Gå til innhold

Musikk: Hjemmelaget Musikk - Noen fler?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eneste musikk "produsent" threaden jeg fant så da.... Kunne gjerne tenkt meg litt respons tilbake på noen ting jeg driver med!

 

olee_-_newdesember04_preview.mp3

 

Sequencer brukt til den låta er Logic 5.5 med Vanguard og Superwave 8 som VSTer, og sef. Battery som tromme sampler.

 

Plug-ins som er brukt er KUN de som følger med Logic..

 

 

mvh. Ole-E.

hjemmelaget musikk - reviews :thumbup:

Endret av Rykende_Kaffe
Lenke til kommentar

Må nesten kommentere det siden du har skrevet det feil et titalls ganger før - det heter reviews. Hvor pokker får du den t-en fra?

 

Sånn, der var det ute av systemet...

hahaha :!:

noen ord er bare sånn.

f.eks. kniv blir alldtid kviv når jeg skriver det og reviews blir retrives vet ikke hvorfor :blush:

 

edit: leif

Endret av Rykende_Kaffe
Lenke til kommentar

Jeg har et lite problem som kanskje noen her kan hjelpe med.

Har kjøpt meg et midi keyboard at typen Evolution eKeys49. Når jeg spiller vsti instrumenter i FL Studio så er det kun pitch bend som fungerer. :( Hvordan får jeg angitt effekter fra vsti til modulator hjulet på keyboardet?

Det funker fint når jeg kjører de samme instrumentene som standalone. Har bl.a. testet FM7, Pro-53, Absynth 2 og LagacyCell.

 

Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Jeg har et lite problem som kanskje noen her kan hjelpe med.

Har kjøpt meg et midi keyboard at typen Evolution eKeys49. Når jeg spiller vsti instrumenter i FL Studio så er det kun pitch bend som fungerer. :( Hvordan får jeg angitt effekter fra vsti til modulator hjulet på keyboardet?

Det funker fint når jeg kjører de samme instrumentene som standalone. Har bl.a. testet FM7, Pro-53, Absynth 2 og LagacyCell.

 

Noen som har peiling?

La meg spørre på en annen måte. Er det noen som bruker midi keyboard og får brukt modulation hjulet på vsti instrumenter i FL Studio?

Det hadde vært fint å visst om det bare er meg som ikke får det til eller om det ikke går an.

Lenke til kommentar
Jeg har et lite problem som kanskje noen her kan hjelpe med.

Har kjøpt meg et midi keyboard at typen Evolution eKeys49. Når jeg spiller vsti instrumenter i FL Studio så er det kun pitch bend som fungerer. :(  Hvordan får jeg angitt effekter fra vsti til modulator hjulet på keyboardet?

Det funker fint når jeg kjører de samme instrumentene som standalone. Har bl.a. testet FM7, Pro-53, Absynth 2 og LagacyCell.

 

Noen som har peiling?

La meg spørre på en annen måte. Er det noen som bruker midi keyboard og får brukt modulation hjulet på vsti instrumenter i FL Studio?

Det hadde vært fint å visst om det bare er meg som ikke får det til eller om det ikke går an.

Det er altså bare pitch-bend som fungerer? Ingen tangenter eller modulation knotten?

 

Er det koblet til via USB eller MIDI? Om USB, har du installert drivern på riktig måte?

Lenke til kommentar
Jeg har et lite problem som kanskje noen her kan hjelpe med.

Har kjøpt meg et midi keyboard at typen Evolution eKeys49. Når jeg spiller vsti instrumenter i FL Studio så er det kun pitch bend som fungerer. :(  Hvordan får jeg angitt effekter fra vsti til modulator hjulet på keyboardet?

Det funker fint når jeg kjører de samme instrumentene som standalone. Har bl.a. testet FM7, Pro-53, Absynth 2 og LagacyCell.

 

Noen som har peiling?

La meg spørre på en annen måte. Er det noen som bruker midi keyboard og får brukt modulation hjulet på vsti instrumenter i FL Studio?

Det hadde vært fint å visst om det bare er meg som ikke får det til eller om det ikke går an.

Det er altså bare pitch-bend som fungerer? Ingen tangenter eller modulation knotten?

 

Er det koblet til via USB eller MIDI? Om USB, har du installert drivern på riktig måte?

Hey. Det var bare tangentene og pitch-bend som fungerte.

Men nå har jeg akkurat funnet ut at jeg må linke knobbene på midi out til keyboardet for å kontrollere vsti'ene, og at midiporten på vsti'en og midi out må på samme port. Så nå funker det :thumbs:

 

Jeg var forresten innom multima her om dagen og kjøpte et M-Audio 2496 lydkort. Det blei andre boller ja! Knallbra lyd i det kortet, og kun 2ms latency uten problemer. Anbefales!

 

Trivelig fyr han sjefen din, og det var mye snacks i den butikken...sikle sikle :dribble:

Lenke til kommentar
Og når du tenker på alt som var i butikken, så forstår du kanskje hva jeg leker med på jobb, hehe

Ja fy flate der var det all tenkelig topp audio utstyr ++ :love: ... du koser deg nok der ja :p

 

Fikk til midibrettet nå ja. Det eneste jeg ikke får til å fungere er Bank Select eller hva det nå heter. Får ikke skiftet program i vsti'ene med knappene på midibrettet. Jeg tror det skal være cc 0 (?) som er standard for Bank Select men det funker ikke. Noen forslag?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...