Gå til innhold

Musikk: Hjemmelaget Musikk - Noen fler?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
takk..

 

bra musikk du lager foresten :thumbup:

likte spesielt feel redux

Takker fordet. Veit det er slitsomt med *.rar for folk som ikke har det. Men jeg kødder seriøst ikke når jeg sier at mailen min hadde flere hundre spam-mails daglig fra diverse spam-botter på nettet som leita etter mp3's. Så derfor putta jeg det inn i ei zippa mappe, og da var ikke mp3-bottene så veldig plagsomme lenger. Hehe.

Lenke til kommentar
er det lov å covre en låt og legge den ut på nettet, eller bryter det med noen cpoyright-regler?

bare lurer, siden jeg har lagt ut midnight av joe satriani her:

 

http://www.soundclick.com/bands/4/frameworksmusic.htm

Coverlåter i seg selv er absolutt ikke lov uten godkjenning nei. Men som regel går det helt fint så lenge du ikke tjener på det på noen som helst måte. Jeg har opptil flere tranceremixer av orginale låter - og det har gått bra i konkuranser osv i mange år. Har til og med en lagt ut hos NrK...

 

Så kjør på - men ikke prøv og gjør profitt :thumbup:

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar
Coverlåter i seg selv er absolutt ikke lov uten godkjenning nei. Men som regel går det helt fint så lenge du ikke tjener på det på noen som helst måte. Jeg har opptil flere tranceremixer av orginale låter - og det har gått bra i konkuranser osv i mange år. Har til og med en lagt ut hos NrK...

Vel, nevnte du ikke nettopp i en annen tråd at du hadde fått en del advarsler? ;)

 

Tono (og forsåvidt RIAA) gir blaffen i om det ikke er noen fortjeneste i bildet. Men tjener du ikke noe på det minsker sannsynligheten for at det blir sak av det.

 

Jeg kan ikke legge ut noen av sangene til det gamle bandet mitt på CD og dele ut til "mannen i gata" eller legge dem på nett, ettersom de eies av et plateselskap. Har derimot "lov" til å spille den live...

Lenke til kommentar
Coverlåter i seg selv er absolutt ikke lov uten godkjenning nei. Men som regel går det helt fint så lenge du ikke tjener på det på noen som helst måte. Jeg har opptil flere tranceremixer av orginale låter - og det har gått bra i konkuranser osv i mange år. Har til og med en lagt ut hos NrK...

Vel, nevnte du ikke nettopp i en annen tråd at du hadde fått en del advarsler? ;)

 

Tono (og forsåvidt RIAA) gir blaffen i om det ikke er noen fortjeneste i bildet. Men tjener du ikke noe på det minsker sannsynligheten for at det blir sak av det.

 

Jeg kan ikke legge ut noen av sangene til det gamle bandet mitt på CD og dele ut til "mannen i gata" eller legge dem på nett, ettersom de eies av et plateselskap. Har derimot "lov" til å spille den live...

Ja den grensa der er så stygt tynn at det ikke er mulig. Jeg fikk "problemer" med en remix av filmmusikken til "The Rock" f.eks. Men jeg sa bare jeg var nobody og ikke kom til å komme noen vei med det, det er jo bare hobby for moroskyld - og for å dele med f.eks forum som det her eller intetsigende konkuranser på nettet. Men de var ikke enige, men det er jo det samme. Har ikke hørt noe mer siden.

 

Poenget er - drit i det, det er ingen stor sak.

NrK har jo "The Rock Redux" og "Outlaws" ute, og "Outlaws" er en techno-versjon av spillmusikken til LucasArts' "Outlaws" ... så jeg vet ikke jeg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...