fiLLLipnet Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Hei Har en amd athlon xp 2500+. Vil gjerne overklokke den litt men har problem med multiplieren?! Jeg kan stille den langt opp men det skjer ingenting med prosessoren. Jeg kan stille på to ting og det ser slik ut: 166 * 11.00 Det står det, (om det ikke er 266). Jeg har et Aopen AK77 8X Max og 256 ddr pc3200 (400mhz) Kan dere hjelpe meg? Takknemmelig for alle svar Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Da vil det si at din prosessor har låst Multiplier. Sa da blir det FSB klokking på deg Vis du kjøpte den etter uke 39 i fjor? Reiner med at du gjorde deg siden det ikke sjer noe med MP... Lenke til kommentar
fiLLLipnet Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 Fikk den på torsdag om det hjelper deg... Men hva skjer når jeg fsb overklokker? Jeg ser at det er noe som skjer med klokkefrekvensen og på agp (tror jeg) når jeg stiller på den Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Når du stiller opp FSb øver du CPU krafta... Du kan rekne ut ved å gange MP og FSB. F.eks. 166x11=1826 Blir den ustabil stiller du opp vCore ett hakk Eller stiller ned FSB litt... Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Aopen AK77 er basert på VIA KT400 chipset, som IKKE egner seg særlig til overklokking! Det har ikke muligheter for å låse AGP/PCI tilfaste frekvenser, og overklokker derfor disse i takt med FSB, noe som igjen raskt fører til ustabilitet og i værste fall skade på hardware som skjermkort, lydkort, harddisker o.s.v... P.s.Til alle dere som sier "Ikke noe problem å overklokke! Du bare går inn i BIOS å skrur opp FSB og vcore o.s.v." Ta dere tid til å sjekke LITT før dere poster, og ta kanskje et liiiite forbehold om overklokking ikke er helt uten risiko... Jada, jeg vet at dette er et overklokkingsforum, men det er ikke alt som egner seg like bra til klokking! Endret 25. oktober 2004 av Fiesta Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Gosh! Da får jeg søke litt først da... Sorry... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå