Gthomas Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Heisann Folkens Hadde et lite spørsmål. Lastet inn Fedora Core 2 og la det inn på laptopen min i går. Men jeg skal prøve å laste inn den trådløse driveren til det innebyggde trådløskortet, type intel wireless BD2200BG . Problemet er at det ikke finnes noen godkjente drivere for dette kortet i Linux ennå sånn som jeg kan skjønne det. Med det er noe som heter Driveloader 2.6 og dette skal funke, jeg får bare ikke til. Er det noen som har fått dette til å funke, og som vet hvilke drivere jeg bør bruke?? Hilsen Linux fersking Lenke til kommentar
Leoric Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Jeg bruker ipw2200 open source driverene. De ligger på ipw2200.sf.net. Alternativet er å bruke windows driverene gjennom en slags wrapper. Da kan du enten bruke ndiswrapper som er fritt, eller du kan bruke driverloader, som koster penger. Begge er ganske enkle å få til å funke, men sliter max på kernelen som fedora bruker. Uansett, open source driverene har blitt bra, og er lette å installere. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Driverne fra ipw2200.sf.net fungerer strålende. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Pass bare på å ha ein rimelig ny kjerne med wifi og kryptografi Lenke til kommentar
Gthomas Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 Takk for gode tips. Har fått oppdatert kjernen, så den er rimelig ny. skal prøve driven som er anbefalt. Fikk det delevis til å funke i dag, med driverene Intel har lagt, som er betagreier. Men det skjærer seg når den skal prøve og motta dhcp.. Men takker igjen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå