 og det fungerer fint. Lykke til! Terje Lenke til kommentar
Dwagon Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 ok skal printe det du har skrevet og teste... (håper jeg får det till) tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
w3edr5t Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Hvis du kjører kommandoene jeg ga i forrige posting vil dette 99% sikkert ikke være nok til at du "plutselig" er på nett. Jeg benytter Slackware 10 med default kernel 2.4.26, og har satt opp diverse script for å starte wifi med WEP kryptering mm. Hvordan dette gjøres for Xandros vet jeg ikke. Skal du ha hjelp på Xandros er nok det beste å spørre de som bruker det : http://www.xandros.com/support/forums.html Jeg kan poste mine script for Slack 10 hvis du skulle være interessert. mvh Terje Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Du kan vel bruke Samba for å koble opp til et Windows-domene. Sjekk www.samba.org Der finnes det haugevis av dokumentasjon. Liker veldig godt denne: http://www.bibsyst.no/samba/docs/using_samba/toc.html Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Det er godt mulig at du må kompilere kjernen med wireless-tools og passande krypteringslogaritmer. Alt etter kva xandros slenger inn i kjernen som standard. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå