Gå til innhold

Musikk: Hjemmelaget Musikk - Noen fler?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tenkt å skaffe meg et midi keyboard men har null peiling på hva jeg skal se etter. :dontgetit: Kan dere komme med noen anbefalinger?

 

Jeg skal bare ha et som er billig men bra som jeg kan bruke som fjernkontroll til synthene på pc'n. Holder det med et som dette?

Vel, det har tangenter ja. Likevel vil jeg anbefale noe med litt knotter osv på, slik at du kan kontrollere andre ting enn bare melodien (som pitch, lfo/modulation, cutoff, delay, oscillatorer osv)

 

Evolution%20MK-425C.jpg

 

Modellen over er Evolution MK-425C, finnes også i lengre varianter. Denne koster 1400.

 

M-Audio%20Oxygen%208.jpg

 

M-Audio Oxygen 8. 1305,-

 

M-Audio%20Radium%2061.jpg

 

M-Audio Radium 61, 2230,-

 

Har gått utifra prisene til www.multima.no

Lenke til kommentar

trodde det kosta 61000 jeg første gang jeg så!

 

Men 2230,- er ikke så gale da... Men lønner det seg og bruke 1800,- mer på det bare fordi det har knapper og dill dall til og styre synthen med?

 

Kan jo kjøpe en usb mixer eller noe etterpå da, hvis en trenger mer og vri på :)

Lenke til kommentar
Knotter og fadere vil du gjerne ha om du skal skru vilt på softsynther og effekter. Ellers kan du alltids vente og kjøpe en Behringer kontroller senere. De kom nylig med to spesielle kontrollere:

 

Behringer B-control fader BCF2000

(med motoriserte fadere)

 

og en annen i samme kategori (sorry, prøvde å linke, men den ble for lang og brutt)

 

Surf litt rundt på Procoms hjemmeside og andre steder (f.eks. Lydmakeriet og Marios Musikk (som for tiden har julekalender salg med tildels vanvittig rabatt).

Vi har en lignende type, Yamaha, på jobben. Endel kule effekter, men motoren blir litt slitt etterhvert...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...