Suppelars2k Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 forskjellen såvidt eg har forstått det mellom en V-amp og en effektpedal er at en V-amp kan gå rett i miksebordet (i studio) så eg vil tru den kan gå rett i pcen også? En V-amp fungerer som en forsterker som gir ut-signal istedet for lyd direkte. V-Amp (som i merkenavnet V-amp) har også simulering av diverse effekter. Line 6 Pod er et annet eksempel. Fiffige saker, bare synd de ofte er forbanna treige. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 forskjellen såvidt eg har forstått det mellom en V-amp og en effektpedal er at en V-amp kan gå rett i miksebordet (i studio) så eg vil tru den kan gå rett i pcen også? En V-amp fungerer som en forsterker som gir ut-signal istedet for lyd direkte. V-Amp (som i merkenavnet V-amp) har også simulering av diverse effekter. Line 6 Pod er et annet eksempel. Fiffige saker, bare synd de ofte er forbanna treige. ja...er ikkje vi enige då? Berre at du har en bedre forklaring? Er ikkje så veldig dyrt. Lenke til kommentar
Reino Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Jeg trenger en kjapp trance-loop eller lignende (hihat/percussion) som kan fylle ut og drive beaten min. Superfersk som jeg er på dette så må jeg spørre hva en trance-loop er for noe? Er det rytmer og sånt som er ferdig satt sammen som man kan kjøre i loop istedenfor å lage alt fra bunnen selv? Jeg er sikkert helt på jordet nå.. Men den som ikke spør får ikke svar ingen som ville svare..? Lenke til kommentar
Ragorh Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Ang. det å ta opp gitar: Bruker selv IK Multimedia AmpliTube, og Native Instruments Guitar Rig, og begge funker flott. Man plugger rett og slett gitaren i en eller annen inport og kjører det signalet gjennom en av de virituelle gitarforsterkerne. Jeg bruker de i ProTools så jeg er ikke sikker på hvordan de låter i Cubase (vst), men det kan jeg sjekke. Lenke til kommentar
e321 Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Jeg trenger en kjapp trance-loop eller lignende (hihat/percussion) som kan fylle ut og drive beaten min. Superfersk som jeg er på dette så må jeg spørre hva en trance-loop er for noe? Er det rytmer og sånt som er ferdig satt sammen som man kan kjøre i loop istedenfor å lage alt fra bunnen selv? Jeg er sikkert helt på jordet nå.. Men den som ikke spør får ikke svar ingen som ville svare..? en loop ja... En loop er en eller flere lyder som loopes, dvs. de spilles flere ganger helt likt. Han spør etter en hihat eller perk. loop, altså noe sånn tjsh, tjhs greier til og fylle ut beat'n med Håper du forstod, spør hvis det er noe mer Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Hater den slags musikk...Null kvalitet!!! og du har 0 forståelse heller Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 edit: @ MrLeftfield : veldig minimalistiske låter...litt artig å høyre fleire som bruker Reason 2.5 liker spesielt dei sangane som begynner med en rar "rytme" men som gir meining med en gang rytmen kjem inn...(dårlig forklart) Eg er meir den typen som pøser sangen for mykje full av rytme.. Var et par krasse overganger inni sangane. Går ikkje det an å "smoothe" litt over? og bassen i intro...gjer han litt meir bastant..og ikkje så flytande? hmmm må prøves, takk for tips Ja det er litt mening å lage minimalistisk musikk for min del. Jeg er mye inn i "minimal techno", mitt fav label er Kanzelramt og en DJ/produsent som heter Joris Voorn. det blir min inspirasjon om jeg skal lage techno skiver. Men ambient....det er bare sånn at når ting kommer opp i hodet, så legger jeg det ut i Reason. Follow the flow Jeg er foreløpig ganske fornøyd med FarCry Theme`en min Industrial Breakbeat er c000l Dessuten så om du hører i intro movien i Farcry så vil du høre at trommene høres likt ut. Jeg bare mekka trommene som ville passe inn i den stemningen og lagde en theme utifra "følelsen" var cool Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 Jeg trenger en kjapp trance-loop eller lignende (hihat/percussion) som kan fylle ut og drive beaten min. Superfersk som jeg er på dette så må jeg spørre hva en trance-loop er for noe? Er det rytmer og sånt som er ferdig satt sammen som man kan kjøre i loop istedenfor å lage alt fra bunnen selv? Jeg er sikkert helt på jordet nå.. Men den som ikke spør får ikke svar ingen som ville svare..? en loop ja... En loop er en eller flere lyder som loopes, dvs. de spilles flere ganger helt likt. Han spør etter en hihat eller perk. loop, altså noe sånn tjsh, tjhs greier til og fylle ut beat'n med Håper du forstod, spør hvis det er noe mer Ja sorry jeg ikke har svart, men nettet datt plutselig ned og bestemte seg for og bli der nede til jeg inviterte'n opp igjen. Men det svaret du fikk, det stemte rimelig greit. Men jeg har fortsatt ikke fått svar på om noen har noe og sende meg da. Jeg er øyeblikkelig ferdig med "Feel"-remixen, og hadde satt pris på et par alternativer til den loopen jeg laget selv. Mvh. mr. Hafskjold Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Hvaslags percsloop trenger du? Kan jo alltids lage en for deg... Hvilken sjanger liksom, og hvor "hypa"? Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 145bpm ... kjapp dance. Trenger litt mer "driv" i refrenget. Så en loop hadde jeg satt pris på ja. Er ferdig med denne sangen egentlig, bare pusser litt. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Har du hørt på ''ambytamby'' da? Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 *røyke, klage over forkjølelse, drikke te og høre AmbyTamby* Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 (endret) Ja nå har jeg fått hørt igjennom "Ambytamby", hadde hørt den før skjønte jeg. Men bare sånn baki hjernen mens jeg dreiv med andre ting. Tok ikke lang tid og skjønne hvor tittelen kom fra, for det var rimelig ambient. Jeg likte ikke begynnelsen noe særlig, det ble for tregt for meg. Eller, den er sikkert grei den, bare den blir 1 minutt kortere. Men jeg er så jævla rastløs at det skal du ikke bry deg om. Men fra 1:45 og utover så ble det interessant. Mye merkelig variasjon og bruk av samples. Så det er kult. Not exactly my cup of tea, but then again - what the hell is! Edit: Ikke ofte jeg gidder og høre igjennom slike ambient/slow-sanger, men pga. det som skjedde etter 1:45, så redda det seg veldig. Poenget med dette var jo og lage litt movie-feel var det ikke? Bra var det iallefall ... Endret 25. november 2004 av SkyMarshall Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 *Klage over feber, snuse, mekke noen samples til Skumarshal og poste dem og håpe på at det er noe slikt han trenger* http://www.home.no/fragletrollet/Samples.mp3 Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 Jo takk for dem. Men jeg tenker mer på en mye kjappere fyldig greie med claps, percs, hihats osv. Bare for og fylle ut en sequence. Jeg har allerede laget en bra en selv, men det hadde ikke gjort noe med en loop for og fylle ut de nanosekundene med tomrom som forekommer enkelte steder Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 har tatt opp litt musikk de siste dagene. 2 sanger har jeg laget selv sammen med bandet mitt. Beholdt første opptaket på alt sammen og har ikke mixet og trikset med lyden i det helt tatt. Venter med det til jeg får meg et skikkelig program. http://www.soundclick.com/bands/4/frameworksmusic.htm Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 Du kan jo spille gitar da mann. Syns det var skikkelig bra jeg. Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 (endret) Jeg har allerede laget en bra en selv, men det hadde ikke gjort noe med en loop for og fylle ut de nanosekundene med tomrom som forekommer enkelte steder Hadde jeg vært mer dreven sånn som du og fragle og noen andre her så skulle jeg mekket en for deg. Men jeg tror ikke noe av det jeg har klart å mekke sammen er klar for noen andres ører enn mine egne ennå for å være ærlig Men begynner jo å få mer dreisen på ting etterhvert da. Et par spørsmål bare: Hvordan finner man ut nøyaktig bpm på samples? Når man har laget en loop man vil spare på er det bare å exportere som wave eller er det andre måter dere gjør det på? Også lurer jeg på hvordan dere bruker loopen. Legger dere den i bunn av playlista i audio feltet eller i en Sampler channel eller noe sånt? Vet ikke helt åssen jeg skal forklare...føler meg veldig grønn nå.. Endret 26. november 2004 av Ferdinand Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Du kan jo spille gitar da mann. Syns det var skikkelig bra jeg. Tusen takk! Skal ta opp mer når jeg engang får fatt i cubase eller noe sant. Kjipt å ta opp med demo-programmet som fulgte med lydkortet mitt. Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Jeg har allerede laget en bra en selv, men det hadde ikke gjort noe med en loop for og fylle ut de nanosekundene med tomrom som forekommer enkelte steder Hadde jeg vært mer dreven sånn som du og fragle og noen andre her så skulle jeg mekket en for deg. Men jeg tror ikke noe av det jeg har klart å mekke sammen er klar for noen andres ører enn mine egne ennå for å være ærlig Men begynner jo å få mer dreisen på ting etterhvert da. Et par spørsmål bare: Hvordan finner man ut nøyaktig bpm på samples? Når man har laget en loop man vil spare på er det bare å exportere som wave eller er det andre måter dere gjør det på? Også lurer jeg på hvordan dere bruker loopen. Legger dere den i bunn av playlista i audio feltet eller i en Sampler channel eller noe sånt? Vet ikke helt åssen jeg skal forklare...føler meg veldig grønn nå.. 1: For å finne ut bpm på samples er det sikkert mange fine programmer som gjør dette ned på nanosekundet, men jeg putter bare samplen i FLStudio og samkjører den med en beat. Så skrur jeg tempoet opp/ned til det matcher totalt. Ellers er det bare og bruke Adobe Audition 1.0 eller høyere for og "strekke" samplen til riktig bpm. Bare og improvisere litt. 2: Ja det er bare og save loop til mp3. Du lager BARE loopen som eneste hørbart i "step sequencern" i FLStudio og saver til enten wav, mp3, zip, flp eller mid. Så det såh ... 3: Ja jeg bruker bare en egen sampler-channel til loop's og wav-sampler. Eller jeg bruker egentlig "audio clip" da for syns skyld, men det er ikke noe forskjell egentlig. My work here is done! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå