frank_jarle Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Bare ett spm paa kjappen. I gode gamle dager var det mod, XTM, XT3, FT musikk som gjaldt innen data. Sikkert noen av dere som husker Purple Motion, Dr Awesome/bjorn Lynne osv. Selv liker jeg veldig godt StarFox, hadde endel kontakt med han for men har mista emailen, lol. Altsaa spm er, ingen som driver med module musikk lenger? Frankie Singapore Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Bjorn Lynne, Andreas Viklund, Lagoona, Captain Trip osv... Jeg fikk deja vu som bare det her jeg nå. Ja jeg holder ikke på meg dette lenger, men FT musikk gjaldt for meg en god god stundt for å si det sånn. FastTracker har enda å bli overgått av nye program i sjarm osv. Men jeg la opp FT i rundt 1998/99 tror jeg, grunnen til det var at communityen jeg var aktiv i på nettet plutselig omkom. Vet ikke om du husker www.traxinspace.com jeg, der var jeg rimelig aktiv husker jeg - men plutselig var det borte. Det var no dritt, for der hadde jeg 4 "Song of the Day" osv ... men har mange gode minner fra det der iallefall - er jo med moduler man lærte musikk, først på Amiga huske jeg. IT-Tracker eller Pro-tracker het vel det. Uansett - noe av FT-musikken min finne du HER <---- !!!! Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Fragletrollet. siden du jobber på multima kan du kanskje svare på et par spørsmål om Evolution eKeys. Følger det med skikkelig midikabel til lydkortet eller er det bare sånn usb greier? Fåes den i andre farger? F.eks sort? Er den på lager? Kan den trylle frem fin musikk? Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hei :=) Er ikke 100% sikker, men here it goes: Den kommer bare med USB tilkobling. Dette vet jeg helt sikkert. Men du kan god kjøpe en midi-gameport kabel av meg om du vil... Den kommer nok bare i den farven. Tror den er på lager. Ta å stikk innom butikken en dag da vel! Jobber på lørdager Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Hei :=) Er ikke 100% sikker, men here it goes: Den kommer bare med USB tilkobling. Dette vet jeg helt sikkert. Men du kan god kjøpe en midi-gameport kabel av meg om du vil... Den kommer nok bare i den farven. Tror den er på lager. Ta å stikk innom butikken en dag da vel! Jobber på lørdager Takk for infoen. Har det egentlig noe å si i det hele tatt om en bruker USB eller midi-gameport til sånne midi-brett? Det eneste de gjør er jo å sende styresignal hvis en kan kalle det det til pc'n som skal produsere lyden og da ville jeg trodd USB var bra nok? Det hadde vel blitt noe helt annet hvis det hadde blitt fraktet midi frem og tilbake mellom en synth og pc'n? Det gjør det jo ikke med et sånt midi-brett. Eller har jeg misforstått hele greia? Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Jeg skal veldig snart kjøpe meg lydkort, så da kan det være at jeg poster noe jeg også.. Roland Edirol UA-25 Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 jo flere jo bedre Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 Ja jeg har liksom ikke så mye og komme med selv nå. Jeg driver liksom bare og mekker akkurat nå. Driver og remixer noen gamle amiga låter jeg har fått på hjernen. Så får se om det blir noe bra. Gjør jeg det ferdig dukker det opp her, eller i review-tråden iallefall ettervært. Er ca. halvveis tror jeg! Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 BTW.: Skymarshal, det jeg mente med å "ta opp i pianorollen fra midi", løste seg ved å trykke på opptaksknappen. lol! Holder på med endel nytt nå, men driver å jobber som et schwiin for tiden, så blir ikke så mye tid til annet... ;9 Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 ingen som titter innom retriwes tråden lenger?? Lenke til kommentar
Phyro Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Fin tråd dette her. Laga selv en del musikk for noen år siden, begynte først med Noisetracker på Amiga for så å bruke FT 2.06, 2.08 og 2.09. Har satt meg litt inn i Fruityloops og kjøper nok en midi-synth snart. Men da trenger jeg vel kanskje et ok lydkort? Eller kan jeg kjøre synthen kun gjennom USB'en i værste fall? (Legger ved en liten xm-fil som jeg laga for moro skyld for ganske mange år siden. Poenget var å få filstørrelsen under 1kB, og det gikk jo, men kunne bare bruke 2 kanaler. Må nok bruke Winamp eller Madtracker el.lign for å spille av) PHY_BHIP.XM Endret 30. desember 2004 av Phyro Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Et lydkort av god kvalitet er et must for å lage musikk! Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 AMEN!!! Lenke til kommentar
Phyro Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Ja det sier jo seg selv. Men nå har jeg kun det kortet som er innebygget på hovedkortet. Noen som har noen anbefalinger til meg da? Ikke av det alt for dyreset slaget helst.. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Delta 1010LT fra M-Audio er det kortet jeg har, og jeg vil påstå at det er noe av det beste komppromisset mellom pris og ytelse. For 2400 spenn ca, så får du 10 inn og ut, digital inngang, word clock og 2 preamper til mic's. Go for it! Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Men på den andre side er jeg totalt fornøyd med Audigy SB 2 som ikke koster stort. Vil du opp et hakk derfra igjen er storebror tingen! Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) Ja det sier jo seg selv.Men nå har jeg kun det kortet som er innebygget på hovedkortet. samma her vurderer å kjøpe nytt etterhvert, eller kjøpe ny produsent data Edit: creative er ikke fullt så bra til musikk, terratec er tingen Endret 30. desember 2004 av FatFuck Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Fullstendig uenig ... jeg byttet ut Terratec kortet mitt pga. bedre lyd fra Audigy. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Dersom du skal ha audio-inn med preamp finnes det mange USB-lydkort som gjør jobben bra nok. Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Fullstendig uenig ... jeg byttet ut Terratec kortet mitt pga. bedre lyd fra Audigy. gjorde du?? hvor mye ga du for det da?? skal nemlig kjøpe ny produsent data som bare skal brukes til musikk så jeg lurer litt på åssen lydkort jeg skal ha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå