Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Dine LAN-tabber! fortell fortell

Anbefalte innlegg

Så spurte han: "hvor mye watt er strømforskyneren din på?" "530W", sier jeg. Så sier han: "Ja da er det ikke så jævlig rart!", så bare stakk han..

Skjønte ikke noe av det der jeg  :roll:  :p

7655549[/snapback]

Hehe, han mente sikkert at det ikke var så rart siden pcen din trekker 2,3 amper ved full belastning ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, har nettopp gjort min første "LAN-tabbe", skulle kjøre til LANet som jeg er på nå, hadde pakka 17" CRT-skjerm og maskinen (som er totalt ribbet for alt av deksler)i bagasjerommet.

I første svingen med bilen hørte jeg et brak, stoppet etterhvert og sjekket bak, og der hadde hele skjermen ramla inn i kabbinettet, skjermkortet var VELDIG bøyd, og en skrue til chipset-vannblokka hadde brekt.

Ble litt hektisk mekking med meg og en kamerat da, vi måtte ut med HK for å bytte skruen til blokka, og fant etterhvert ut at skjermkortet var gåent :cry: .

Satte derfor i et annet kort jeg hadde liggende, det jeg trodde var et FX-5200, sjekka maskinen, og alt så ut til å virke.

Vel fremme på LANet starter jeg opp maskinen, logger inn, og finner ut at kortet som jeg satt i var et GeForce 2 MX-400 , jeg hadde altså tatt med feil kort :no:.

Måtte da få fattern til å lete fram FX-5200-kortet fra haugen på skrivebordet, og få han til å kjøre med det til LANet, som er et stykke unna.

Lenke til kommentar
Vel, har nettopp gjort min første "LAN-tabbe", skulle kjøre til LANet som jeg er på nå, hadde pakka 17" CRT-skjerm og maskinen (som er totalt ribbet for alt av deksler)i bagasjerommet.

I første svingen med bilen hørte jeg et brak, stoppet etterhvert og sjekket bak, og der hadde hele skjermen ramla inn i kabbinettet, skjermkortet var VELDIG bøyd, og en skrue til chipset-vannblokka hadde brekt.

Ble litt hektisk mekking med meg og en kamerat da, vi måtte ut med HK for å bytte skruen til blokka, og fant etterhvert ut at skjermkortet var gåent :cry: .

Satte derfor i et annet kort jeg hadde liggende, det jeg trodde var et FX-5200, sjekka maskinen, og alt så ut til å virke.

Vel fremme på LANet starter jeg opp maskinen, logger inn, og finner ut at kortet som jeg satt i var et GeForce 2 MX-400 , jeg hadde altså tatt med feil kort  :no:.

Måtte da få fattern til å lete fram FX-5200-kortet fra haugen på skrivebordet, og få han til å kjøre med det til LANet, som er et stykke unna.

7717214[/snapback]

Den er sur :/

En gang jeg var på Lars-Lan , bare noe vi kaller det, masse drittunger oppe på en garasjeleilighet med trådløst nett og bare kødd, så mista en dud et par hørselvern inn i pcen min. Deilig lyd når alt bare Vræææl *Svart*.

Lenke til kommentar

Noen av mine lantabber var vel at jeg nesten alltid glemmer strømkabel og alltid klarer å søle et eller annet over tastaturet. Og så har det såklart hendt et par ganger at jeg har fått virus og må formatere, men jeg tror ingen klarer å slå rekorden min på formatering og reinstalering av xp etter hverandre, jeg formaterte pcen 12 ganger på bare 3 dager :p

På TG06 så fraktet jeg skjermen min i en pose noe som ikke var særlig lurt for da jeg skulle sette den opp hadde den 2 kraftige hakk i skjermen som jeg hele tiden legger merke til. :blush:

På OsloLan03 eller 4 tror jeg det var, så var jeg på vei for å dra siden det var over:p Da plutselig pcen min (som jeg fraktet på toppen av alt jeg hadde med på en stol) falt ned mot gulvet, men da kom en kamerat av meg kastet seg ned og tok den imot, gjett om jeg var takknemlig da :D

Endret av Xar0n
Lenke til kommentar

En liten lan-tabbe av meg, var jo da noen hadde herpet julebrusen min, og da jeg skulle åpne den, stod det en fontene av rød gugge ut av tuten på den. hele meg var seig som bare f*** og jeg ble jæveli irritert da jeg merket at det ikke bare var musen skjermen og tastaturet som var angrepet. (pc'en lå heldigvis under bordet :w00t: ) Selvfølgelig lå jo mobilen og av en eller annen grunn et kamera der. (husker ikke hvordan det hadde kommet der). Jeg måtte bruke en time på å tørke opp all driten, men heldigvis overlevde allt utstyret. :ph34r: Det eneste som var drit, var at w,a,s,d knappene og området rundt (selvfølgelig) var blitt jæveli seige... :thumbdown: . Etter det har det blitt cola og burn på LAN. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ikke akuratt en tabbe dette her da, men saken er iallefall den at på FlekkefjordLAN05 fikk jeg beskjed av broder'n om at han akuratt hadde fått lasta ned og installert det nyeste Tony Hawk-spillet.

Jeg som er (var?) en stor fan av Tony Hawk-serien bestemte meg for å jogge lett bort til den andre siden av gymsalen for å sjekke det ut.

Det som skjer, omtrent 8 skritt etter at jeg har reist meg, er at bror min (som tilfeldigvis "hentet" meg der) spenner fotkrok på meg, slik at jeg lander med all kropsvekta mi på det høyre kneet :S

Det var mindre behagelig, for å si det sånn, samtidig som alle som stod rundt lo hardt (jeg lo godt selv).

Kneet hovnet tydelig opp (kanskje dobbel størrelse?)... nokså freaky når jeg ser på mobilbildene i ettertid.

Jaja, et (godt?) minne er det iallefall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Kan du poste bilde hvis du har det tilgjengelig?

7738763[/snapback]

Kan jeg godt, hvis jeg finner det...

Og ja, kanskje jeg tok litt hardt i når jeg sa at det hovna til dobbel størrelse... :innocent: Tenkte på selve kneskåla eller området rundt liksom...

Lenke til kommentar

Jeg var på ett lan der det var noen ubernabbs (seriøst, selv vanlige nabbs ville eid dem i hvilkensomhelst situasjon. Disse var NABBS!) som kom på LAN uten nettverkskort... En hel gjeng på 10-12 stykker og INGEN av dem hadde nettverkskort?!?! Hvor er meningen? :roll:

Dette var ett av de første ActaLAN møtene (ett kristent datatreff i Haugesund området) og på det tidspunktet var det nesten like mye 'leir' som datatreff. Planen til arrangørene var å kombinere aktiviteter med data, noe som ikke funket :p

Anywhoo, disse tardene var vel mest der for aktivitetene. Nå har heldigvis ActaLAN skjerpet seg, men årets ActaLAN blir det siste ettersom crewet ikke gidder å jobbe sammen med de cp skada arrangørene.. De har leggetider (3 om natta) og andakter (varer i 15 min, 2 ganger iløpet av det 3 dager lange lan'et) ffs! Alt pga arrangørene insisterer på at de skal ha det. Men bortsett fra det er det ett finfint datatreff. Du får tilogmed servert (varm!) gratis mat! :w00t: Vet ikke hvor mange datatreff jeg har måttet spare på Bawlsen fordi jeg skal ha råd til mat :no:

Endret av knekt_en
Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg kan kalle det lan men men, jeg og en kamerat satt å spilte litt cs, så bestemte jeg meg får å hente cola, jeg helte cola opp glasset og var litt trøtt, så helt plutselig så velter glasset og all colaen forsvant inn i kabinettet, måtte demontere hele pc'en for å få tørket det, alt overlevde :D

Lenke til kommentar
Ser at mange har driti seg ut ved å miste ting inni åpne PC'er... Hva er egentlig vitsen med å ha dem åpne?

7840763[/snapback]

Personlig så er det fordi jeg fikler veldig ofte inni maskinen, bytter av og til drevstasjoner mellom to maskiner, også fordi jeg kan se hvis det blir lite vann / lekker fra kjølinga (den berømte BigWater :roll: )

Lenke til kommentar

største tabben jeg har vært borti må være denne: (ikke min tabbe da) var på et lokalt lan ca 60stk, jeg satt der og såg igjenom nettverket etter ting som kan være kjekt og ha, da jeg åpner dokumentene til admin på lanet ( som jeg er forøvrig god venn med) der hadde han delt ca 300gig med pron :!: da gikk jeg opp til en anen kar i crewet som jeg også kjenner og fikk ordna skikkelig screenshot av hvem som delte og hva...haha admin blei :blush::blush::blush: :!: viste screenshotet på prosjektor alla 500tommer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...