Gå til innhold

Musikk: Hjemmelaget Musikk - Noen fler?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skymarshal, jeg fikk det til! Wheaha. Men, jeg lurte på. Akkurat i skrivende stund, så kommer det jo bare lyden fra (Soft)synthen når jeg trykker på (hard)synthen. Hvilke funksjoner kan jeg bruke MIDI til effektivt i FL-Studio?

 

 

Og hvordan kan jeg stille inn slik at når jeg er i Pianorollen til en softsynth og jeg spiller på hardwaresynthen, at da notene skrives opp i pianorollen?

Skymarshal, kan du svare på de spørsmålene om du gidder? :)

 

Noen som har hørt på sangen?

 

http://home.no/fragletrollet/Noisealmostdone.mp3

 

Btw.: Kjører du midi igjennom mixeren din? Mixebord har du for noe a? :p

 

Har selv ekstern mixer ;)

Endret av Fragletrollet
Lenke til kommentar

Omfg ... nei, jeg har mixebordet for å forsterke signalet fra synth til pc. Ikke noe USB nei. Så rett fra synth til pc, så bruker jeg St0rm til å recorde det i, noe som du også da får tak i som plugin til FLStudio, bare at du må ha fullversjon Storm i tillegg. Jeg bruker ikke synth for lydenes skyld, bare for å live-recorde toner. Det er mye enklere å "jamme" på en synth enn tastatur. Resultatet blir mye bedre ... lettere og fantasere opp noe fett.

 

Uansett, jeg aner ikke hvorfor dere ikke får lyd i midi, har som sagt bare hatt det problemet en gang med integrert lydkort, og da fikk jeg det aldri til heller.

 

Edit til Fraggetrollet: Ambient-sangen din var fet. Jeg likte drumline'n din! Meget najs! :thumbup:

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar

Fortell ivei!

 

Men det jeg virkelig lurer på er:

 

Skymarshal, jeg fikk det til! Wheaha. Men, jeg lurte på. Akkurat i skrivende stund, så kommer det jo bare lyden fra (Soft)synthen når jeg trykker på (hard)synthen. Hvilke funksjoner kan jeg bruke MIDI til effektivt i FL-Studio?

 

 

Og hvordan kan jeg stille inn slik at når jeg er i Pianorollen til en softsynth og jeg spiller på hardwaresynthen, at da notene skrives opp i pianorollen?

Lenke til kommentar

Fortell ivei!

 

Men det jeg virkelig lurer på er:

 

Skymarshal, jeg fikk det til! Wheaha. Men, jeg lurte på. Akkurat i skrivende stund, så kommer det jo bare lyden fra (Soft)synthen når jeg trykker på (hard)synthen. Hvilke funksjoner kan jeg bruke MIDI til effektivt i FL-Studio?

 

 

 

;)

 

 

Og hvordan kan jeg stille inn slik at når jeg er i Pianorollen til en softsynth og jeg spiller på hardwaresynthen, at da notene skrives opp i pianorollen?

Lenke til kommentar
Fortell ivei!

 

Men det jeg virkelig lurer på er:

 

Skymarshal, jeg fikk det til! Wheaha. Men, jeg lurte på. Akkurat i skrivende stund, så kommer det jo bare lyden fra (Soft)synthen når jeg trykker på (hard)synthen. Hvilke funksjoner kan jeg bruke MIDI til effektivt i FL-Studio?

 

 

Og hvordan kan jeg stille inn slik at når jeg er i Pianorollen til en softsynth og jeg spiller på hardwaresynthen, at da notene skrives opp i pianorollen?

Urk, ja det var det da.

 

Altså, som sagt over bruker jeg et program som heter "Storm" til å jamme synth med, og det følger med VST-plugin man kan stappe i Cubase eller FLStudio eller whatever med. Der kan jeg bare velge "Storm" som instrument, og plunkre ivei. Jeg kan fortsatt ikke spille direkte inn i pianorollen med mindre jeg recorder live.

 

Hvordan det ellers gjøres er jeg ikke sikker på. :ermm:

Lenke til kommentar

Så det du gjør er altså å koble en kabel fra en av utgangene på lydkortet ditt, inn til eventuell mixeren din, og så inn igjen, der du tar opp lyden i Storm på samme måte som i Cool Edit Pro osv? Dette er vel den måten jeg har oppfattet det er mulig å spille på hwsynthen din med lyder fra softsynthen din inn på dataen. Tåpelig at FL ikke har en write-funksjon da? Er dette rett og slett ikke mulig? det virker liksom for dumt til å være sant...?

Lenke til kommentar

Det stemmer rimelig bra.

MEN ... om det er mulig i FL eller ikke er jeg ikke helt sikker på faktisk. Siden jeg ikke har mest erfaring med FL og hardware. Er liksom Cubase alle har jamret seg over når det gjelder eksternt utstyr, men det har jeg liksom aldri orka. Siden jeg ikke takler det slitsomme interfacet i Cubase. Men less litt opp om det ... kunne tenke meg og finne et svar på det selv.

Lenke til kommentar

ett spørsmål til...

 

Hvis jeg har ett ps/2 tastatur og ett usb tastatur, kan jeg da bruke det ene som midlertidig midi keyboard?

Sånn som man kan gjøre i FLStudio... men jeg lurer på om dette går ann i reason 2.5?

 

Må da vel være en slags driver eller program eller noe som gjør dette? Det finnes jo usb midi keyboard, så ett vanlig usb tastatur burde vel også fungere.... Noen tips om hvordan dette kan gjøres?

 

Alle svar mottas med stooor takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...