objorkum Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 (endret) De fleste som kjører SuSE og KDE har sett hvor stygge GTK applikasjonene er. Her er en løsning man kan bruke for å bruke det GNOME themet man vil uten å kjøre "gnome-settings-daemon" (noe man må ha hele GNOME installert for). Eksempler på mye brukte GTK applikasjoner er Mozilla Firefox/Thunderbird, The GIMP og Evolution. Dette funker i alle fall i SuSE 9.1, sikker 9.0 også, og sikkert nok 9.2 når den kommer: I dette eksemplet vil jeg ha GNOME themet "Simple" og fonten "Bitstream Vera Sans" størrelse 8 på mine GTK applikasjoner. 1. Installer pakkene "gtk-themes, gtk2-themes og gnome-themes" med YaST 2. Slett pakkene "Geramik og QtPixmap" med YaST 3. Lag filen ".no-qtrc-to-gtkrc-mapping" i ditt hjemmeområde. La den være tom. 4. Lag filen ".gtkrc-2.0" i ditt hjemmeområde, og legg inn dette i filen: include "/opt/gnome/share/themes/Simple/gtk-2.0/gtkrc" gtk-font-name = "Bitstream Vera Sans 8" Restart KDE og du skal nå ha themet "Simple" på alle GTK applikasjoner i KDE. Dette gjelder GTK2 applikasjoner, så dersom du vil gjøre det samme med GTK1 applikasjoner, må du gjøre det samme, men bruke filen ".gtkrc". Dersom du fra før av har filene ".gtkrc" eller ".gtkrc-2.0" i ditt hjemmeområde, har du nok GNOME installert. Da trenger du kun opprette filen ".no-qtrc-to-gtkrc-mapping" og du skal få themet du bruker i GNOME, i KDE. Endret 24. oktober 2004 av objorkum Lenke til kommentar
olear Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Bruk gtk-qt engine. Da bruker alle gtk program qt. Mye bedre løsning hvis man bruker kde. http://www.freedesktop.org/Software/gtk-qt Lenke til kommentar
zyp Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Jeg bruker gtk-qt, og det funker perfekt. Ta en titt her, tok det rett etter installasjon av gtk-qt, det er med kde-themet "plastik". Lenke til kommentar
drall Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 gtk-theme-switch er et greit program. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 Bruk gtk-qt engine. Da bruker alle gtk program qt. Mye bedre løsning hvis man bruker kde. http://www.freedesktop.org/Software/gtk-qt Meget nice program. Liker bedre enkle GTK-themes i stedet for Qt-themet i GTK applikasjoner. Qt-themet blir ikke helt som det skal noen plasser, og går littebittegrann senere synes jeg. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Jeg har brukt gtk-qt en stund og jeg synes det funker fint, ikke merker jeg noen treigheter og eneste som ikke blir helt som det skal er noen pixler her og der, og de ignorerer jeg bare. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) I SuSE må man i alle fall opprette filen ".no-qtrc-to-gtkrc-mapping", slette de pakkene jeg sa og restarte KDE for at programvare som GTK-QT skal funke, fordi SuSE ikke bryr seg om gtkrc-filene som standard. Sjekk "/opt/kde3/bin/startkde" på en SuSE installasjon, så vil dere se at scriptet sjekker om ".no-qtrc-to-gtkrc-mapping" eksisterer eller ikke. Endret 27. oktober 2004 av objorkum Lenke til kommentar
zyp Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 I gentoo emerget jeg bare gtk-qt, så restartet jeg X, og vips funket det. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 I gentoo emerget jeg bare gtk-qt, så restartet jeg X, og vips funket det. Jeje, SuSE vil av en eller annen merkelig grunn gjøre det vanskelig å bruke noe annet enn stygge Keramik (KDE theme) på GTK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå