Gå til innhold

Musikk: Hjemmelaget Musikk - Noen fler?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jepp, hadde egentlig ikke forventet meg noe Djay 8 eller noe sånn, men jeg tar en titt på det nå og hører heller hvis jeg får problemer underveis, hvis du hadde giddet å hjelpe, eller om du vet om noen bra guider som du brukte på nettet? :)

Ja den er god for å si det sånn. Jo fler jo bedre.

Hvis du får noe problemer med demoen på noen som helst måte *wink wink* så kontakter du meg på PM - så skal vi nok få åpna alle sluser!

Lenke til kommentar
@ Ferdinand : takker  :)

 

@ skymarshall : en ting jeg kunne tenkt meg å vite er korleis cubase fungerer om en ikkje har synth å spele inn med...kan en trykke inn på samme måte her som på Reason? Og korleis er det med samples? ligger dei i en database i programmet? eller kjem programmet uten samples ?

Ja får svare på den her også da før jeg går å spiser litt. (btw: 1år med dama idag, så jeg forventer meg masse gratulasjoner nå).

 

Har du prøvd FLStudio? Ja i så tilfelle er Cubase en avansert, innviklet og slitsom versjon av det ... egentlig så er det enkelt og greit for de som skal ta den helt ut og ser på seg selv som profesjonelle. For i Cubase er det ingenting som er umulig. Det er faktisk det programmet MANGE proffe artister bruker bl.a.

 

Cubase er bygd opp sånn at du skal bruke VST plugins (du laster ned f.eks en synth, trommemaskin, bass osv) og bruker de. Det er akkurat det samme som Reason (regner jeg med, aldri prøvd d) på den måten at du trykker inn en og en note manuelt. Så bygger du det sammen i mange channels og får mange lag med samples, og vips - en låt.

 

MEN - Cubase er IKKE (les: aboslutt ikke) for nybegynnere, og heller ikke for folk med litt middels pc - sånn som meg. Det er utrolig krevende og det er nesten umulig og sitte i lengre tid med det på en 1ghz Athlon med 512ram. Det er altfor krevende. Dessuten så er det utrolig slitsomt og skaffe seg plugins, sampler osv. om man ikke har kjøpt seg Cubase (dyrt) og har tilgang på sample og plugin-databaser. Det er ganske mange innebygde samples i Cubase SX3 som jeg har, og det holder i lange baner. Men man vil gjerne prøve ut nye ting når man blir bedre.

 

Men det er ingenting som slår Cubase, når det kommer til klokkeklar lyd, mastering, deilige sequences og dritbra VST synther osv. Også har det den bredeste støtten for eksternt hardware innen musikkbransjen. Da tenker jeg på synther og midi-forgere o.s.v. Men hvis jeg var deg (noe jeg på en måte er), så ville jeg vel holdt meg til et like godt alternativ som appelerer litt mer til oss middels musikk-skapere, nemlig FLStudio. Men når du en gang behersker FLStudio, så er det ikke noe i veien for å hoppe over på Cubase. Hvem vet - kanskje du digger det. Bottom line er at du burde ikke det riktig enda ...

 

 

Project_Master_big.jpg

 

Mixer_big.jpg

 

StudioManager_big.jpg

 

Inplace_Editor_big.jpg

Lenke til kommentar
Cubase (dyrt)

Ikke nødvendigvis. Jeg har hørt at man kan får Cubase for ca 1000kr (mye billigere enn det det egentlig er) hvis man har med lapp med underskrift fra en lærer på skolen om at det er til undervisning :)

Så hvis det er sannt, så er det jo bare å finne en snill lærer som gidder å skrive en sånn lapp til deg :)

Lenke til kommentar
Cubase (dyrt)

Ikke nødvendigvis. Jeg har hørt at man kan får Cubase for ca 1000kr (mye billigere enn det det egentlig er) hvis man har med lapp med underskrift fra en lærer på skolen om at det er til undervisning :)

Så hvis det er sannt, så er det jo bare å finne en snill lærer som gidder å skrive en sånn lapp til deg :)

Altså, tipper at du må bestille iallefall 10-15 stk, stempel og underskrift fra skole osv. Tror det er lettere å bruke de spenna :)

 

Man trenger da ikke Platinum versjonen heller da :p

Lenke til kommentar
Altså, tipper at du må bestille iallefall 10-15 stk, stempel og underskrift fra skole osv. Tror det er lettere å bruke de spenna :)

Cubase SL til langt rimeligere. Eller hvis du spør skolen din (hvis du er så ung) pent om de har en skolelisens du kan kjøoe gjennom de...så får du Cubase SE 2 for ca 900,- OG den er veldig kraftig

:)

Å han har peiling på sånnt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...