Fragletrollet Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Altså, du kan bruke et såkalt keyboard, synthesizer (som har masse lyder i seg) eller midi-brett/kontroller Ingen av de siste 2 har noen lyder i seg, men du kan bruke dem som fjernkontroller til software synther osv. Alle disse kan brukes som fjernkontroller i Fl Studio, Reason, Cubase osv, så lenge de har MIDI-tilkoblinger. Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 ferdinand, det er noe annet jeg prater om. Heter den kun Rhino? Hvis den er verd å teste så hadde det vært fint med en link eller noe Lenke til kommentar
e321 Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 fragletrollet: takker for svar, Skal skaffe meg ett midi keyboard ja, men blir kanskje en stund og vente derfor så ville jeg brukt tastatur som keyboard imens, men det funker altså heller dårlig Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Jeg tenkt å skaffe meg et midi keyboard men har null peiling på hva jeg skal se etter. Kan dere komme med noen anbefalinger? Jeg skal bare ha et som er billig men bra som jeg kan bruke som fjernkontroll til synthene på pc'n. Holder det med et som dette? Lenke til kommentar
e321 Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 vill tro det holder det der.. har ikke ett selv men jeg kjøper meg ett sånt snart. btw. på propellerheads sine nettsider finner dere link til ett program som gjør at du kan bruke tastaturet som keyboard i reason. Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Hvordan er lydresponsen med et sånt keyboard? Merker man forsinkelser fra man trykker på tangentene og til lyden kommer? Lenke til kommentar
praut86 Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Hvor stor forsinkelse / delay du får kommer helt an på hvilket lydkort du har. Edit : spørst jo også hva innstillingene i programmet du bruker står på. Endret 9. desember 2004 av praut86 Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Hvor stor forsinkelse / delay du får kommer helt an på hvilket lydkort du har. Edit : spørst jo også hva innstillingene i programmet du bruker står på. Okay, så det kommer ikke an på keyboardet i det hele tatt? Det er kun maskinvaren og programmet i pc'n som er avgjørende? Lenke til kommentar
praut86 Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Maskinvare og programmet ja (innstillingene i programmet med andre ord). Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Jeg tenkt å skaffe meg et midi keyboard men har null peiling på hva jeg skal se etter. Kan dere komme med noen anbefalinger? Jeg skal bare ha et som er billig men bra som jeg kan bruke som fjernkontroll til synthene på pc'n. Holder det med et som dette? Vel, det har tangenter ja. Likevel vil jeg anbefale noe med litt knotter osv på, slik at du kan kontrollere andre ting enn bare melodien (som pitch, lfo/modulation, cutoff, delay, oscillatorer osv) Modellen over er Evolution MK-425C, finnes også i lengre varianter. Denne koster 1400. M-Audio Oxygen 8. 1305,- M-Audio Radium 61, 2230,- Har gått utifra prisene til www.multima.no Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 M-Audio Radium prøvde jeg i butikk. Det hadde absolutt vært n Men penga strekker ikke til for meg gitt. Lenke til kommentar
e321 Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 trodde det kosta 61000 jeg første gang jeg så! Men 2230,- er ikke så gale da... Men lønner det seg og bruke 1800,- mer på det bare fordi det har knapper og dill dall til og styre synthen med? Kan jo kjøpe en usb mixer eller noe etterpå da, hvis en trenger mer og vri på Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Men 2230,- er ikke så gale da... Men lønner det seg og bruke 1800,- mer på det bare fordi det har knapper og dill dall til og styre synthen med? Jeg lurer på det samme egentlig. Er det ikke bare å stille inn det man vil på softwaren selv om man har koblet til et midi keyboard? Lenke til kommentar
e321 Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 jo, det kan du, men de tenker sikkert på at det er enklere med knapper på keyboardet. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Vårrengjøring. Endret 6. januar 2005 av Hidden Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Knotter og fadere vil du gjerne ha om du skal skru vilt på softsynther og effekter. Ellers kan du alltids vente og kjøpe en Behringer kontroller senere. De kom nylig med to spesielle kontrollere: Behringer B-control fader BCF2000 (med motoriserte fadere) og en annen i samme kategori (sorry, prøvde å linke, men den ble for lang og brutt) Surf litt rundt på Procoms hjemmeside og andre steder (f.eks. Lydmakeriet og Marios Musikk (som for tiden har julekalender salg med tildels vanvittig rabatt). Vi har en lignende type, Yamaha, på jobben. Endel kule effekter, men motoren blir litt slitt etterhvert... Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Vi har en lignende type, Yamaha, på jobben. Endel kule effekter, men motoren blir litt slitt etterhvert... Hvor jobber du? ...bare en smule nysgjerring Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Jobber faktisk på www.multima.no, i butikken. Ikke prøver jeg å snikreklamere produktene om dere tror det, jeg får ingenting mer lønn eller lignende om vi selger mer.. hehe. Er bare det at vi er det billigste jeg vet om for sånne ting, så jeg bare anbefaler det som er å anbefale Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 Nei - nå har det jaggu blitt litt stille her egentlig. Men samme det, jeg lager en Lord of the Rings-greie nå. Så kommer sterkere tilbake seinere ... Oh yeah! Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Lagde en gang i tiden litt musikk, er 7år siden sist jeg "spilte inn" noe (amatør studio, jeg mikset, spilte det meste og brente ut på CD som julegaver ol). diverse gamle låter, i typisk amatør stil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå