Gå til innhold

Musikk: Hjemmelaget Musikk - Noen fler?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja resultatet blir absolutt best med den løsningen HalTan anbefaler. Man blir f.eks kvitt all "hizz" ved å gå for den løsningen. MEN den er mye dyrere, og til det bruket jeg regner med du skal ha - så er det strengt talt ikke nødvendig. Den lille støyen du får fra mikrofonen ved billigere kjøp kan lett filtreres bort til det minimale ved hjelp av Adobe Audition og lignende.

 

Men valget er ditt ...

Lenke til kommentar
Fullstendig uenig ... jeg byttet ut Terratec kortet mitt pga. bedre lyd fra Audigy.

Uansett hva du sier, så er ikke Audigy kortet bra nok. Audigy kortet er basert på hjemmebruk, noe et profesjonelt lydkort ikke er. Jeg har prøvet Audigy2 elv, og må si at mitt nåværende kort er utallige ganger bedre.

 

 

 

HalTan, gjør meg tjenesten å ALDRI kjøpe deg et USB-lydkort. Om du må ha eksternt lydkort, for all del gå for firewire!

 

Edit: å kjøpe et Audigy-kort for 2100 spenn, er rett og slett dumt. Invester heller 300 spenn mer, og kjøp frks M-Audio 1010LT, MYE MYE (!!) bedre. På det kortet får du 2 preamper av god kvalitet og mye flere inn/ut (10 parallelle innganger (8 analoge / 2 digitale) - 10 parallelle utganger (8 analoge / 2 digitale)), samt word-clock og SPDIF inn/ut. Lavere latency får du også... Det har også selvfølgelig MIDI-onn og ut.

 

Bottom line, ikke gå for USB-basert lydkort (pga. at USB både er vrang å ha med å gjøre, samt at det faktisk er ganske tregt og ustabilt), og ikke for et Audigy eller lignende kort!

Endret av Fragletrollet
Lenke til kommentar

Ja det har du selvfølgelig helt rett i.

Men det er jo hjemmebruk det skal brukes til.

Så derfor svarte jeg på det.

Ingen vits og kjøpe seg uberkort når man i utgangspunktet egentlig ikke har bruk for det. Jeg klarer meg lenge med Audigy kort og har gjort det lenge. Men jeg oppgraderer den dagen utstyret mitt krever et bedre kort. Akkurat nå er det ikke vits, jeg har prøvd et High-end kort, men forskjellen var uvesentlig til mitt bruk. Så jeg gadd ikke invistere i noe dyrer. Audigy 2 it was - og lyden er deilig.

 

Men en dag holder det ikke mål lenger, og da oppgraderer jeg. På det stående tidspunkt er jeg hoppene fornøyd. Og til bruket FatFuck forklarer, så vil han bli like happy med det.

 

Godt nyttår!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...