Gå til innhold

Vifte til Athlon XP 2400

PelleP

Anbefalte innlegg

Jeg skal bestille en AMD Athlon XP 2400 prosessor fra Datasupply. Jeg er imidlertid litt usikker på hvilken vifte jeg skal velge. Den må være av bra kvalitet og stillegående, det er det viktigste. I utgangspunktet tror jeg kanskje ikke jeg kommer til å overklokke, men ettersom jeg ikke kan ha noen kraftigere prosessor til mitt hovedkort (ASUS A7N266-VM) så hadde det kanskje vært bra å ha muligheten. Er det noen som kan foreslå en vifte for meg?

Endret av PelleP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du kan bruke det meste da disse prosessorene går meget kalde pga. den lave volten. Bruker selv en Silent Iglo m/80 mm vifte på 2500 o/min.

Kjører XP-M 2400 35W på 333fsb/2.1ghz/1.35V og den har idle 35C og Load 45C. Selvsagt er det viktig å ha god gjennomstrømning i kabinettet. Skal du klokke hardere må du selvfølgelig har en bra kjøler.

---SKIVEBOM--------

Endret av bengh
Lenke til kommentar
Tror du kan bruke det meste da disse prosessorene går meget kalde pga. den lave volten. Bruker selv en Silent Iglo m/80 mm vifte på 2500 o/min.

Kjører XP-M 2400 35W på 333fsb/2.1ghz/1.35V og den har idle 35C og Load 45C. Selvsagt er det viktig å ha god gjennomstrømning i kabinettet. Skal du klokke hardere må du selvfølgelig har en bra kjøler.

Han skal ikke ha en XP-M, men en XP 2400+ til desktop :) Sikkert med Throughbred kjerne, og den er en del varmere enn XP-M

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

Jeg har allerde bestillt en PSU som vistnok er for svak for overklokkere så overklokking vil nok ikke bli aktuellt. Det blir nok GlacialTech SilentBreeze 462 III som phax foreslo. Den virker bra og dessuten har dem den på komplett, jeg skal uansett få en pakke derfra.

Dersom noen kan fortelle meg hvor mye ekstra jeg kan få ut av en XP 2400 ved å overklokke den så kanskje jeg angrer meg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...