Gå til innhold

Kompett har endret betingelser


Anbefalte innlegg

Fik litt hakeslepp når jeg nettopp handlet på komplett.no

 

De har plutselig gått vekk fra ingen ekstra utgifter for dellevering.

 

Hvis du ikke krysser samlet levering nå, så stiger portoen betraktelig hvis en av varene dine ikke er på lager - fy (steg fra 105 til 160 for meg f.eks.)

 

I tillegg legger de på 50 kr miljøgebyr på enkelte priser nå også (f.eks. skjerm), er ikke det litt sleipt (hos de fleste butikker er dette inkludert i oppgitt pris).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Easy money..

 

Når markedsandelen går ned så må jo bedriften tjene sine penger

på gebyrer og alt det andre vi forbinder med ekstra service.

 

Eg har sjølv slutta å handle på komplott etter en svært seig sak

angående retur av en defekt hd.

 

Komplett er på vei ut,

folk merker det etterkvart.

Lenke til kommentar

Vet ikke, hele handlevogn/bestiling rutinen var endret (nytt skjema), og jeg tenkte det var som før og krysset av "send varer på laget nå og resten senere" og da så jeg at portoen hoppet opp 60 kroner :-)

 

Så jeg krysset av samlet så får jeg se hva som skjer, det står at det som er på lager er bekreftet, så jeg regner med at prisen også er det (noe er ukens tilbud), vet ikke hvordan de gjør det i praksis (en av varene kommer jo ikke før om minst en uke)....

 

Har aldri hatt problemer med komplett, håper ikke det skal endre seg

Lenke til kommentar

Må desverre melde det samme som enkelte her over. Komplett.no har virkelig slitt med servicen sin i det siste.

 

Jeg bestilte en del varer for foreldrene til ei venninne som hadde bursdag. Ikke store saker, men grunnsystemet i ett nytt system.

 

Alle delene var på lager unntatt CPU kjøleren som det sto en dato fire-fem dager fram i tid på. Ettersom _alle_ kjølere under 300,- var utsolgt valgte jeg da den som hadde ankomst fortest for å rekke bursdagen.

 

Foreldrene hennes overfører penger til meg, og jeg handler på VISA for å spare tid og penger på frakt. (Tight budsjett å forholde meg til...)

 

Datoen for ankomst av CPU kjøler kommer og går, ingenting skjer. Dette skjer to ganger før en del andre kjølere ankommer lager. Sender en mail til [email protected], forklarer ståa, og spør om de ikke kan skifte ut kjøleren i min ordre med en av dem som kom inn på lager. Får da beskjed tilbake om at jeg bare kan avbestille selv via web og legge inn ny bestilling. Ettersom jeg har brukt VISA vil det nok ta noen dager før pengene er tilbake og jeg får bestilt på nytt, så det ønsker jeg ikke.

 

I mellomtiden kommer bursdagen. Det eneste jeg kan gi foreldrene så de har noe gi dattera er en utskrift av bestilingen. Litt kjip gave, men det får stå sin prøve.

 

Etter å ha ventet på CPU kjøleren i nesten to uker begynner vedkommende som skal ha den og de som betalte den å bli utålmodige. Jeg føler at jeg havner veldig mellom barken og veden, og at det slettes ikke er min skyld. Jeg bestemmer meg for å be Komplett.no om hjelp til å løse problemet mitt. Med avslaget på mailen friskt i minne prøver jeg telefonen denne gangen. Jeg er veldig blid og hyggelig og forklarer detaljert hva som har skjedd og hvilken situasjon det har hensatt meg i. Etter å ha lyttet til hele den lange forklaringen sier kundebehandleren kort og konsist at han desverre ikke kan hjelpe meg. Jeg må avbestille varene, vente til pengene kommer inn på konto (det skal ikke ta mer enn tre-fire dager), for så å bestille varer som er på lager.

 

Jeg prøver en gang til, men han blir irritert og avbryter meg med samme regle. Mildt sagt sjokkert over behandlingen forteller jeg ham at jeg hadde forventet litt serviceinstilling i det minste. Det kan da ikke være så vanskelig å lage en "bytteordre" som pakkes sammen med min originale ordre? Jo det er det tydeligvis får jeg da beskjed om. Jeg har betalt med VISA og dermed er det ingen ting de kan gjøre for å hjelpe meg.

 

Jeg sier takk for ingen ting, og takk for et langt og for det meste hyggelig samarbeid. Jeg har vært kunde hos Komplett.no i mange år nå. Har sikkert handlet for godt over 100.000,- der. I deres målestokk sikkert et latterlig lite beløp, men ganske så betydelig for meg. Nå er jeg på utkikk etter noen andre som vil ha pengene mine. Gidder ikke gi penger til noen som behandler meg slik! :mad:

 

Hvis noen andre webshops ser dette og føler at de vil adoptere en nerd med stor utforskertrang mht. ny hardware, vennligst ta kontakt med meg. Jeg trenger ett nytt hjem for mine surt ervervede kronasjer. ;)

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Det du nevner her, jevel, er noe undertegnede også har reagert sterkt på.

Mitt nye hjertebarn, som endelig er oppe og går, ble bestilt utelukkende fra komplett, og det aller meste var inne på lager ved bestilling, eller inne få dager etterpå.

 

Det som ikke var bekreftet dato på var to stk 92mm papst vifter og to stk Logitech diNovo.

Sistnevnte produkt var ventet inne 10 dager etter at bestilling ble lagt inn.

 

Dagene gikk, og jeg fulgte spent med på om de manglende produktene kom snart. Viser seg at komplett flytter datoen ti dager til frem i tid.

Biter i det sure eplet og bestemmer meg for å vente de resterende dagene, uten å lage noe oppstyr rundt det.

Ti nye dager går, og med ett blir dato nok en gang flyttet. Nå står det derimot:

 

"Lagerstatus: Ingen tilgjengelige i dag. Denne varen er normalt på lager, men er midlertidig utsolgt og vil bli bestilt fra våre leverandører. Vennligst kom tilbake snart for oppdatert leveringsinformasjon. Normal leveringstid til oss er 20 dager."

 

Dette har da stått der siden, og ordre ble lagt inn den 29.09.

 

Ringte derfor komplett på fredag, og lurte på hva som skjedde med dette tastaturet. Svaret var at de ikke visste noe mer, og en kommentar fra meg på at det kanskje ville vært en fordel å sette mer realistiske datoer ( siden han nevnte at Logitech aldri leverte ting som avtalt) ble blankt avfeid.

 

Under samtalen kom jeg også på at jeg trengte en DVI kabel og noen dvd plater, så jeg spurte om han kunne legge dette til ordren.

Dette var IKKE mulig, selv om ordre er bestilt som oppkrav. Ordre måtte da slettes, og legges inn på nytt, hvilket ville medføre at jeg havna lengst bak i køen for tastaturet og viftene. Det var heller ikke, iflg kundebehandler, noen umidellbare planer om å endre på dette..

Lenke til kommentar
Nok et eksempel på totalt misforstått kundebehandling.

Jeg begynner å skjønne at de virkelig ikke har skjønt en ting, ja. Synd at det skulle ende slik. Jeg har jo som sagt vært stort sett fornøyd med dem inntil nylig.

 

Jaja. Får henge inne på demosidene deres og handle inn når jeg finner noen kupp, så tar jeg resten fra andre aktører.

 

-KJ

Lenke til kommentar
stikk på netshop du.. de hjelper deg hele døgnet og har kongeservice  :love:

:thumbup:

 

Komplett er blitt for "komplett". Nå har de dårlig service også! Jeg har ikke personlig erfaring, men har blitt en del misfornøyde folk her i det siste, og det sier sitt for meg. Netshop derimot.. :love:

 

Gorthaur: da jeg kjøpte mitt nye grafikkort+b.la. DVD-brenner, så glemte jeg å legge til en dvd-r spindel. Sendte mail til netshop der jeg ba om å legge dem til, og 10 min etterpå så var ordren min oppdatert. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor komplett ikke har mulighet til dette. :ermm:

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar

Deler mange av erfaringene her.

Oppfatter det som om kundeservicen per telefon er minst mulig interessert i å høre på meg og bare komme seg videre slik at de får for mye kø.

I siste har jeg heller ikke fått svar på mailer jeg sendt. :thumbdown:

 

Komplett.no, youre going down..

Lenke til kommentar

Hvorfor handle ting som ikke er inne på lager eller har bekreftet leveringsdato. Det er jo ikke videre lurt, da kan man få slike scenarioer med at leveringstiden blir flyttet frem og tilbake over en lav sko.

 

Ikke det at jeg forsvarer komplett på noen måte, de burde absolutt klart å utvide en ordre med noen varer. Småting handler jeg der det er billigst, men ny pc det skal handles på netshop :love::thumbup:

Lenke til kommentar
Hvorfor handle ting som ikke er inne på lager eller har bekreftet leveringsdato. Det er jo ikke videre lurt, da kan man få slike scenarioer med at leveringstiden blir flyttet frem og tilbake over en lav sko.

 

Ikke det at jeg forsvarer komplett på noen måte, de burde absolutt klart å utvide en ordre med noen varer. Småting handler jeg der det er billigst, men ny pc det skal handles på netshop :love::thumbup:

Bedriften jeg jobber for har en firma-avtale med Komplett, så da ble alt bestilt derifra for å gjøre ting enklest mulig.

I mange sammenhenger så blir det i tillegg fort veldig lite økonomisk å bestille eks tre ting fra en butikk og en fra en annen mht frakt og andre gebyrer som legges til.

Lenke til kommentar
Hvorfor handle ting som ikke er inne på lager eller har bekreftet leveringsdato. Det er jo ikke videre lurt, da kan man få slike scenarioer med at leveringstiden blir flyttet frem og tilbake over en lav sko.

 

Ikke det at jeg forsvarer komplett på noen måte, de burde absolutt klart å utvide en ordre med noen varer. Småting handler jeg der det er billigst, men ny pc det skal handles på netshop :love:  :thumbup:

Bedriften jeg jobber for har en firma-avtale med Komplett, så da ble alt bestilt derifra for å gjøre ting enklest mulig.

I mange sammenhenger så blir det i tillegg fort veldig lite økonomisk å bestille eks tre ting fra en butikk og en fra en annen mht frakt og andre gebyrer som legges til.

tja, ikke hvis det er prat om 2-300 kroner billigere et annet sted.. men selvfølgelig, småting som vifter til 100kr osv, er det så og si "samme" hvor du handler, da det er så utrolig lite å tjene på det ;)

Lenke til kommentar

Nå har jeg ingen spesiell grunn til å forsvare Komplett, men jeg synes dere er litt urettferdige nå. Hvis en bestiller ting som ikke er på lager, og vil ha de som er på lager så fort som mulig, slik at Komplett må sende flere pakker, da skulle det bare mangle at ikke frakten blir litt dyrere. Hva er alternativet? Jo, det er at de ikke tar ekstra betalt for noe som påfører dem ekstra kostnader. Dette vil da føre til at alle andre må være med på å betale for dette gjennom høyere generelle priser.

Kan ikke heller folk slutte å bestille ting som ikke er på lager, hvis de ikke kan vente på at de kommer inn først?

 

Jeg liker best de butikkene som tar betalt etter sine faktiske utgifter. Jeg liker ikke tanken på å være med på å finansiere dem som påfører butikker ekstra kostnader. I hvert fall ikke når det strengt tatt ikke er nødvendig.

 

Edit: Men de andre sakene dere klager på, angående "demo-varer" og dårlig service, der vil jeg ikke forsvare Komplett...

Endret av Roadrunner7
Lenke til kommentar

Pass også på når dere skal handle "demo-varer" fra komplett.

 

Bestillte et 250GB HK som Ps-Data ikke hadde på lager (men resten av maskina handlet jeg der) og kortet kom som bestillt, men uten noe som helst av tilbehør. Prisen på kortet var ikke så langt under salgspris og med innkjøp av SATA kabler (samt at dekslet som skal bak kortet ikke fulgte med) kunne en like godt ha kjøpt et nytt.

 

Stod ikke noen plass at tilbehøret ikke fulgte med men har vært for lat til å gjøre noe med det. Kortet var til guttungen som skulle ha seg ny pc. Mangler fortsatt dekselet i bakkant så hvis noen skulle ha noe slikt så ta kontakt :thumbup:

 

Har alltid handlet hos PS og ser at de er gode på priser og service.

 

Siste gang Komplett for denne karen. For store til å passe på de små.

Lenke til kommentar

Kanskje det går med Komplett som det gjorde med MultiCom for en del år siden? Var den dominerende aktøren i markedet, og ble på kort tid til en lilleputt.

 

Årsaken der også var vel dårlig kundebehandling. Kanskje som et resultat av for mye salg (og kundebehandling) i forhold til intern kapasitet. Er ikke så enkelt å få tak i kompetente personer på kort tid.

 

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar
Nå har jeg ingen spesiell grunn til å forsvare Komplett, men jeg synes dere er litt urettferdige nå. Hvis en bestiller ting som ikke er på lager, og vil ha de som er på lager så fort som mulig, slik at Komplett må sende flere pakker, da skulle det bare mangle at ikke frakten blir litt dyrere. Hva er alternativet? Jo, det er at de ikke tar ekstra betalt for noe som påfører dem ekstra kostnader. Dette vil da føre til at alle andre må være med på å betale for dette gjennom høyere generelle priser.

Kan ikke heller folk slutte å bestille ting som ikke er på lager, hvis de ikke kan vente på at de kommer inn først?

 

Jeg liker best de butikkene som tar betalt etter sine faktiske utgifter. Jeg liker ikke tanken på å være med på å finansiere dem som påfører butikker ekstra kostnader. I hvert fall ikke når det strengt tatt ikke er nødvendig.

 

Edit: Men de andre sakene dere klager på, angående "demo-varer" og dårlig service, der vil jeg ikke forsvare Komplett...

Det er ganske vanlig at varer som ettersendes blir sendt fraktfritt om de er endel av en større levering...

Handler for 100k + i året hos Komplett (jobb/privat), så dette hørtes ikke bra ut.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...