Gå til innhold

Musikk: Hjemmelaget Musikk - Noen fler?


Anbefalte innlegg

forskjellen såvidt eg har forstått det mellom en V-amp og en effektpedal er at en V-amp kan gå rett i miksebordet (i studio) så eg vil tru den kan gå rett i pcen også? :hmm:

En V-amp fungerer som en forsterker som gir ut-signal istedet for lyd direkte. V-Amp (som i merkenavnet V-amp) har også simulering av diverse effekter. Line 6 Pod er et annet eksempel. Fiffige saker, bare synd de ofte er forbanna treige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
forskjellen såvidt eg har forstått det mellom en V-amp og en effektpedal er at en V-amp kan gå rett i miksebordet (i studio) så eg vil tru den kan gå rett i pcen også?  :hmm:

En V-amp fungerer som en forsterker som gir ut-signal istedet for lyd direkte. V-Amp (som i merkenavnet V-amp) har også simulering av diverse effekter. Line 6 Pod er et annet eksempel. Fiffige saker, bare synd de ofte er forbanna treige.

ja...er ikkje vi enige då? :p Berre at du har en bedre forklaring? :blush:

 

Er ikkje veldig dyrt.

Lenke til kommentar
Jeg trenger en kjapp trance-loop eller lignende (hihat/percussion) som kan fylle ut og drive beaten min.

Superfersk som jeg er på dette så må jeg spørre hva en trance-loop er for noe? Er det rytmer og sånt som er ferdig satt sammen som man kan kjøre i loop istedenfor å lage alt fra bunnen selv? Jeg er sikkert helt på jordet nå.. :cry: Men den som ikke spør får ikke svar :p

ingen som ville svare..? :(

Lenke til kommentar
Jeg trenger en kjapp trance-loop eller lignende (hihat/percussion) som kan fylle ut og drive beaten min.

Superfersk som jeg er på dette så må jeg spørre hva en trance-loop er for noe? Er det rytmer og sånt som er ferdig satt sammen som man kan kjøre i loop istedenfor å lage alt fra bunnen selv? Jeg er sikkert helt på jordet nå.. :cry: Men den som ikke spør får ikke svar :p

ingen som ville svare..? :(

en loop ja...

En loop er en eller flere lyder som loopes, dvs. de spilles flere ganger helt likt.

Han spør etter en hihat eller perk. loop, altså noe sånn tjsh, tjhs greier til og fylle ut beat'n med :D

 

Håper du forstod, spør hvis det er noe mer :)

Lenke til kommentar
edit: @ MrLeftfield : veldig minimalistiske låter...litt artig å høyre fleire som bruker Reason 2.5 :D

 

liker spesielt dei sangane som begynner med en rar "rytme" men som gir meining med en gang rytmen kjem inn...(dårlig forklart)

Eg er meir den typen som pøser sangen for mykje full av rytme..  :whistle:

Var et par krasse overganger inni sangane. Går ikkje det an å "smoothe" litt over?

og bassen i intro...gjer han litt meir bastant..og ikkje så flytande?  :hmm:

hmmm må prøves, takk for tips :D

 

Ja det er litt mening å lage minimalistisk musikk for min del. Jeg er mye inn i "minimal techno", mitt fav label er Kanzelramt og en DJ/produsent som heter Joris Voorn. det blir min inspirasjon om jeg skal lage techno skiver.

 

Men ambient....det er bare sånn at når ting kommer opp i hodet, så legger jeg det ut i Reason. Follow the flow :) Jeg er foreløpig ganske fornøyd med FarCry Theme`en min :) Industrial Breakbeat er c000l :D Dessuten så om du hører i intro movien i Farcry så vil du høre at trommene høres likt ut. Jeg bare mekka trommene som ville passe inn i den stemningen og lagde en theme utifra "følelsen" :D var cool

Lenke til kommentar
Jeg trenger en kjapp trance-loop eller lignende (hihat/percussion) som kan fylle ut og drive beaten min.

Superfersk som jeg er på dette så må jeg spørre hva en trance-loop er for noe? Er det rytmer og sånt som er ferdig satt sammen som man kan kjøre i loop istedenfor å lage alt fra bunnen selv? Jeg er sikkert helt på jordet nå.. :cry: Men den som ikke spør får ikke svar :p

ingen som ville svare..? :(

en loop ja...

En loop er en eller flere lyder som loopes, dvs. de spilles flere ganger helt likt.

Han spør etter en hihat eller perk. loop, altså noe sånn tjsh, tjhs greier til og fylle ut beat'n med :D

 

Håper du forstod, spør hvis det er noe mer :)

Ja sorry jeg ikke har svart, men nettet datt plutselig ned og bestemte seg for og bli der nede til jeg inviterte'n opp igjen.

 

Men det svaret du fikk, det stemte rimelig greit. Men jeg har fortsatt ikke fått svar på om noen har noe og sende meg da. Jeg er øyeblikkelig ferdig med "Feel"-remixen, og hadde satt pris på et par alternativer til den loopen jeg laget selv.

 

Mvh. mr. Hafskjold

Lenke til kommentar

Ja nå har jeg fått hørt igjennom "Ambytamby", hadde hørt den før skjønte jeg. Men bare sånn baki hjernen mens jeg dreiv med andre ting.

 

Tok ikke lang tid og skjønne hvor tittelen kom fra, for det var rimelig ambient. Jeg likte ikke begynnelsen noe særlig, det ble for tregt for meg. Eller, den er sikkert grei den, bare den blir 1 minutt kortere. Men jeg er så jævla rastløs at det skal du ikke bry deg om. Men fra 1:45 og utover så ble det interessant. Mye merkelig variasjon og bruk av samples. Så det er kult.

 

Not exactly my cup of tea, but then again - what the hell is! :thumbup:

 

Edit: Ikke ofte jeg gidder og høre igjennom slike ambient/slow-sanger, men pga. det som skjedde etter 1:45, så redda det seg veldig. Poenget med dette var jo og lage litt movie-feel var det ikke? Bra var det iallefall ...

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar
Jeg har allerede laget en bra en selv, men det hadde ikke gjort noe med en loop for og fylle ut de nanosekundene med tomrom som forekommer enkelte steder

Hadde jeg vært mer dreven sånn som du og fragle og noen andre her så skulle jeg mekket en for deg. :p Men jeg tror ikke noe av det jeg har klart å mekke sammen er klar for noen andres ører enn mine egne ennå for å være ærlig :cry:

 

Men begynner jo å få mer dreisen på ting etterhvert da. :thumbup: Et par spørsmål bare:

 

Hvordan finner man ut nøyaktig bpm på samples?

Når man har laget en loop man vil spare på er det bare å exportere som wave eller er det andre måter dere gjør det på?

Også lurer jeg på hvordan dere bruker loopen. Legger dere den i bunn av playlista i audio feltet eller i en Sampler channel eller noe sånt? Vet ikke helt åssen jeg skal forklare...føler meg veldig grønn nå.. :D

Endret av Ferdinand
Lenke til kommentar
Jeg har allerede laget en bra en selv, men det hadde ikke gjort noe med en loop for og fylle ut de nanosekundene med tomrom som forekommer enkelte steder

Hadde jeg vært mer dreven sånn som du og fragle og noen andre her så skulle jeg mekket en for deg. :p Men jeg tror ikke noe av det jeg har klart å mekke sammen er klar for noen andres ører enn mine egne ennå for å være ærlig :cry:

 

Men begynner jo å få mer dreisen på ting etterhvert da. :thumbup: Et par spørsmål bare:

 

Hvordan finner man ut nøyaktig bpm på samples?

Når man har laget en loop man vil spare på er det bare å exportere som wave eller er det andre måter dere gjør det på?

Også lurer jeg på hvordan dere bruker loopen. Legger dere den i bunn av playlista i audio feltet eller i en Sampler channel eller noe sånt? Vet ikke helt åssen jeg skal forklare...føler meg veldig grønn nå.. :D

1: For å finne ut bpm på samples er det sikkert mange fine programmer som gjør dette ned på nanosekundet, men jeg putter bare samplen i FLStudio og samkjører den med en beat. Så skrur jeg tempoet opp/ned til det matcher totalt. Ellers er det bare og bruke Adobe Audition 1.0 eller høyere for og "strekke" samplen til riktig bpm. Bare og improvisere litt.

 

2: Ja det er bare og save loop til mp3. Du lager BARE loopen som eneste hørbart i "step sequencern" i FLStudio og saver til enten wav, mp3, zip, flp eller mid. Så det såh ...

 

3: Ja jeg bruker bare en egen sampler-channel til loop's og wav-sampler. Eller jeg bruker egentlig "audio clip" da for syns skyld, men det er ikke noe forskjell egentlig.

 

My work here is done! :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...