Mortal Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Jeg har nå installert Archlinux på min bærbare pc. Jeg har to problemer. Når jeg starter opp, bruker LILO veldig lang tid på å laste kernelen. Loading arch........................ LØST: Når jeg startet opp kjørte jeg X med en gang. Da så det veldig fint ut. Etter at jeg nå har kjørt xorgconfig, ser alt veldig stygt ut. Uklart, blurry.. Er det en default xorg.conf den bruker når den ikke finner en i /etc/X11 ? Takker for all hjelp Endret 25. oktober 2004 av Mortal Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Angående problem nr.2! Kjører du riktig oppløsning? (De fleste laptoper er ganske kresne på det) Har du ordentlige skjerm kort drivere? Hvilket skjerm kort har du ? EDIT: Post nr 100 Endret 25. oktober 2004 av Slettet-df17e Lenke til kommentar
Mortal Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 Nr. 2 er da løst. Skjermen hadde visst en rar oppløsning på 1400x1050. Takker Lemen Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Nr. 2 er da løst. Skjermen hadde visst en rar oppløsning på 1400x1050. Takker Lemen Flott. Tips: Lag alltid en backup av slike konfigurasjonsfiler før du gjør endringer. Så kan du feilsøke den nye filen med backupfilen for å se hva det kan være. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Angaaende oppstarten. Du kan jo recompile kernel og se om det hjelper noe! Eller sjek lilo configen (Alderi pr0vd arch f0r men regner med det er /etc/lilo.conf) Og husk og kj0re /sbin/lilo om du g0r om noe PS. Har ikke norsk tastatur her, er paa skolen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå