Eirikur Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 (endret) Hei! Har et sapphire radeon 9600 som har funket som bare det lenge.. Men nå gir den meg plutselig bare sort/hvitt ut på s-video, enda det har vært farger før....??? Har testet å bytte kabel, men det hjalp selvsagt ikke... noen som har hørt om noe lignende?? Endret 24. oktober 2004 av Eirikur Lenke til kommentar
VidarLH Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Står det på PAL? Jeg fikk bare svart hvitt engang da byttet jeg bare AV kanal på tven. Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Mange TV-er har egen Svideo kanal. Hvis ikke må du endre noen instillinger på TV-en. Jeg har 2 scart kanaler. bare dene ne er med farger når jeg bruker Svideo på den. Endret 25. oktober 2004 av Øssa Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 svart/hvitt fra TV-out er som regel et problem folk møter på når de kobler opp for første gang. Noen TV'er får ikke farger om du tar S-video via scart osv. Om du har hatt farger før så vile jeg aller først sjekket om du har flyttet på kablene. Ellers, så er det noen TV'er som har flere kanaler for S-video, ofte 2. Da er ofte en av disse enten i svart-hvitt eller veldig dårlig kvaliter (vet ikke akkurat grunnen til dette). Sjekk at du bruker riktig kanal på TV'en. Bare fordi det kommer et bilde fra maskinen, så betyr det ikke nødvendigvis at det er riktig kanal. Prøv å bla litt videre. -Stigma Lenke til kommentar
Eirikur Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 Hei, takk for svar... Tv'en er en sony, med tre separate inn, såvidt jeg kan forstå.... Den har AV1, AV2, -->SAV2 (supervideo inn, men ikke på s-video kabel....(?) og AV3 og -->SAV3.... Det er den siste jeg alltid har koblet til, uten problemer, siden jeg har laget min egen s-video til s-video kabel.. (og ja, den funker.. ) Noen som har noen ideer etter hva slags settinger jeg kan se etter på tv'en? Så også et sted at noen mente at det å ta s-video kabelen inn og ut av grafikk-kortet mens pcen gikk, kunne ta knekken på s-video utgangen, men det synes jeg høres litt VEL sløvt ut av de som lager kortene.. (Å ikke tenke på at det kan skje, mener jeg...) thx Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Hei, takk for svar...Tv'en er en sony, med tre separate inn, såvidt jeg kan forstå.... Den har AV1, AV2, -->SAV2 (supervideo inn, men ikke på s-video kabel....(?) og AV3 og -->SAV3.... Det er den siste jeg alltid har koblet til, uten problemer, siden jeg har laget min egen s-video til s-video kabel.. (og ja, den funker.. ) Noen som har noen ideer etter hva slags settinger jeg kan se etter på tv'en? Så også et sted at noen mente at det å ta s-video kabelen inn og ut av grafikk-kortet mens pcen gikk, kunne ta knekken på s-video utgangen, men det synes jeg høres litt VEL sløvt ut av de som lager kortene.. (Å ikke tenke på at det kan skje, mener jeg...) thx Den letteste måten å finne hva problemet er, må vel være å finne ut hva du forandret sist før problemet oppsto. Siden du bruker samme kort, samme kabler, og samme TV, så må du jo ha gjort en forandring som forårsaket problemet. Jeg har aldri hørt om at S-video porten kan bli ødelagt slik, og jeg har selv aldri tatt noen forholdsregler på det, uten at det har forårsaket problemer. Kanskje det kan være et problem om enten PC eller TV er jordet, og den andre ikke er det, slik at det er stor spenningsforskjell gjennom kabelen.... I don't know. Jeg tror ikke det er mye instillinger på selve TV'en du kan sitte, ihvertfall har jeg ikek vært borti noe slikt på en TV. Om du ikek får farge på noen av AV-kanalene så er det mer enn litt mystisk. -Stigma Lenke til kommentar
Eirikur Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 Testet composite inngangen nå, og det er like sort/hvitt... så da er det med 99% sannsynlighet ikke tv'en (AV1 etc er helt fint), og heller ikke kabelen.. (har målt den) Så da er det jo egentlig bare skjermkortet igjen da... og jeg HAR sett film i farger etter at jeg reinstallerte, så jeg FATTER bare ikke hva det kan være... utrolig snålt... Har testet alle mulige rare format-settinger, slått av og på theater mode etc.. helt sjukt merkelig.. flere tips (byer i belgia) mottas med takk.... Lenke til kommentar
OKHaz Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Etter at jeg installerte omega 2.5.90 opplevde jeg det samme, kun sort/hvitt på på s-video med pal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå