Ildflue Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Me 2 Gimme koblingskjema Lenke til kommentar
Hologram Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Sko gjerna hatt koblingssjema te det der eg og!! Har dei delene man trenge på ein eller aen norsk nettbutikk? ha ikkje visa så eg vil helst bestilla frå norge....... Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Hologram : Er ikke noe problem hvis DU ikke har VISA. Spør din mor om du kan låne det, så gir du henne penger, mens du bruker VISA kortet hennes til å betale. Evt noen andre slekninger/venner. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 www.futurlec.com Genial side. Takk for linken Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Er det mulig å få en teknisk tegning av viftestyringa? Skal selv lage, men siden bildene er så dårlige ser jeg ikke helt hva som er hva. Dessuten har jeg ikke drevet lenge med elektronikk! Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Er det mulig å slå vifta HELT av med denne viftestyringa, om ikke, hvordan lager man det utifra denne? Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Er det mulig å slå vifta HELT av med denne viftestyringa, om ikke, hvordan lager man det utifra denne? Ikke noe problem! Er det mulig å få en teknisk tegning av viftestyringa? Skal selv lage, men siden bildene er så dårlige ser jeg ikke helt hva som er hva. Dessuten har jeg ikke drevet lenge med elektronikk! Kilde:www.nordichardware.com hadde helt glemt denne posten jeg, noen som er hypp på at jeg skal ta bedre bilder? Lenke til kommentar
Skjold Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Bilder av evt. ferdig produkt hadde ikke vært å forakte, nei.. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) Bedre bilder ja, den idè'n liker jeg! =D Skjønte forresten ikke en døtt av de tegningene! Prøvde også å tolke artiklen.. Kan noen lage en quick noob-guide? Så jeg skjønner tegningene? Endret 14. februar 2005 av brainbug90 Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 her har du et bilde har ikke fått ordnet med ordtlig brytere ennå, har ikke funnet noen som har lav nok profil. Lenke til kommentar
z1Ob Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 har du sett på de de har hos Elfa?, hvis du går ••Elektromekanikk/Pneumatikk->•• Knapper/Ratt, har de noen stilige. Eller så kan du søke på ratt eller knapper. Lenke til kommentar
xcase Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 pent jobbet tror jeg må lage meg noe lignende selv men jeg sug på strøm o.l. Lenke til kommentar
wakZ1 Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 veldig kult!! hehe skjønner ikke noen ting av strøm og sånt jeg! :S har 5 timer med elektro teknikk og sånt i uka men skjønner like lite fordet :S Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Jeg vil også lage en sånn. Skal bestille så snart som idag faktisk, men hvis du ser min andre tråd angående dette ser du hva jeg baller med. Kan du gi med en lite forklaring på de forskjellige tingene på listen din? Har du monter inn leds i dette? hvilken funksjon har i det tilfellet disse? Ledninger? kor? Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 Jeg vil også lage en sånn.Skal bestille så snart som idag faktisk, men hvis du ser min andre tråd angående dette ser du hva jeg baller med. Kan du gi med en lite forklaring på de forskjellige tingene på listen din? Har du monter inn leds i dette? hvilken funksjon har i det tilfellet disse? Ledninger? kor? Har sendt deg pm. kan prøve og forklare litt hva som er hva. "4 POT2KA 2K Logarithmic Taper Pot"= Potentiometer, som du skrur opp og ned etter hvor fort du vil at vifta skal gå. "4 LM317T LM317T - 1.5A Adj. Positive Regulator" = Spenningsregulator, hjernen i det hele, denne blir styrt av potentiometeret , logisk nok regulerer hvor mye strøm vifta får( 0v- 10,5v trur jeg) "4 TO220S TO220 Heatsink Small"= Disse monteres på LM317T, fjerner varmen. "1 EXPBRD Experimenters Board" = dette monterer du alt på. resten er kontakter og motstander. Led's er absolutt ikke nødvendig, men lyser alt etter hvor fort vita går, jeg valgte og droppe disse. Her er et enkelt oppsett for 4 viftekotrollere , jeg har montert 8 vifter på et slikt system(2 på hver) Ledninger, ja de moteres der det trengs jeg har nesten ingen. Stort bilde Lenke til kommentar
Hologram Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Kan ikkje så masse om elektronikk men eg kom over denne på elfa: Potentiometer Kan den brukes i denne kretsen? og så var det om den motstanden som skal brukas... den skulle vere på 240 ohm... men på elfa har dei jo eit såpass stort utvalg av motstandar i alle verdiar og fasongar at i alle fall ikkje eg forstår nokenting!! Dei blir jo delt inn etter watt!! Eg hadde liksom forestilt meg at ein motstand var ein motstad og at det einaste som varierte var motstanden, men nei da..... Kunne nokon kanskje ha linka til ein motstand som kan brukast? eller at eg får forklart kva kategori eg skal sjå i under "motstander"!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå