DarkSlayer Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 512 ram er minimum for spill, de store slemme spillene så må du kanskje ha mer ... som far cry, doom3 og slike ... muligens, har ikke testa dem så jeg bør vel ikke uttale meg. kan være kombinasjon minne + hk som gjør at det er tregt, så mulig begge de to må byttes som minimum for å få no fart opp. Men eg ville helst ha tatt en reinstallering, og satt opp pc'en med minst mulig for så å observere om treghetene kommer tilbake. men hk + ram er vel det første som bør byttes, så cpu, spiller du spill så sikt mot 1G ram, dette fordi 512 settes som minimum, og har du da mye crap i bakgrunnen så trekker dette ned, sier seg selv. Men burde gå fint med 512 igrunn. for tips og triks av den avanserte sorten så kan du prøve www.blackviper.com der står det mye om hvordan man kan tweake windowsen din, eg gjorde dette mye mer før når jeg hadde lignende problemer. Men eg gikk fra 1,4GHz cpu og 512Ram til 2500+GHz og 1G ram. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Fint for deg da kasp!! darkslayer: om han bytter hk og ram så bør han bytte cpu i samme slengen...blir bare dust å kjøpe et hk som støtter den cpu'en han har fra før! jeg er ikke helt overbevist om at 512 ram til vil hjelpe på så mye...selv ville jeg ventet til jeg hadde nok penger og så gått for nytt hk,cpu og gjerne 1024 ram i samme slengen... kjøper du nytt ram nå så må det byttes ut når du oppgraderer resten uansett... Lenke til kommentar
SpinNdre Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Har A64 3200+ 1mb cache @ 2,2ghz Gigabyte GA-K8N nForce 3 150 PoV 6800GT @ 440/1150 Seagate 120gb 7200 1024MB HyperX pc3200 BH-5 Logitech MX-510 + fUnc 1030 MIST 480W PSU NEC 1760NX Freecom DvD-brenner -------------------------------------------------------------------------------------- Tror det neste jeg skal kjøpe er MX1000 og Steelpad S&S, scrollen på MX510'en min er herpa og fUnc'en er FULL av riper.. Hva har det med saken og gjøre? Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Sorry, leste bare overskriften også forstod jeg det slik at alle skulle poste hva de hadde og hva det neste det skulle oppgradere var.. Kan det ikke være sånn? Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 joda, helt enig, egentlig så bør både cpu, minne og hk byttes. men alt er snakk om penger til syvende og sist, og hva han velger å gjøre. Nytt hk og minne i det segmentet som han er i, er jo ikke så dyrt. 1725kr for 1GB billig ram, og Asus demobrukt socket A hk på komplett 3100kr ca for AMD 754 system ... billigst alt muligt (demobrukt osv) 4900kr ca for AMD 939 system ... billigst alt muligt (demobrukt osv) Jeg er faktisk litt usikker på å anbefale et 754 system til folk, er litt redd for at vi begynner å se de største prosessorene til det systemet der, og det herretter vil bli et billigsegment. 939 er vel det som skal være det systemet hvor prosessorene vokser til himmels .... vet ikke eg. Kunne vært greit med en oppfrisk på det emnet der. ...men så er det ikke eg som skal ta det valget om hva som skal kjøpes. Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 Snakket med en venn med litt peiling nå, han mente at jeg egentlig burde lempe den gamle RAM-en og kjøpe noe helt nytt. Ble litt i tvil nå. Hva syntes dere? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Det er ikke noe vits i å kaste den gamle ram'en så lenge du har det hovedkortet der. Du kan sikkert kjøpe en 512MB-brikke til, men denne gangen PC3200. Da kan du i det minste ta med deg den siste brikken neste gang du oppgraderer hovedkort. Så kan du jo selge det gamle systemet med den gamle ram'en til noen som ikke trenger siste skrik. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Snakket med en venn med litt peiling nå, han mente at jeg egentlig burde lempe den gamle RAM-en og kjøpe noe helt nytt. Ble litt i tvil nå. Hva syntes dere? Det vil ikke gi noen ytelsesøkning i forhold til det Simen1 foreslo, nemlig å beholde den brikken du har og supplere med en litt bedre. Systemet vil fortsatt kjøre på 333 MHz så lenge du ikke overklokker. Hvis du har bestemt deg for hva slags system du skal kjøpe neste gang, og det systemet benytter seg av DDR1, kan du kjøpe 2x512 MB PC3200 nå. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 vil ikke merke så mye forskjell i hastighet mellom en pc2700 og en pc3200 ... faktisk ingenting siden du må kjøre på 333MHz fsb ... så blir det 0 forskjell. Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 behold den gamle ramen din du og event sett inn en ny brikke ekstra, jeg merket betydelig forskjell fra 512 til 1024 MB ram i spill som far cry, doom3 og battlefield vietnam. men som andre allerede har sagt kan du matche den gamle brikken din med en ny og rask som du vil ta med videre, den nye brikken kan kjøres på samme hastighet som den gamle selv om den er spesifisert for å takle høyere hastighet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 vil ikke merke så mye forskjell i hastighet mellom en pc2700 og en pc3200 ... faktisk ingenting siden du må kjøre på 333MHz fsb ... så blir det 0 forskjell. Om han kjøper en brikke med PC3200 512MiB så vil han garantert merke forskjell. Ikke pga antall MHz på ram'en med fordi 1GiB er dobbelt så mye som 512MiB. Lenke til kommentar
elnino2k Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Er VELDIG uenig med dere her, jeg har testet min maskin med både 512 og 1024mb ram og er ca 0 forskjell, kan stoppe opp helt i 0.5 sek en skjelden gang i spilll mens den henter fra hdd med 512ram, men det ekke ofte. Hvis du syntes pc'n din lagger i alle spill med det oppsette du har der så er det noe feil med dine forventninger eller pcn =). Lite ram fører til hakking/stopping til tider, men ikke konstant lagg/lav fps. Er du sikker på at du har installert chipsettdrivere ol.? Lenge er det siden du reinstalla windows? Mitt oppsett er: Amd xp3200+ 2.2ghz@400bus 512mb ddr @2,2,2,11 Geforce FX5900U 256mb Epox RDA3+ Eneste spillet oppsette mitt lagger i(med unntak av alt på max of masse aa/af) er doom3 på deltalabs ved megageneratorn. Kan til tider lagge litt når jeg løper gjennom mappet første gangen, men etter det går det helt smooth. Vil anbefale deg og vente til du kan oppgradere alt og gå for et amd 939 system med med mye mer ram ytelse(pga ramytelse på 939 eier =)). Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Er VELDIG uenig med dere her, jeg har testet min maskin med både 512 og 1024mb ram og er ca 0 forskjell Hva slags spill har du testet? Far Cry og BF:V var som natt og dag hos meg med 512/1024 MB. Jeg hadde stort sett høy FPS, men store FPS-drops. Helt vanvittig irriterende. Lenke til kommentar
elnino2k Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Joa får chops med 512 jeg også. Men det er totale stopp nesten mens den loader til minne. Hvis han opplever så og si konstant lagg i alle spill så er det ikke ram som er prob. Går jo like smooth mellom de chopsa som det hadde gått med 1024 ram, skal sies at jeg så og si aldri får chops, men det kan ha med at gfx'et mitt har 256 minne mens billigvr av 9800pro har vel bare 128. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Joa får chops med 512 jeg også. Men det er totale stopp nesten mens den loader til minne. Og likevel mener du 512 MB er nok? Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Den beste investeringen du kan gjøre med ditt oppsett er å sette penga i banken. Når du får behov, oppgraderer du HK, CPU og RAM samtidig. Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Du kan kjøpe 512 MB PC 3200 RAM, da den passer til PCen din nå, og vil passe til et nytt hovedkort. Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Huff, ble mye her nå Hva om jeg kjøper et nytt hovedkort og en ny skikkelig RAM-brikke i første runde, og evt tar med den gamle? Og at jeg venter med ny prossesor. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 det er ikke så veldig genialt... det blir dumt å kjøpe et socket a hovedkort nå...skal du ha nytt hovedkort bør du gå for amd64 og da må du ha en cpu i samme slengen... du kunne forsåvidt begynt med det, og så heller kjøpt skikkelige ram-brikker etterhvert... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Hvis du skal kjøpe nytt hovedkort så bør du satse på PCI-e også. Dvs. at du også må ha nytt skjermkort. Nei, start heller med mer ram og spar resten til en senere stor-oppgradering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå