Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

"limited or no connectivity" - SP2

Anbefalte innlegg

vet det er mange som har hatt utrolig mye problemer rundt dette i det siste, men det er en ting jeg opplevde nå nettopp som fikk meg til å lure litt...

Det er altså når jeg kobler meg opp til det trådløse aksesspunktet på hjemme nettverket mitt, som videre er koblet til en router, jeg får denne mld'en om "limited or no connectivity", og jeg får ikke kontakt med internett, men de andre pc'ene på hjemmenettverket får jeg derrimot kontakt med..

Men så så jeg nå ista at det også var et annet nettverk pc'en min fikk kontakt med (regner med at dette er naboen sitt nett, siden jeg vet han også kjører trådløst). Siden han ikke hadde satt opp noe sikkerhet på dette, prøvde jeg for morroskyld å koble meg til.. og vips, limited connection problemet var helt borte, jeg fikk plutselig kontakt med internett osv...

Så.. da skjønner jeg at det kanskje ikke bare er sp2 som er skylden? for hvorfor går det når jeg kobler meg til gjennom naboens nett? og ikke mitt eget? noen som har noen ideer?....

- Andreas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå opplevde jeg enda noe rart noe...

Hvis jeg kjører aksesspunktet uten noe som helst sikkerhet, altså helt åpent, så får jeg kobla til, og alt funker som forventet, både å få kontakt med andre pc'er i nettverket, og internett..

men med en gang jeg setter en wep-key på aksesspunktet, så får jeg meldingen "limited or no connectivity" igjen, og får ikke kontakt med internett :| :|

nå skjønner jeg ikke no... så jeg håper noen andre her gjør..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...