Gå til innhold

Dine LAN-tabber! fortell fortell


Anbefalte innlegg

To år siden:

 

Jeg satt på LAN hos en kompis, hadde akkurat drukket en battery og to. Etter fem timer med spilling ble jeg sinnsykt rastløs, og fant ut at NÅ er det på tide med et skikkelig kick! Jeg gikk ut på verandaen, og hoppa ned på trampolinen, ca. 4-5 meter ned. Når jeg landa på rævva, spratt jeg ikke opp nei, spratt rett frem og flagra ut på gresset og landa på hodet. Det var det siste jeg så til det LAN-et...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg var på lan i 2005 hadde jeg et "lite" uhell.

 

Jeg hadde pakket sammen sakene mine og var på tur hjem, da jeg snublet i en strømledning og mista pc'n min i golve. Vet ikke helt hva som skjedde men pc'n daua iallefall.

 

Fikk berga hardisken i det minste, og en del andre komponenter.

Lenke til kommentar

dette er vel kanskje ikke så my tabbe fra meg annet enn at jeg dro på dette lanet.

 

dette skjedde vel rundt 98-99 en gang, hele lanet igjenom hadde vi store problemer med nettverket, ødlagte coax kabler, folk som hadde glømt endemotstand etc etc. var vel omtrent siste dagen på lanet som nettverket først blei stabilt. vel den dagen kom stefaren til han som hadde lanet inn å skulle ha flytta et gammelt stabbur, det var jo tatt fra hverandre så vi måtte jo bare flytte haugevis rottent tømmer...

 

angrer meg fortsatt litt over at jeg dro på det lanet

Lenke til kommentar

Man unngår tydeligvis en hel del "angrep" om man stiller skjermspareren på passordbeskyttet gjennopptagelse og så kort som mulig idle-tid. Skaffer man i tillegg et sølesikkert tastatur (all elektronikken samlet på ett sted, og små hull rett igjennom tastaturet) kan det være man overlever enda et LAN eller to før man driter seg ut.

Lenke til kommentar

Vel min tabbe var på et hjemmelan som jeg arrangerte selv.

Vi hadde diskutert partiet og da de endelig kom hadde jeg lovt og koble internett/kabler alene.

 

Jeg har 2 etasjer og derfor ville mamma at jeg og kameratene skulle være oppe( hadde nærmest lovt at jeg ikke skulle ha noen virkning nede)

 

Pcen og rutern er nede så da jeg flyttet alt opp med resten av sakene merket jeg at kabelen som går fra splittern til rutern var 60 cm når jeg egentlig trengte en på 15 meter.

 

Hadde ikke god samvittighet da vi litt etter satt og spilte AVP2 lan 2 døgn :)

Lenke til kommentar

Ikke akkurat en tabbe,men:

Jeg satt på p.LAN(privatLAN) oss en kompiss da.så etter en stund med spilling av css så begynte jeg å bli litt trøtt,altså var ikke helt med.Så kommer en av kompissa mine og pikker meg i ryggen(altså med fingeren,ikke stellet).Så tar det litt tid før jeg oppdager det så begynner jeg og snu meg inne i spillet i stedet for i rl(real life) :p litt vell knødd!

 

Kanskje noen skrive Leifer inni textn menmen...

 

Utrolig morsom tråd dette,har lest alle sidene!

Endret av gunfighter
Lenke til kommentar
Utrolig morsom tråd dette,har lest alle sidene!

8890844[/snapback]

er mange gullkorn her ja.

LAN på samsen i kr.sand for 4-5-6 år siden.

folk satt å gama til langt ut i de sene timer, og så var d selvsagt en kar som til slutt sovna foran pc'n sin.

ingenting unormalt med det liksom.....

plutselig reiser karen seg og begynner å kle av seg.

han gikk i søvne, trodde han var hjemme.

strippa ned til boxeren(tror jeg det var, hukommelsen er litt vag. kledde jaffal av seg noen plagg :p) og satt seg ned igjen og sovna.

heldigvis for hans del satt vi i et lite siderom som "kun" hadde 30 stk i rommet...

Hadde følt meg kul da :!:

Lenke til kommentar

Sovnet av på et LAN å våknet med at en drita full kompis av meg fant ut det skulle være artig å sprute jiff i håret mitt, da hadde jeg vært våken i ca 35 timer istrekk så kjentes ut som jeg hadde vært på ei dårlig fylla... men når jeg skulle vaske håret mitt som hadde en hall flaske jiff i så kommer han kompisen min å river opp døren (den var låst så listene brester litt gøy i grunn siden jeg hatet den skolen vi hadde LAN på ^^

 

Fikk høre han klarte å knuse en av de vaskene inne på badet i senere tid også :p

Lenke til kommentar

En av dei største tabbene eg gjorde på et LAN var å låne vekk en liten, kaputt ovn til en av gjestene (lite LAN, 7 personar).

Denne ovnen varmar seg opp til et sjukt temperaturnivå. På utsida :p

Denne særdeles trøtte gjesten bestemte seg for å sette ovnen oppå switchen som kostar 70.000 kroner (fekk låne en switch fra jobben til far min)

 

5 minutt seinare begynte nettet å gå treigt. Eg tittar opp og ser den stakkars switchen som lider under varmen.

Klarte å redde den før alvorlige skadar hadde skjedd. :p

Lenke til kommentar
En av dei største tabbene eg gjorde på et LAN var å låne vekk en liten, kaputt ovn til en av gjestene (lite LAN, 7 personar).

Denne ovnen varmar seg opp til et sjukt temperaturnivå. På utsida :p

Denne særdeles trøtte gjesten bestemte seg for å sette ovnen oppå switchen som kostar 70.000 kroner (fekk låne en switch fra jobben til far min)

 

5 minutt seinare begynte nettet å gå treigt. Eg tittar opp og ser den stakkars switchen som lider under varmen.

Klarte å redde den før alvorlige skadar hadde skjedd.  :p

8892655[/snapback]

 

bra du så det da ;)

Lenke til kommentar
Denne særdeles trøtte gjesten bestemte seg for å sette ovnen oppå switchen som kostar 70.000 kroner (fekk låne en switch fra jobben til far min)

Eg tittar opp og ser den stakkars switchen som lider under varmen.

Klarte å redde den før alvorlige skadar hadde skjedd.  :p

Måtte du betale noe da..? Hvis den kosta 70.000 og det kom litt skade på den.

 

Edit: Switchen. (se neste post)

Endret av Kallileo
Lenke til kommentar

Mine største tabber:

 

1: Ikke direkte min: På privat lan: Han som hoster Lanet (En sær fyr) klarer å dra ut strømmen fra PCene ved å nappe ut alle kontaktene.... da er alle temmelige forbannet... Gikk heldigvis bra med alle untatt en, han startet en liten recovery... Tror du ikke at samme fyren klarer å trykke in den av/på bryteren på strømdeleren.... ikke no mere spilling på han stakkaren på det LANet.... Og det verste er at han som dro ut kabelen, nesten begynner å grine bare noen ser på PCen hans.

 

2: Min største tabbe: Sovne på privat lan.... Og jeg har/hadde en tendens til å snakke litt i søvne så plutselig sa jeg: "Ulrik" "Ja" svarer han " Jeg har ikke betalt årsavgifta på dama mi" XD

 

3: Har vel blitt køddet litt med når jeg sovna på et LAN! Litt kødd er greit, men ketshup og sånne ting er bare SLEMT!

 

4: På privat Lan så var det en kompis av meg som sovnet vi satt to bønder(sånne som er i sjakk) Oppi neseborene hans og ropte ut... "PCen din brenner" tror du han følte seg driti ut når han løpte rundt på gulvet med to bønder i nesa? :p haha

Lenke til kommentar

Vel...

 

Vi satt på TG....

 

Kjedet vel oss egentlig litt på 5 døgnet. Tok oss en tur i bilen til kameraten min... Kjørte ganske langt (ingen med førerkort)

 

Vi endte i hvertfall opp med å kjøre hjem til alle som var med i bilen, der plukket vi med oss det vi fant av sprit og mat. (Vi var sultne)

 

Etter å ha bøtta nedpå spriten endte vi opp med å flørte med ei av vaktene og generellt tiltrekke oss mer oppmerksomhet enn det vi burde.

 

Skjedde mer, men in the end blei vi alle hivd ut. Sov i bilen og kjørte hjem om morran... Fortsatt uten førerkort.

 

Truet med anmeldelse og slipper antakeligvis ikke inn neste år, men skal jo prøve :D

 

 

Innser selvfølgelig etterpå at det var latterlig barnslig, umodent, unødvendig osv så trenger ikke masse flaming.

Endret av okristian1
Lenke til kommentar

Vel, ikke akkurat min tabbe, men var et vitne til det :p

 

Var vel NaIT 2004 eller 2005, husker ikke helt. Men iallefall, det hadde beveget seg utover de sene nattetimer 2. døgnet, og det er forholdsvis ganske rolig i lokalet. Jeg og noen kompiser står i kiosk kø for å kjøpe oss litt mat, idet vi ser at flere crew-medlemmer stormer forbi oss i rasende fart. Vi følger selvfølgelig etter for å se hva som hadde skjedd. Tydeligvis var det en 13-14 år gammel gutt som hadde sovna, og begynt å gå i søvne. Han gikk rundt å hylte og slo rundt seg og på de som prøvde å stoppe ham. Var et rimelig komisk syn å se stakkaren springe rundt med øynene igjen å slå og hyle rundt seg.. Tipper han fikk høre mye dagen etterpå ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...