Gå til innhold

Musikk: Hjemmelaget Musikk - Noen fler?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Hører på Caribbean nu, hvordan fikk du til den "cello" lyden? Veldig interessert i å få tak i en slik lyd skjønner du :)

 

Var det en ferdig sample (melodi eller bare en note?) eller fra en synth?

Er nok et sample, hehe :)

 

Men du kan prøve å få tak i et program som heter Finale 2004. Der er det mye slike lyder, som høres ganske ekte ut! Komponeringsprogram med noter osv...

Lenke til kommentar

/spam.mode :p

 

En god nyhet til alle gamle (og nye) trackere :)

 

Renoise 1.5 beta er public.

Last ned og prøv selv.

 

Må si jeg er virkelig imponert over dette lille progget til 45$ (fullt funksjonelt shareware).

Det er fullt på høyde med de større seqeuncerene. Jobber du med samples så finner jeg renoise langt mer intuitivt, detaljerikt og raskt enn store tunge pianoroller. Når du får taket på det så går det unna. Driver du derimot med lange opptak med mikrofon, så må du nok se deg en annen vei. Selv om dette også funker fint med å multitaske litt.

Det er hvertfall alle andre trackere helt overlegent. Og alt kan endres på av hotkeys etc viss du er vant til andre tracker-oppsett.

Full midi/vst(i)/automasjon etc etc

 

Du kan jo se litt på Renoise tutorial for å se noe hva dette programmet kan gjøre.

 

 

 

Ellers en morsom thread dette, skal hive opp noen linker snart så snart jeg får lagt opp musikken min.

 

I mellom tiden kan dere jo høre litt på en av mine favoritter (som også bruker renoise forresten) :)Xerxes

 

hepp hopp

Endret av filter69
Lenke til kommentar
Trenger litt hjelp med FL. Hvordan får jeg til å fade ned flere instrumenter samtidig midt i en låt? :dontgetit: Det er sikkert en smart måte å gjøre det på men jeg fortsatt veeeeeldig nybegynner... :p

Ja nei det skal jeg fortelle deg. Jeg har ikke FLStudio inne akkurat nå pga rimelig ekstensiv formatering ... men jeg kan prøve å ta det fra minne.

 

Jeg vet ikke om du har klart og fade ned instrumenter i det hele tatt, men skal forklare hvordan det gjøres.

 

I "piano-rollen" der du har sekvensen du har for et instrument, så kan du stille på "velocity" i scrollen nederst til høyre. Da kan du stille volumet på instrumentet hvor som helst i sangen. Så skal du ha flere instrumenter til å fade ut eller inn samtidig, så må du gjenta den greia for vært instrument på riktig tidspunkt i sangen.

 

Skal du bare fade et instrument f.eks eller bruke "hig/low-end pitching" osv, så kan du bare trykke på record øverst i FLStudio og gjøre det live, da blir resultatet mindre statisk.

 

Så det - håper det hjalp. *klemmeskvisekvise*

Lenke til kommentar

Det er godt å vite at det ligger en ekspert i buskene og venter på at noen trenger nødhjelp her :thumbs:

 

Okay...har fått det til på den måten du beskriver men syns det blir litt tungvint og det er vanskelig å få alle til å fade ned helt likt. Går det ikke å samkjøre flere pattern på en eller annen måte for å få de til å fade helt likt? Eller at man kan angi et volum der instrumentet starter og at FL automatisk lager en jevn kurve ned til null eller det volumet man har angitt ved instrumentets slutt? Skjønte du det? :cry:

Lenke til kommentar
Det er godt å vite at det ligger en ekspert i buskene og venter på at noen trenger nødhjelp her :thumbs:

 

Okay...har fått det til på den måten du beskriver men syns det blir litt tungvint og det er vanskelig å få alle til å fade ned helt likt. Går det ikke å samkjøre flere pattern på en eller annen måte for å få de til å fade helt likt? Eller at man kan angi et volum der instrumentet starter og at FL automatisk lager en jevn kurve ned til null eller det volumet man har angitt ved instrumentets slutt? Skjønte du det? :cry:

Jo det er mulig, men da må du programmere en egen sekvens osv, noe jeg aldri pleier og gjøre pga at det er enda mer komplisert og krever riktige VST Plugins.

 

Men hvorfor har du problemer med å fade ned helt likt? Det er jo detaljert ned til millisekundet når du vil ting skal skje. Du vet du har muligheten til å justere det ved hjelp av kurve-skjemaer i tillegg til å bare justere de "strekene" eller hva jeg skal kalle det? Det er lettere om partiet du skal fade er lenger enn det du ser på skjermen og må scrolle bortover for å fortsette. Haha, skjønner du? Det er komplisert å forklare. Jeg skal legge inn FLStudio igjen og gi noen screenshots fremover jeg tror jeg

 

Det jeg lurer på er hvordan jeg kan endre tempo midt i en sang. Er klar over å høyreklikke på tempoknappen og så Edit events, men det ser ut som om det vinduet som så kommer frem bare dekker 30 takter, samt at man ikke kan få tempoet over 153? Jobber i en småsyk sang, så trenger mer enn det tongue.gif

Den metoden du sier du bruker her er helt riktig den faktisk. Skal dekke hele tempo-skalaen den der. Ikke bare 30takter som du sier. Kikk litt nøyere så ser du det. Ellers kan du bare trykke på "record", spille av sangen og justere tempoet live. Det har jeg gjort mange ganger - og det blir tøft det.

 

Edit: MASSE Leifs ... for mye HalfLife 2 tror jeg :thumbup:

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar

Vil ikke recorde, da musen/tempo'et kan henge seg litt opp til tider...

 

Uansett, jeg har iallefall ikke fått til å kunne endre tempoet mer enn opp til 153, og bare de første 30 taktene av sangen.

 

 

:/

 

 

Og en annen ting, når jeg har endel synther igang så sliter maskinen mye mer enn når jeg har like mange i frks Cubase eller Ableton Live? Er Fl Studio så dårlig på cpu-bruken?

 

Har i det siste begynt å lage samples av de lydene jeg bruker fra synthene istedenfor å bruke synthene live. Dette gir jo endel ulemper, da jeg da må lage en ny sample hver gang jeg skal skifte på noe. Er det ingen annen måte jeg kan ha endel synther igang uten at programmet sluker cpu-kraft?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...