Cowboystrekk Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 når jeg filmer med nikon cp3700 på max kvalitet stopper plutselig filmene av seg selv etter 60-80 sekunder. Bruker et kingston SD 512 minnekort med 1,5mb/s write (da videio lagres på 1 mb/s burde ikke minnekortet være en begrensning). Det står at jeg kan filme i 460 sekunder når jeg setter på filmmodus. Noen tips til hva det kan være? Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Har selv Nikon CP3700 og har ikke oplevet det problem. Bruger Lexar og Sandisk SD-kort. Prøv at udelukke forskellige faktorer - start med hukommelseskortet. Lån et andet hvis du kan og se om det kan være der problemet er... Lenke til kommentar
Lars-Erik Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Minnekortet ditt er for tregt. Video i høyeste oppløsning bruker over 1MB/sek så vanlige SD-kort går ikke. Nikon er ikke noe flinke til å nevne dette (jeg så det først på den japanske siden deres). Så kjøp et kort som støtter 10/10 hastighet (mulig det går med et som har 2/3 eller 5/5 også, men Nikon sier iallfal 10/10 på sidene sine). Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Hastigheden på minnekortet burde ikke være noget problem. Jeg bruger ikke kort med en hastighed på 10 MB/SEK og det går fint at filme video... Derfor: Almindelige SD-kort kan fint bruges. At Nikon anbefaler hurtigere kort er vel kun for at få det optimale ud af deres kameraer Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Lige et spørgsmål til Lars-Erik: Har du kameraet selv? Hvis ja, har du så selv prøvet at downloade den uofficielle upgrade du postede link til? Lenke til kommentar
Lars-Erik Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Kanskje kortet ditt er raskere. Hvis du regner på det så vil en video i høyeste oppløsning med 30 fps faktisk være på over 1Mb/sek. Da er det fysisk umulig å oppretteholde dette i lang tid med et standard minnekort (som har 1/1Mb/sek hatsighet). Det går en liten stund, men ikke lenge. Men hvis kortet er litt raskere enn spec så kan det hende det går... Lenke til kommentar
Lars-Erik Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Lige et spørgsmål til Lars-Erik: Har du kameraet selv? Hvis ja, har du så selv prøvet at downloade den uofficielle upgrade du postede link til? Har lastet ned oppgraderingen, men har ikke testet den enda (har såvidt fått kameraet, og har ikke fått brukt det noe særlig) Så noen andre hadde oppgradert og skulle teste litt mer her. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) må si meg litt skuffet. det står på kingstons sine sider at kortet skal klare 1,5 mb/s minimum, dette burde holde i lange baner! når jeg sammenligner størrelsen på filmen med antall sekunder så samsvarer det nesten 100%, altså skulle kortet mitt være minimum 50% raskere enn det jeg trenger for å klare det. Har to venner med samme type kort, skal få de til å sjekke opp, mulig kortet mitt ikke funker som det skal... Ei vennine av meg som har samme kamera har et twinmos value 64mb minnekort som er helt usannsynlig tregt og det greier å filme helt til kortet er tomt... Innspillingen henger seg hvert 5 sekund en liten stund for så å filme videre. Når hun flytter over filmen til pc går den glatt der... Lurer på om minnekortet mitt er defekt...? Endret 25. oktober 2004 av Bamsemoms Lenke til kommentar
Lars-Erik Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Har du samme problem på 15fps (med høyeste oppløsning)? Hvis det går fint så heller jeg fremdeles i retning av hastigheten på kortet. Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Ved ikke om mit kort er hurtigere end det er opgivet i specifikationerne, men det er "standard"-kort jeg bruger. Men video fylder ca. 1 Mb/sek, og er flydende, også i selve kameraet... Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 det greier å filme lenger på 320x240@30 fps ihvertfall, tyder på at kortet ikke holder hva det lover. Blir en smule irritert når produsentene overdirver såpass... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå