Gå til innhold

Dine LAN-tabber! fortell fortell


Anbefalte innlegg

LAN tabbe jeg ikke tror er nevnt hehe, dro avgårde på et større LAN og tok med krysset TP istedenfor vanlig TP kabel, så jeg dro ut i ukjennt territorium med taxi for å få kjøpt meg en, da jeg kom tilbake til LAN'et hadde det blitt satt opp salgsbod der de solgte masse greier, også TP kabel for 50,-

- Jepp gjett hva jeg betalte; taxi + TP ble noen hundrelapper :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
LAN tabbe jeg ikke tror er nevnt hehe, dro avgårde på et større LAN og tok med krysset TP istedenfor vanlig TP kabel, så jeg dro ut i ukjennt territorium med taxi for å få kjøpt meg en, da jeg kom tilbake til LAN'et hadde det blitt satt opp salgsbod der de solgte masse greier, også TP kabel for 50,-

- Jepp gjett hva jeg betalte; taxi + TP ble noen hundrelapper :roll:

he he . den var ny :yes:

Lenke til kommentar
[iC' date=15/12/2004 : 18:45] Vel, dette er ikke akkurat noen LAN-tabbe, men det var da en PC-dedikert tabbe... :p

 

 

Da jeg var på skolen for noen dager siden (sist Mandag, for å være korrekt), satt jeg, sammen med en del klassekamerater i en datasal for å forberede oss på Økonomi tentamen som skulle være dagen etter (Tirsdag).

 

Så, etterhvert ble det litt kjedelig å lese og å lage regneark-modeller etc, så vi begynte å finne på en del små rare ting (læreren var ikke til stede da).

Noen begynte å kjøre om kapp med datastolene (som hadde hjul og alt annet som datastoler har).

Andre begynte å høre på musikk eller å snakke med kompisene om alt mulig vås.

 

Så fant jeg på noe...

Jeg sa til en kompis; "Du, blir du med å switcher om på alle volt-bryterne bakpå strømforsyningene til PC'ene en av de siste dagene av VK2?"

Dette var jo selvfølgelig bare en spøk da...

Men så skjønte han ikke hva jeg mente, så jeg tok en avslått PC for å vise som eksempel:

"Altså, du ser denne røde bryteren? Du bare flytter denne knappen over fra 230V til det andre" (som jeg ikke husker).

"Da, når du starter PC'en, vil det si poff, og strømforsyninga går".

"Men siden denne er avslått, gjør det ingen ting om jeg flytter om på den, sånn..."

 

POFF

Ja, det var et høyt POFF vi hørte, og en liten eksplosjon var så vidt synbar innimellom sprinklene på den gamle PC'n.

Så begynte det å stinke! En ekte "brent-Pentium 2"-lukt! ( :p )

 

"WTF?! Den var jo avslått!" :ohmy:

 

Men neida! Det var den ikke! Personen som brukte den før meg, hadde satt den i dvalemodus, og slått av skjermen samtidig!!!

TABBE!!!

 

Jaja, jeg var heldig, for jeg har trofaste klassekamerater, og læreren var ikke til stede, så jeg ble ikke bøsta (på godt og vondt).

Men så er jo ikke dette noe stort problem, for jeg switcha knappen tilbake igjen, og når skolen sender den til reparasjon, vil de ikke måtte betale noe for den, siden det ikke kan bevises at den ble ødelagt...

 

Så, dagens moral er:SJEKK ALLTID NOE FØR DU PRØVER DET UT!!!

Det har eg og gjort :-) Men det var når den stod på og :thumbdown: Skulle teste kva den var til :innocent:

Lenke til kommentar

Vel, en kamerat av meg gjorde noe smart for noen år siden...

 

Vi hadde lan, men han fant oss ikke i nettverket. Vi brydde oss ikke stort, siden vi spilte et starcraft game. Så han formaterte en gang, for å sjekke om det gikk bedre da...

 

Nei, det gjorde det ikke. Så han formaterte en gang til. Da fant han ut at tp-kabelen ikke satt i nettverkskortet, men i isdnkortet :D

 

Han ble veldig blid... :)

Lenke til kommentar
Vel, en kamerat av meg gjorde noe smart for noen år siden...

 

Vi hadde lan, men han fant oss ikke i nettverket. Vi brydde oss ikke stort, siden vi spilte et starcraft game. Så han formaterte en gang, for å sjekke om det gikk bedre da...

 

Nei, det gjorde det ikke. Så han formaterte en gang til. Da fant han ut at tp-kabelen ikke satt i nettverkskortet, men i isdnkortet :D

 

Han ble veldig blid... :)

Gode gamle feilen, gjort det samme men ikke på LAN :p

Lenke til kommentar
[iC' date=23/11/2004 : 18:29]
Ja jeg satt og spilte HalfLife 2 i maaange timer for noen dager siden. Så var jeg i Ravenholm og der er det jo litt guffent. Så jeg sneik meg mye rundt hjørner ... også tok jeg meg plutselig i og lene meg til sia IN REAL LIFe for og se rundt hjørnet på skjermen.

 

Tåpelig men sant ...

Haha! Minner om kompisen min! Du skulle sett hvor han vrei og flyttet på stikka da han spilte THPS på PS1! :!:

:!:

Typisk..

Hadde xbox-lan der vi spillte Blood Gulch på Halo..

Så satt jeg selfølgelig på en krakk og spillte..

På skjermen kom det fram en scorpion tanks rett foran meg som skjøt, og jeg ble skremt og datt bakover og nedi gulvet.. :no:

Lenke til kommentar
Min største tabbe var å dra på lan til en 100% fjortis som arrangerte.

Han sa at alle måte dempe headsettene sine fordi

faren hans skulle sove. Dermet satt han høytaller settet sitt på full guffe

og gir blanke faen selv. Når klokken nærmer seg 6 på morningen vil som regel folk sove litt. Da klarer han å finne på at alle må være våkne resten av lanet.Alle som sovnet kom han å vekket . Ikkenok med det så

klarer han å mase seg til å komme på lan oss meg. Der sovner han kl 02.00 som et lite barn

Høres ut som en stygg og heslig "kompis"

Lenke til kommentar

Denne tabben ble litt dyrt for en kompis.

 

Jeg var til en kompis før jeg skulle på LAN til han.

Jeg skulle liksom se etter om han hadde nettverkskort fordi han visste ikke om han hadde det. Den dataen var familiedataen, og den var jo selvsagt gjemt bort i ett skap under skrivebordet. Vi orket ikke å ta ut dataen, så jeg stakk hodet så langt inne i skapet som jeg klarte. Det var mørkt der inne(suprise anyone?), og masse kabler som var i veien. Så jeg sa at han ikke hadde nettverkskort.

 

Da jeg kom neste dag med dataen min, skulle vi sette inn nettverkskortet som han hadde kjøpt den dagen. Så vi tok ut dataen, gjett hva vi så. Han hadde ett nettverkskort !

Lenke til kommentar

På istid03 så hadde jeg kjøpt meg masse RedBull-konsentrat. Det første jeg gjør når jeg kommer inn er å åpne en flaske og ta hele flaska på styrten. Hadde ikke spist på noen timer..

 

5 minutter senere ligger jeg utafor hallen i en grøft og spyr :sick: Spøy ethundreogørten ganger før jeg kom meg sånn halvveis..

 

Tørte ikke drikke redbull på flere måneder etterpå :p

Lenke til kommentar
På istid03 så hadde jeg kjøpt meg masse RedBull-konsentrat. Det første jeg gjør når jeg kommer inn er å åpne en flaske og ta hele flaska på styrten. Hadde ikke spist på noen timer..

 

5 minutter senere ligger jeg utafor hallen i en grøft og spyr :sick: Spøy ethundreogørten ganger før jeg kom meg sånn halvveis..

 

Tørte ikke drikke redbull på flere måneder etterpå :p

Prøv kaffi neste gang :-p

Lenke til kommentar

Faen, dere er en gjeng idioter :)

 

Min største tabbe er vel at jeg brukte 48 timer på å installere mitt første nettverkskort... Dette var på TG97, siste året de brukte COAX-ethernet.

 

Nettverkskortet var selvsagt ødelagt, men fungerte fint på en PC med et annet chipset. Had me fooled for a while, to say the least :)

Lenke til kommentar
Denne tabben ble litt dyrt for en kompis.

Et nettverkskort koster da ikke mange kronene? 150 spenn?

hehe får no gigabit kort for 200 kr :-) Men dette kan no være ei stund sida... Når han ikkje viste bedre så har no du på ein måte ikkje ansvaret for d. Men ein trenger no ikkje se bakom pc`n for å se om ein har det

Dette var da jeg nettopp hadde begynt å dra på LAN og slikt, kunne ingenting med nettverk, kunne nesten bare å settte inn kabelen.

Kunne ikke så mye før i vår og høst, da jeg dro(hadde) på(et) LAN mye

 

Og for en 12-13 åring som ikke får månedslønn og kjøper spill så fort han får penger, er 150-300kr dyrt.

Endret av t0mm3n^_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...