Gå til innhold

Musikk: Hjemmelaget Musikk - Noen fler?


Anbefalte innlegg

Bare ett spm paa kjappen. I gode gamle dager var det mod, XTM, XT3, FT musikk som gjaldt innen data. Sikkert noen av dere som husker Purple Motion, Dr Awesome/bjorn Lynne osv. Selv liker jeg veldig godt StarFox, hadde endel kontakt med han for men har mista emailen, lol.

 

Altsaa spm er, ingen som driver med module musikk lenger?

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bjorn Lynne, Andreas Viklund, Lagoona, Captain Trip osv... Jeg fikk deja vu som bare det her jeg nå. Ja jeg holder ikke på meg dette lenger, men FT musikk gjaldt for meg en god god stundt for å si det sånn. FastTracker har enda å bli overgått av nye program i sjarm osv. Men jeg la opp FT i rundt 1998/99 tror jeg, grunnen til det var at communityen jeg var aktiv i på nettet plutselig omkom. Vet ikke om du husker www.traxinspace.com jeg, der var jeg rimelig aktiv husker jeg - men plutselig var det borte. Det var no dritt, for der hadde jeg 4 "Song of the Day" osv ... men har mange gode minner fra det der iallefall - er jo med moduler man lærte musikk, først på Amiga huske jeg. IT-Tracker eller Pro-tracker het vel det.

 

Uansett - noe av FT-musikken min finne du HER <---- !!!!

Lenke til kommentar
Hei :=)

 

 

Er ikke 100% sikker, men here it goes:

 

Den kommer bare med USB tilkobling. Dette vet jeg helt sikkert. Men du kan god kjøpe en midi-gameport kabel av meg om du vil... :)

 

Den kommer nok bare i den farven. Tror den er på lager.

 

Ta å stikk innom butikken en dag da vel! Jobber på lørdager ;)

Takk for infoen.

 

Har det egentlig noe å si i det hele tatt om en bruker USB eller midi-gameport til sånne midi-brett? Det eneste de gjør er jo å sende styresignal hvis en kan kalle det det til pc'n som skal produsere lyden og da ville jeg trodd USB var bra nok?

 

Det hadde vel blitt noe helt annet hvis det hadde blitt fraktet midi frem og tilbake mellom en synth og pc'n? Det gjør det jo ikke med et sånt midi-brett. Eller har jeg misforstått hele greia? :dontgetit:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fin tråd dette her.

Laga selv en del musikk for noen år siden, begynte først med Noisetracker på Amiga for så å bruke FT 2.06, 2.08 og 2.09.

 

Har satt meg litt inn i Fruityloops og kjøper nok en midi-synth snart. :)

Men da trenger jeg vel kanskje et ok lydkort? Eller kan jeg kjøre synthen kun gjennom USB'en i værste fall?

 

(Legger ved en liten xm-fil som jeg laga for moro skyld for ganske mange år siden. Poenget var å få filstørrelsen under 1kB, og det gikk jo, men kunne bare bruke 2 kanaler. Må nok bruke Winamp eller Madtracker el.lign for å spille av)

PHY_BHIP.XM

Endret av Phyro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...