sebbern Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Etter å ha spillt battlefield vietnam i 10 minutter, så restarter maskina seg plutselig. Dette skjedde helt uten forvarsel. bare pling, så var skjermen svart. Når jeg kom inn i windows igjen stod det at "Systemet er gjenopprettet etter en alvorlig feil" hva kan ha skjedd? Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Varm cpu eller varmt skjermkort, alternativt liten/underdimmensjonert psu Sjekk cpu temp og dernest sjekk hvor varmt skjermkortet er. Hvilken psu og anen hardware har du? Lenke til kommentar
Exeter Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Jeg hadde samme problemet, men heldigvis hadde jeg på CPU alarm ved 70 grader, så det peip no fryktelig. Er nok en for varm CPU ja. Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Jeg hadde samme problemet, men heldigvis hadde jeg på CPU alarm ved 70 grader, så det peip no fryktelig. Er nok en for varm CPU ja. Hadde det problemet på lan en gang, men det viste seg bare å være noe galt med os. En reinstall hjalp Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Jeg hadde samme problemet, men heldigvis hadde jeg på CPU alarm ved 70 grader, så det peip no fryktelig. Er nok en for varm CPU ja. Hadde det problemet på lan en gang, men det viste seg bare å være noe galt med os. En reinstall hjalp Da har du en en veldig dårlig os, og den ville ikke ha rs'et seg direkte, men kommet med en "advarsel"(fine blåskjermen) først?? Til trådstarter: Hvis du kan, skjekk cputemp under load. ( f.eks. Prime95 ), og skjermkort ( f.eks. aquamark, 3dmark03/05 osv ). Lenke til kommentar
sebbern Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) heisann. Når jeg restarta maskina stod den på 59 grader. Dette skal ikke være særlig varmt siden dette er AMD Har en ekstra vifte i kabinettet som blåser rett på grafikkortet, men hvordan sjekker jeg temperaturen på det? Dette er en AMD Athlon 2600+(1,914 ghz) , 1 gb PC 3200 DDR Twin Mouse Ram og Sapphire Radeon 9600 Atlantis 256MB DDR AGP. Hart hørt at flere har hatt problemer med dette skjermkortet. EKL Blade XP Controlled CPU-Kjøler Socket A, Opp til AMD XP3200+, så den burde være kraftig nok. Kabinettet har 300W strømforsyning, er vel ikke for lite dette? Endret 25. oktober 2004 av sebbern Lenke til kommentar
wim Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 - Kjøp flere kabinettvifter. De som sitter bak i kabinettet skal blåse luften ut, mens de som skal sitte forran i kabinettet skal suge inn ny kald luft. - Last ned programmet memtest86+ og sjekk om det er feil på minnebrikkene. - Jeg har 9600xt, og jeg kan se temperaturen i catalyst controlcenter under overdrive. Lenke til kommentar
MiteS Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) enkelt å sjekke om dette er os'et eller hardware. Høyreklikk på 'My Computer' og velg 'Properties' (Egenskaper) så går du inn på 'advanced/avansert' og velger 'settings/innstillinger' der det står 'Startup and Recovery/Oppstart og Gjenoppretting' Så kikker du etter der det står 'Automatically restart/Automatisk omstart'. Fjern haken og for å se om maskina restarter. Hvis den gjør det er det som de andre her sier, at cpu'en din blir for varm. Edit: Alle er så opptatt av feil på hardware osv at de glemmer slike enkle ting. (Kan godt være feil i selve spillet, har du en piratkopi for eksempel?) Endret 25. oktober 2004 av MiteS Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 enkelt å sjekke om dette er os'et eller hardware. Høyreklikk på 'My Computer' og velg 'Properties' (Egenskaper) så går du inn på 'advanced/avansert' og velger 'settings/innstillinger' der det står 'Startup and Recovery/Oppstart og Gjenoppretting' Så kikker du etter der det står 'Automatically restart/Automatisk omstart'. Fjern haken og for å se om maskina restarter. Hvis den gjør det er det som de andre her sier, at cpu'en din blir for varm. Edit: Alle er så opptatt av feil på hardware osv at de glemmer slike enkle ting. (Kan godt være feil i selve spillet, har du en piratkopi for eksempel?) som oftest når det er feil i spill. bruker du xp da så får du i 99% av tilfellene en blåskjerm. Lenke til kommentar
MiteS Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 enkelt å sjekke om dette er os'et eller hardware. Høyreklikk på 'My Computer' og velg 'Properties' (Egenskaper) så går du inn på 'advanced/avansert' og velger 'settings/innstillinger' der det står 'Startup and Recovery/Oppstart og Gjenoppretting' Så kikker du etter der det står 'Automatically restart/Automatisk omstart'. Fjern haken og for å se om maskina restarter. Hvis den gjør det er det som de andre her sier, at cpu'en din blir for varm. Edit: Alle er så opptatt av feil på hardware osv at de glemmer slike enkle ting. (Kan godt være feil i selve spillet, har du en piratkopi for eksempel?) som oftest når det er feil i spill. bruker du xp da så får du i 99% av tilfellene en blåskjerm. Du får som regel ikke blåskjerm/bluescreen når det er feil i spill, det er drivere og hardware feil som forårsaker blåskjerm/bluescreen. Jeg har nesten aldri opplevd blåskjerm/bluescreen når det er feil i spill, det som skjer er at spillet avslutter, henger seg eller pc'en henger seg/fryser. Før jeg fjernet den lille haka ved 'Automatically restart' så hendte det også at pc'en restarta uten varsel. Når du får blåskjerm/bluescreen så hjelper det alltid og oppdatere drivere eller fjerne nylig innstallert hardware. Lenke til kommentar
sebbern Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 Disse problemene har kommet til og fra. ikke bare bf vietnam. Det skjedde 2 ganger på 10min i går, men i dag har det ikke skjedd. Lenke til kommentar
MiteS Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Prøv det jeg sa tidligere, det hjelper for mange jeg kjenner og meg selv. Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Jeg hadde samme problemet, men heldigvis hadde jeg på CPU alarm ved 70 grader, så det peip no fryktelig. Er nok en for varm CPU ja. Hadde det problemet på lan en gang, men det viste seg bare å være noe galt med os. En reinstall hjalp Da har du en en veldig dårlig os, og den ville ikke ha rs'et seg direkte, men kommet med en "advarsel"(fine blåskjermen) først?? Til trådstarter: Hvis du kan, skjekk cputemp under load. ( f.eks. Prime95 ), og skjermkort ( f.eks. aquamark, 3dmark03/05 osv ). KJørte windows xp pro, kanskje ikke det beste, men heller ikke det værste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå