Gå til innhold

snodig problem, hjelp!!

Anbefalte innlegg

Har et pussig problem med min snart 3mnd pc. Problemet har vært her hele tiden! f.eks med max payne, project IGI, Homeworld. Disse og kanskje flere har jeg problemer med å kjøre på min pc! Skjønner ikke hvorfor! HAr lett etter bios for hoverkortet(asus A7V333), men ingen av biosoppdateringene sier noe om grafikk-fiksing. Jeg har derfor IKKE oppdatert biosen (hakke peil om hvordan d gjøres).

Jeg har bios verson 1003 for de som vil vite det!..

Symptomene på eksempelvis max payne er at mens spillet loader, så kommer jeg automatisk tilbake til windows(xppro). Ved IGI, blir det noe fatal error, noe om directx, ved homeworld henger maskina seg så kraftig at jeg må reboote med lavere hastighet på cpu'en (1400 ned til 1040 MHz). ved Star wars force commander har jeg et musdelay på over 1 sekund!!

Noen som overhodet har snøring på hva som er problemet her?

Ikke nøl med å svare!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Patch? Jasså.. Kommer de med spilla? :razz:

Selv har jeg både Project IGI og Max Payne. Har INGEN problemer med dem under WinXP Pro og jeg har aldri giddet å oppdatere spilla siden jeg aldri har opplevd noen bugs med dem. :smile:

Lenke til kommentar

hmmz.. jeg har alldri lasta ned no for noen spill mer maskina mi dah, allt har funka fint.. menneh duh som har problemet, hvorfor skrur cpu`en seg ned til 1040mhz? Jeg tipper det er pga du ikke har stillt in fsb (standard er som vanlig 200mhz) til 266mhz. Fix på det du.. :smile:

Lenke til kommentar

Hakke aning hvorfor cpu-hastigheten skrur seg ned.. Problemet når DET skjer er at maskina nekter å starte opp på 1,4GHz etter at en har hengt seg! Vil kun kjøre på 1040 som blir foresten automatisk satt i biosen etter oppstart etter heng!..

Ja , jeg har prøvd å laste ned nye patcher og alt mulig, men funker fortsatt ikke!

Men kan det ha seg slik at det er directx-drivere egnet for xp? Kanskje det bare er det? (hakke peil jeg..) Men i så fall hvor finner jeg disse?

Lenke til kommentar

Til slakkis

Problemet ditt er helt vanlig fenomen når FSB er for høy

Jeg kjenner ikke til HK som du har men på andre hovedkort som abit er det helt vanlig at spillene klipper ut når FSB er for høy

mener også at prossesoren din burde bli gjenkjent som en XP1600+ og ikke målt i Mhz i bios

Lenke til kommentar

det du burde finne ut er om det gjelder ALLE spill og programmer, dvs om det er maskinen som er ustabil eller om det er spillene og din installasjon av os'et.

du kan teste cpu'n ved å kjøre et eller annet dille-program du finner på nett som heter cpu-stability test elns

du kan teste cpu+grafikkkort ved å kjøre 3dmark2000 og 3dmark2001

hvis du ikke får kjørt noen av de test-programmene, prøv å kjør maskinen på en lavere hastighet, f.eks 1050 og se om det hjelper.. sjekk hvor varm cpu'n er... (står gjerne i bios, eller så kan det leses av med prog som fulgte med hovedkortet)

etter det her har du ihvertfall en anelse om hva som er feil.. post resultatet av testene på forumet f.eks? så går det kanskje an å si noe (mer)? :smile:

[sånn til slutt.. du kjører ikke ram'n din på 166 mhz da og så har du bare 133 mhz?]

[ Denne Melding var redigert av: blackbrrd på 2002-05-21 18:59 ]

Lenke til kommentar

Eg måtte patche både project IGI og Max payne for å klare å spele det under win xp. Det skjedde det samme her som hos deg..... Prøv da vel.....

Sorry såg ikkje at du hadde testa patcher..... sorry'

my bad

moa

[ Denne Melding var redigert av: galdurah på 2002-05-21 19:17 ]

Lenke til kommentar

klarer du å kjøre noen grafikkprog i det heletatt?

når jeg instalerte skjermkortet mitt geforce 2 ti 500

så virka ikke noen grafikkprog . var noe tull med directx. fikk da vite at programvaren som var med skjermkortet ikke taklet win xp måtte da instalere win xp på nytt og instalerte skjermkort uten drivercd som var med. om dette gjelper deg hvet jeg ikke men det er et forslag . jeg klarte ikke å kjøre musicmatch engang. prøv 3dmark 2001

du kan laste det ned fra denne linken.

http://www.madonion.com/

Lenke til kommentar

Det jeg allerede veit er at cpuen er på 60grader..

Jeg får 6500poeng på 3dmark2001 på 28.32 drivere,

faktisk 6700poeng på 3dmark2001 på de driverne før (mot da litt bugs i grafikken)..

Jeg fikk til max payne! Patcha med den nyeste patchen!

er ikke sikker på hva som er fsb.. er det ikke den 133MHz'en da? Når mutliplikatoren er på 10,5x??

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-21 18:48, slakkis skrev:

Jeg har verken moddet cpu eller hovedkort!

Hmm.. Kanskje det er på tide..? :smile:

Det kan ofte hjelpe f. eks. med en oppdatert bios. Siden biosen din ikke gjenkjenner xp1600'en som en xp1600, vil jeg tro at en flash vil være på sin plass.. Så lenge du bruker offisielle bios-versjoner, og passer på å følge bruksanvisniongen til punkt og prikke, er det ikke skummelt i det hele tatt. Håper for din del at ting ordner seg! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...