larsmagn Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Hører at dersom man skal installere adsl i heimen, så må ruteren kobles til den første kontakten i huset. Er nå dette egentlig nødvendig. Har ikke telefon eller noe. Den første kontakten blir å stå ubrukt. Dette må jo da bety at tilnærmet like signaler når både 2 og 3 kontakten i huset. Eller hva? Håper på å spare litt utgifter til montør... Lenke til kommentar
Sir_Arcus Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Hei Fra hvilket selskap er dette? Husker når jeg skulle inn med Telenor ADSL kunne jeg sette routeren hvor jeg ville. Du er sikker på at det ikke er splitteren du mener? Den skal settes på første kontakten inn i huset. Slik at du ut fra denne splitteren får to kabler en til Router/Modemet og en til telefoni. mvh henrik Lenke til kommentar
larsmagn Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 Det er NextGenTel. Tenkte på ruteren. Men skal splitteren settes på den første kontakten uansett? Når du kunne sette ruteren hvor du ville, har du annet utstyr i telefonkontaktene i huset? mvh Lars M Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Hvis du likevel ikke skal bruke telefonen trenger du ikke splitteren, og du kan sette ruteren på hvilken kontakt du vil. Lenke til kommentar
larsmagn Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Ah! Det var kjekt. Bor litt kronglete til. Første kontakt står nemlig inne hos husverten. Må jo egentlig høre med han om han har noe utstyr i sin kontakt. Men må man ikke bruke splitteren uansett for å skille ut dsl signalet? Eller tar ruteren seg av dette? Takk takk. Endret 25. oktober 2004 av larsmagn Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Hvis du likevel ikke skal bruke telefonen trenger du ikke splitteren, og du kan sette ruteren på hvilken kontakt du vil. Det stemmer. Jeg har ikke fasttelefon selv, og har ikke brukt splitter. Lenke til kommentar
larsmagn Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 Godt godt. Da går jeg for det. Hjertelig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå