Gå til innhold

Musikk: Hjemmelaget Musikk - Noen fler?


Anbefalte innlegg

Tjenare. Sitter og mekker på en liten jalla-chillgitar-greie, og har et spørsmål angående Audition 1.5 (tidl. Cool Edit): Hvordan kan jeg få en basslinje til å gå dypere og mer på bass. Finnes det en treble/bass-instilling av noe slag? Sitter her og tar opp basslinje fra en elgitar kjørt gjennom forsterker med maks bass, men får ikke nok juice. Har desverre ingen bass tilstede. :shrug: Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jauda ... tenker "Dynamic Equalizer" gjør nytten der.

I menyen så velger du:

Effects/Filters/Dynamic EQ.

 

Deretter leker du deg med innstillingene der. Ville vel egentlig anbefalt Lowmid -> HI (slowsweep) hvis du vil få bort mye diskant og få en mer dyp basslyd hvor alle andre lyder er kvalt. Blir det for dypt slider du den bare oppover. Look at the skjermskudd.

Lenke til kommentar
145bpm ... kjapp dance. Trenger litt mer "driv" i refrenget. Så en loop hadde jeg satt pris på ja. Er ferdig med denne sangen egentlig, bare pusser litt.

det er ikke alltid percussion som får draget på sangen, men også pads og flere synther. èn synth er ofte ikke nok til å bruke på hovedpunktet i sangen. Effekter som delay og reverb gjør også susen :)

 

Driver med FL Studio jeg også, har holdt på med det i 3 år nå.

Kom inn på "Editor's picks"¨på music.download.com og det er jeg stolt av, hehe :)

 

http://music.download.com/tgl/3600-8263_32...7.html?tag=list

Lenke til kommentar
145bpm ... kjapp dance. Trenger litt mer "driv" i refrenget. Så en loop hadde jeg satt pris på ja. Er ferdig med denne sangen egentlig, bare pusser litt.

det er ikke alltid percussion som får draget på sangen, men også pads og flere synther. èn synth er ofte ikke nok til å bruke på hovedpunktet i sangen. Effekter som delay og reverb gjør også susen :)

 

Driver med FL Studio jeg også, har holdt på med det i 3 år nå.

Kom inn på "Editor's picks"¨på music.download.com og det er jeg stolt av, hehe :)

 

http://music.download.com/tgl/3600-8263_32...7.html?tag=list

Gratulerer med "editor picks" ja! Har selv vunnet www.traxinspace.com's Song of the month 2 ganger, og har det er jeg stolt av. TraxInSpace er lagt ned ja, og var forbeholdt FasTracker, ITRacker-scenen osv... Men det var gamle dager. Nå er det bare for moro skyld.

 

Men DU er offisielt min nye favoritt på denne tråden, absolutt det beste jeg har hørt på ekstremt lenge, iallefall innen FLStudio. Nice og høre for å si det sånn. Veldig varierte varierte låter, og abolutt min smak. Så detta digga jeg.

 

Og du har rett med pads og flere synth. 2/3/4-stemming av pads + en hovedmelodi med flere omspinnende synther er ofte det som trengs. Og det har du absolutt fått til i sangene dine. Du har dritbra pads - og jeg må nesten spørre hvor du har hovedpad'n fra "sirens" fra? Jeg har fler som ligner, men ikke den der. Jeg har mye og bytte i om du er interessert. F.eks: NorthLead osv.

 

Edit: Skal bare få masteret "feel"-remixen min så har jeg en ny en også. Kommærs til tusen, men trengte noe happy noe til bilen. Men mangler så mye etter ufrivillig formatering. Vet ikke om Adobe Audition gjør jobben. Men prøver. ..

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar

hehe, takker for den :)

Bruker som oftest Pro-53 og Superwave Pro til pads. Elsker de to synthene sammen :D

 

 

edit: En ting til, for dere som sier Cubase er best. Spilte inn et band i cubase SX for ikke så lenge siden, men det ble altid feil. Spurte til slutt en lydtreknikker jeg kjenner i England, og han sa "stay away from cubase. Those bloody cunts at Steinberg should be concentrating on making programmes that work instead of releasing the same shit with a different version number."

Endret av irneh
Lenke til kommentar

Jeg har i dag vært en liten tur på loppemarked og funnet samples. Veit ikke om dere som driver med trance er så kjent med slik "crate-digging"?

 

Har iallfall begynt å sette sammen litteran. Er langt ifra ferdig, men den begynner iallfall å ta litt form! :)

 

Kanskje noen til og med kjenner igjen samplesa?

 

Feed me! Fint å få litt tilbakemelding fra folk som ikke driver med hiphop, og det virker som om noen her har skikkelig peiling!

 

reggie - Confuse Me

Lenke til kommentar
Jauda ... tenker "Dynamic Equalizer" gjør nytten der.

I menyen så velger du:

Effects/Filters/Dynamic EQ.

 

Deretter leker du deg med innstillingene der. Ville vel egentlig anbefalt Lowmid -> HI (slowsweep) hvis du vil få bort mye diskant og få en mer dyp basslyd hvor alle andre lyder er kvalt. Blir det for dypt slider du den bare oppover. Look at the skjermskudd.

Hmm. Prøvde meg på det. Men den ser ut til å kun kutte diskantlyden, det er jo ikke det jeg vil, jeg vil trekke diskantlyden ned slik at den blir dypere. :shrug: Får teste litt mer i kveld, tenker jeg.

Lenke til kommentar

Syntest den var litt fet jeg, men ble ganske mye av det samme etter andre "confuse me". Du burde introdusere inn noe nytt, sånn som 0:41->. Etter det kunne du sikkert fått inn andre vokaler (som passet) eller en liten vri på melodien.

tnx. mulig det blir litt ensformig, ja. men det er jo hiphop, det blir noe helt annet med rapping over, liksom.

uansett har jeg flere små chops jeg kan "krydre" med og skape variasjon med. skal legge på refreng med litt mer som skjer videre etter det jeg har nå..

Lenke til kommentar
Reeg: Det virker som du har kutta noen av gitartonene litt upresist. Blir liksom litt "klikking" innimellom fra hard kutting. :shrug: Kult blueslick du har fått tak i, forresten.

trukke det er noe klikking her. hvis jeg kutter så det blir et klikk fader jeg alltid bort klikket. men det er litt "gritty" lyd, det er det.

 

og det er nok hiphop, ja :)

 

EDIT: så fint et antall poster jeg har kommet opp i, da! :) 555! 666 here i come! haha!

Endret av reeeeg
Lenke til kommentar
145bpm ... kjapp dance. Trenger litt mer "driv" i refrenget. Så en loop hadde jeg satt pris på ja. Er ferdig med denne sangen egentlig, bare pusser litt.

det er ikke alltid percussion som får draget på sangen, men også pads og flere synther. èn synth er ofte ikke nok til å bruke på hovedpunktet i sangen. Effekter som delay og reverb gjør også susen :)

 

Driver med FL Studio jeg også, har holdt på med det i 3 år nå.

Kom inn på "Editor's picks"¨på music.download.com og det er jeg stolt av, hehe :)

 

http://music.download.com/tgl/3600-8263_32...7.html?tag=list

Ganske kul musikk, om enn ikke helt my cup of tea. Men syntes du hadde veldig lite bass i basstrommen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...