khaave Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Hei! Jeg få ikke til å få sett klar epost på min S65, har prøvd manuelle eller bestilt via www.netcom.no epost oppsett. Men fungere ikke, så er det noe som har epost på S65 f.eks. tele2 og gi meg detaljer her? Takk forhånd! mvh Knut Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Husk at smtp-adressen skal være din teleoperatør sin. Lenke til kommentar
khaave Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 Hei, er klar over. Men får ikke inn epost uansett. Håper noe andre har epost på S65, så gi meg punktene så jeg får se om jeg har gjort riktig eller ei. Prøvde inn på dintelefon.net men de har ikke oppsett for S65 ennå. mvh Knut Lenke til kommentar
molna Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Men de har til S55, og innstillingene er jo de samme for alle mobiler. Bare litt forskjellig måte å skrive dem inn på Lenke til kommentar
suke Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Her er epost oppsett som jeg fikk tilsendt av Siemens til S65 med Tele2 abonnement. Lykke til -- hvis jeg klarte det, da kan du også! EMAIL OPPSETT: Meny-meldinger-meldings innstillinger- Email innstillinger: Velg Kontoer: Velg Tom profil og trykk Valg-Gi nytt navn. Oppkall kontoen etter din Email leverandør.. Trykk valg og rediger: Operatør: Tele 2 Internet. Brukernavn: Navnet du vil at mottakeren skal se (* E-mail adresse: Din e-mail adresse (* Svaradresse: Adressen du vil ha svar til, normalt samme som din e-mail adresse (* Bruker ID: Ditt brukernavn på kontoen (* Passord: Ditt passord til kontoen (* Velg maks nedlastnings størrelse. Standard er 8kByte. Nedlastningsmodus: Hele mailen Bare emnefelt/overskrift Bli spurt hver gang Servertype: POP3/IMAP4 POP3 server: Innkommende email server til din operatør. F.eks. pop.netcom.no (* POP3 port: 00110 SMTP server: smtp.tele2.no SMTP port: 00025 SMPT autent.: Nei Trykk lagre og aktiver profilen. Under generelle innstillinger kan du legge inn en fast kopi adresse. NB: Jeg hadde noen problemer og fant ut følgende: Servertype: POP3 Som POP3 server: mail.online.no for Telenore online epost adresse eller popw.c2i.net for Tele2 epost adresse. For operatør har min telefon ingen valg som er "Tele2 Internet". Jeg brukte "Tele2 GPRS WAP". Jeg har også valgt å få kun overskrift. Hvis jeg vil lese hele epostmeldingen kan jeg da hente den. Endret 25. oktober 2004 av suke Lenke til kommentar
Freesbee Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 I og med at han bestillte oppsettet fra netcom.no så har han vel ett netcom abo? Leggger ihvertfall ut ett oppsett for det her, eneste endringen er navnet på innkommede server som han må endre til Tele2 sin. Velg Meny Velg Innstillinger Velg Datautveksling Velg Datatjenester Velg en ledig profil og trykk Endr.nvn Kall profilen NetCom Internet, trykk Lagre Marker NetCom Internett, klikk Valg Velg Rediger Velg Ja når tlf spør om du vil fortsette. Velg CSD data Fyll inn/definer som vist under Innvalgsnummer: +4792000666 Anropstype: ISDN Brukernavn: Blank Passord: Blank DNS 1: 000.000.000.000 DNS 2: 000.000.000.000 Velg Lagre Velg GPRS data Fyll inn/definer som vist under APN: internet.netcom.no Brukernavn: Blank Passord: Blank DNS 1: 000.000.000.000 DNS 2: 000.000.000.000 Velg Lagre Marker GPRS-data og velg På hvis du vil bruke GPRS. Gå tilbake til hovedmenyen. Velg Meldinger Velg Meld.-innstill Velg E-postoppsett Velg Kontoer Marker en ledig profil Velg Valg Velg Gi nytt navn Kall profilen NetCom E-post, trykk Ok Marker NetCom E-post, trykk Rediger Fyll inn/definer som vist under Operatør: NetCom Internett Brukernavn: Ditt navn E-postadresse: Din E-postadresse Svar-adresse: Fylles kun inn hvis du vil ha svar til en annen adresse enn din e-postadr Bruker-ID: Brukernavnet for din e-postkonto Passord: Passordet for din e-postkonto Nedlast kun e-post mindre enn….. Valgfritt Kopi på server: Ja Nedlastingsmodus: Kun overskrift Servertype: Pop3 POP3-server: pop3.netcom.no POP3-port: 00110 SMTP-server: smtp.netcom.no SMTP-port: 00025 SMTP-godkjenning: Nei Velg Lagre Epostkontoen er nå satt opp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå