Gå til innhold

Musikk: Hjemmelaget Musikk - Noen fler?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Samplene fra "the nerdical song" er:

 

SYNTH - Ice Rain #2 (nr.96 fra midi-kartoteket)

BASS - Fretless Bass (nr.35 i det innebygde midi-kartoteket)

Finner ikke dette midi kartoteket jeg.. :blush: Noen som kan forklare litt nærmere?

Ingen som kan fortelle meg hvor jeg finner midikartoteket som SkyMarshall refererer til? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Samplene fra "the nerdical song" er:

 

SYNTH - Ice Rain #2 (nr.96 fra midi-kartoteket)

BASS - Fretless Bass (nr.35 i det innebygde midi-kartoteket)

Finner ikke dette midi kartoteket jeg.. :blush: Noen som kan forklare litt nærmere?

Ingen som kan fortelle meg hvor jeg finner midikartoteket som SkyMarshall refererer til? :dontgetit:

Jo tenk at det kan jeg gett.... Bare gå i FLStudio og velg .> "Channels" i menyen. Så velger du "Add channel" derfra igjen, og til slutt "midi out" - og der har du den. Se bildet for ein slik ein visuell forklaring :thumbup:

Lenke til kommentar
Skymarshal:

 

 

Lurte på om du kunne forklare meg hvordan jeg kan koble til mitt Yamaha keyboard inn via MIDI, slik at jeg kan bruke det som en fjernkontroll. Keyboardet har Midi inn og ut, samme som lydkortet. Jeg har kabler. I fl studio ja.

 

Yamaha PSR280

M-audio 1010LT (lydkort)

Ja da må du skaffe drivere til dette, eller få Windows eller OS'n du bruker til å kjenne igjen keyboardet ditt. Da kan du bare velge det i lista jeg peker på på bildet under her, og da skal det bare være og spille ivei ... live også. Hvordan midi-instillinger du skal ha det må du nesten bare knote deg frem til selv. Det måtte jeg, siden det tydeligvis er forkskjellig fra kort til kort ...

Lenke til kommentar

Skymarshal, jeg fikk det til! Wheaha. Men, jeg lurte på. Akkurat i skrivende stund, så kommer det jo bare lyden fra (Soft)synthen når jeg trykker på (hard)synthen. Hvilke funksjoner kan jeg bruke MIDI til effektivt i FL-Studio?

 

 

Og hvordan kan jeg stille inn slik at når jeg er i Pianorollen til en softsynth og jeg spiller på hardwaresynthen, at da notene skrives opp i pianorollen?

 

 

Btw.: det er litt latency fra jeg taster på tangenten til det kommer lyd. Jeg har 3 m lange kabler, er det likevel vanlig med såpass latency at jeg hører det?

 

Edit.: fikk til ang. det siste.

Endret av Fragletrollet
Lenke til kommentar
Samplene fra "the nerdical song" er:

 

SYNTH - Ice Rain #2 (nr.96 fra midi-kartoteket)

BASS - Fretless Bass (nr.35 i det innebygde midi-kartoteket)

Finner ikke dette midi kartoteket jeg.. :blush: Noen som kan forklare litt nærmere?

Ingen som kan fortelle meg hvor jeg finner midikartoteket som SkyMarshall refererer til? :dontgetit:

Jo tenk at det kan jeg gett.... Bare gå i FLStudio og velg .> "Channels" i menyen. Så velger du "Add channel" derfra igjen, og til slutt "midi out" - og der har du den. Se bildet for ein slik ein visuell forklaring :thumbup:

Fikk ikke noe lyd jeg, uansett hva jeg gjorde.

 

 

En annen ting, er det mulig å skifte pitchkeyen uten å endre tempoet i pianorollen?

Endret av Fragletrollet
Lenke til kommentar
Samplene fra "the nerdical song" er:

 

SYNTH - Ice Rain #2 (nr.96 fra midi-kartoteket)

BASS - Fretless Bass (nr.35 i det innebygde midi-kartoteket)

Finner ikke dette midi kartoteket jeg.. :blush: Noen som kan forklare litt nærmere?

Ingen som kan fortelle meg hvor jeg finner midikartoteket som SkyMarshall refererer til? :dontgetit:

Jo tenk at det kan jeg gett.... Bare gå i FLStudio og velg .> "Channels" i menyen. Så velger du "Add channel" derfra igjen, og til slutt "midi out" - og der har du den. Se bildet for ein slik ein visuell forklaring :thumbup:

Fikk ikke noe lyd jeg, uansett hva jeg gjorde.

 

 

En annen ting, er det mulig å skifte pitchkeyen uten å endre tempoet i pianorollen?

Jeg får ikke lyd jeg heller :no: ..skjønner ingenting nå. Funka med den forrige versjonen så det er rart at det ikke funker nå

Lenke til kommentar
SkyMarshall, hvilken plug-in er det du bruker på det bildet?

 

BILDE

Novation V-Station

Er det ikke K-Station a? Den har vi i hardware-versjon på jobben ;)

Hei, jeg er litt av og på nå om dagen ja! Nei det der ER retail V-Station fra Novation. En av mine favoritter faktisk. Den er pro.

 

Neimen når det kommer til dette midi-greiene, så er det ikke noe annet og si enn at det alltid har funket for meg bortsett fra ÈN gang; og det var når jeg brukte et integrert lydkort i MSI K8N NEO Platinum. Ellers har det funket hver gang ...

 

Så jeg er ikke mye behjelpelig med feil-søking der, siden det alltid har funket bare ved å velge riktig i hardware-configen inne i FLStudio. Må også passe på at det integrerte lydkortet ditt ikke er i konflikt med eventuelle eksterne kort. Men det er det sikkert ikke. Skal ikke være lett det der ... men fett når det eventually works da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...